تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هزینه‌ی ساخت هر دستگاه هوم‌پاد ۲۱۹ دلار تخمین زده می‌شود

براساس برآوردهای انجام‌شده، اپل برای ساخت هر دستگاه بلندگوی هوشمند هوم‌پاد، مبلغی نزدیک به ۲۱۶ دلار هزینه می‌کند.

طبق تحقیق انجام‌شده توسط TechInsight، هزینه‌ی تهیه‌ لوازمِ ساختِ هوم‌پاد که با قیمت ۳۴۹ دلار به فروش می‌رسد، چیزی نزدیک به ۲۱۶ دلار برآورد می‌شود.

براساس این تحقیق، قطعاتی مانند میکروفون، توئیتر، وافر و تراشه‌ی مدیریت قدرت تقریباً ۵۸ دلار هزینه در بر دارد؛ این در حالی است که قطعات کوچک‌تری مانند سیستم‌ روشنایی و انیمیشن‌های که برای سیری استفاده می‌شود، ۶۰ دلار هزینه بر می‌دارد. تراشه‌ی A8 اپل که وظیفه‌ی پردازش اطلاعات هوم‌پاد را بر عهده دارد نیز قیمتی نزدیک به ۲۵ دلار دارد.

هوم پاد / homepodTechInsight باور دارد که اجزای بیرونی بلندگوی هوم‌پاد ۲۵ دلار و مراحل تولید، آزمایش و بسته‌بندی نیز ۵.۱۷ دلار هزینه بر می‌دارد.

مقاله‌های مرتبط:

باتوجه به گزارش فوق، اگر هزینه‌ی تولید بلندگوی هوم‌پاد را با دیگران محصولات شرکت اپل، مانند آیفون مقایسه کنید، سود کمتری که از فروش هر دستگاه هوم‌پاد عاید کوپرتینویی‌ها می‌شود کاملاً مشهود است. برای نمونه آیفون ۱۰ که با قیمت ۹۹۹ دلار به فروش می‌رسد، تنها ۳۵۷.۵۰ دلار هزینه‌ی تولیدِ آن می‌شود؛ این در حالی است که هزینه‌ی تولید آیفون ۸ که با قیمت ۶۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد ۲۴۷.۵۱ دلار برآورد می‌شود.

حاشیه‌ی سود پایین‌تر هوم‌پاد تنها در قالب مقایسه با دیگر محصولات شرکت اپل خلاصه نمی‌شود و این بلندگو نسبت‌ به دستگاه‌های هم‌رده رقیب سود کمتری را عاید شرکت سازنده می‌کند. TechInsight می‌گوید، درحالی که سود حاصل از فروش هر دستگاه هوم‌پاد ۳۸ درصد برآورد می‌شود، بلندگوهای گوگل‌هوم و آمازون اکو به‌ترتیب سود ۶۶ و ۵۶ درصدی را عاید شرکت‌های تولیدکننده خود می‌کنند. بلندگوهای نام‌برده از قطعات ارزان‌قیمت بیشتری استفاده می‌کنند؛ همچنین کیفیت صدای ارائه‌شده در هوم‌پادهای اپل به‌هیچ عنوان در این بلندگوها شنیده نمی‌شود.

Al Cowsky، مدیر هزینه‌های مؤسسه TechInsight می‌گوید:

اپل حاشیه‌های [سود] خود را کم کرده است. من معتقد هستم که آن‌ها قیمت فروش را در مقایسه با حاشیه‌ی سودِ معمولِ محصولاتِ اپل کاهش داده‌اند تا حجم بیشتری [از این دستگاه را] به‌ فروش برسانند.

با این حال گزارشات این‌چنینی هیچ‌گاه نمی‌توانند هزینه‌ی دقیق تولید هردستگاه را برآورد کنند. هزینه‌های مانند تحقیق و توسعه‌ی نرم‌افزار مواردی هستند که غیرقابل تخمین‌زدن هستند.

در سال ۲۰۱۵، مدیرعامل اپل، تیم‌کوک در مصاحبه‌ای عنوان کرد که هزینه‌های حقیقی نسبت به هزینه‌های تخمین‌زده‌شده بسیار متفاوت‌تر است. هیچگاه نتوانستم تخمینی را ببینم که حتی نزدیک به واقعیت باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هزینه‌ی ساخت هر دستگاه هوم‌پاد ۲۱۹ دلار تخمین زده می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..