تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طراحی منزل بر اساس نیاز خانم‌های باردار

ماهنامه ایران آذین: از همان لحظه که مدارک و شواهد پزشکی، آمدن فرشته ای کوچک را مژده می دهند، خانه حال و هوای دیگری می گیرد، گویی انتظار به در و دیوار هر اتاق می آویزد و رنگ، نور، صدا و حتی بوها جلوه ها و تاثیرات تازه تر و قوی تری پیدا می کنند. جالب است بدانید که از هفته پنجم بارداری جنین از تمامی احساسات و کنش های فیزیکی مادر تاثیر می گیرد، بنابراین استفاده از تمامی امکانات برای پیشگیری از افسردگی، آرامش بخشیدن و دلپذیرتر کردن فضای خانه، می تواند نقش مهمی در بهداشت بارداری داشته باشد.

گاهی تنها تماشای برگ های سبز شمعدانی پشت پنجره آشپزخانه یا بازی رنگارنگ نور آفتاب که از پس پرده های پرچین حریر خودش را کف اتاق پهن کرده است، می تواند حس شادی و نشاط را در مادر بیافریند. با توجه به تمامی آنچه گفته شد، ما برایتان پیشنهادهایی داریم تا با راهنمایی کارشناسان معماری و روان شناسی برای این دوران طلایی انتظار، بهترین نوع چیدمان و بهترین روزها را در خانه خود داشته باشید.

خانه در انتظار 


خاطره سازی در خانه


شاید برای بسیاری از خانم ها خاطرات بارداری یکی از منحصر به فردترین تجربیات در تمام زندگی شان باشد، برای همین پیشنهاد می کنیم از همان روز اول تقویم روزشمار بارداری را در گوشه ای از خانه، روی یک تخته یا تقویم چاپی بزرگی برای ثبت این خاطرات نصب کنید، هر روز که می گذرد، آن روز را خط بزنید و حتما احساسات خود را در موردش بنویسید. مونا یوسفی کارشناس روان شناسی در این مورد می گوید:

«نوشتن خاطرات آن هم به صورت روزانه، برون ریزی موثر و ساده ای است، همچنین مادران باردار می توانند برای کودکی که منتظر تولدش هستند کتاب بخرند و در گوشه ثابتی از منزل روی مبل راحتی نشسته و هر روز مقداری از آن را بخوانند. جالب است بدانید که از پنج ماهگی به بعد، کودک به طور کامل از صداهای بیرون مطلع می شود و این ها همه روی رشد جنین تاثیر زیادی دارد.» همچنین این کارشناس توصیه می کند که همیشه در خانه برای کودکتان آواز بخوانید و از موسیقی بی کلام و آرامش بخش هم غافل نباشید.

خانه در انتظار


شور و نشاط در نشیمن


در فضای نشیمن و پذیرایی پیش از هر چیز بهتر است از وسایل دکوراتیو سبک تر و ترجیحا بدون گوشه های تیز و شکننده استفاده شود و چیدمان مبلمان طوری باشد که فضای باز بیشتری در مسیر حرکت شما وجود داشته باشد. همچنین خوب است تابلوهای دیواری با ابعاد سبک تر و کوچک تری را انتخاب کرده و آن ها را در ارتفاع پایین تری نصب کنید. توجه داشته باشید که این تابلوها بنا به گفته کارشناسان می توانند تاثیرات روانی قابل توجهی روی مادران بگذارند.

بنابراین بسته به سلیقه خودتان، حتما در اتاق نشیمن و پذیرایی تان ترکیبی از مناظر طبیعی و تابلوهایی با رنگ ها و طرح های آرامش بخش استفاده کنید. برای نورپردازی اتاق های نشیمن و پذیرایی، ترکیب نور سفید و زرد را پیشنهاد می کنیم. همچنین بهتر است در فضاهای جمعی خانه مانند نشیمن (اتاق تلویزیون) و یا سالن پذیرایی، از رنگ هایی که شور و نشاط بیشتری القا می کنند، استفاده شود. البته با توجه به این که رنگ های نشاط آور اغلب تیره و چشمگیر هستند، پیشنهادمان ترکیب یک رنگ خنثی مثل سفید یا طوسی با آن هاست.

خانه در انتظار 


آرامش و سادگی برای اتاق خواب


اگر اتاق خواب شلوغی دارید، نخستین توصیه این است که از وسایل اضافه داخل آن کم کنید و اتاق خوابتان را با حداقل وسایل بچینید. همین طور در مورد پرده ها هم بهتر است از هر دو نوع پارچه ضخیم و نازک برای کنترل بهتر نور به داخل اتاق خواب استفاده کنید. اما استفاده از پرده های مجلل و پُروالان سنگین را فراموش کنید، چون در ماه های آخر بارداری حتی کنار کشیدن این پرده ها سخت خواهدبود. برای ایجاد حس آرامش در اتاق خواب، می توانید از رنگ های گرم و تیره یا از رنگ های سرد و روشن برای پرده ها، روتختی و دیوارها استفاده کنید.

چند نمونه از بهترین ترکیب های رنگ مناسب اتاق خواب عبارتند از: ترکیب سایه های ملایم رنگ های سرد و گرم (رنگ های متضاد)، به طور مثال طیف های ملایم رنگ زرد و آبی یا ترکیبی از نارنجی ملایم و سبز- آبی (فیروزه ای روشن)، همچنین ترکیب سایه های ملایم رنگ های تیره و گرم (رنگ های مکمل) مانند سایه های ملایم قرمز و سبز نیز پیشنهاد می شود. حالا که اتاق خواب آرامش بخشی دارید، خوب است هر شب تکنیک تن آرامی را پیش از خواب اجرا کنید، متاسفانه فرصتی برای توضیح این تکنیک نیست، اما به سادگی با مراجعه به سایت های معتبر روان شناسی می توانید در این مورد اطلاعات خوبی کسب کنید.

خانه در انتظار 


گوشه دنجی برای آرامش


در دوران بارداری بهتر است فضایی زیبا و اختصاصی به غیر از فضای خواب، برای استراحت، مطالعه و همچنین ورزش داشته باشید که با توجه به شرایطتان، می تواند یک اتاق مجزا و حتی گوشه ای از نشیمن یا پذیرایی تان باشد. این بخش را می توانید با یک قالیچه ساده یا نیمکت و مبل راحت، گلدان و کتاب به فضایی آرامش بخش تبدیل کنید. همچنین توجه داشته باشید که ورزش در دوران بارداری باید به صورت مرتب انجام شود.


کارشناسان روان شناسی توصیه می کنند: «با توجه به اهمیت ورزش یوگا (البته مخصوص خانم هار باردار) که مادر را در شرایط روحی آرامی قرار می دهد، حتما گوشه ای از منزل را برای این ورزش در نظر بگیرید؛ جایی که تهویه و نور مناسبی داشته و تا جای ممکن خلوت باشد.» دکوراسیون برای این قسمت خانه فرمول ساده ای دارد و آن هم رعایت نهایت سادگی و تمیزی است.

خانه در انتظار 


آشپزخانه امن و راحت


آشپزخانه برای خانم های باردار باید محیطی امن و راحت باشد، بنابراین قطعا وسایلی که به طور مداوم به آن ها نیاز دارید باید به صورتی چیده شوند که برای دسترسی به هر کدام نیاز به خم و راست شدن یا جا به جایی زیاد نباشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم فهرستی از لوازم و وسایلی که بیشترین استفاده را در آشپزخانه تان دارد بنویسید که البته ناگفته پیداست مواد و وسایل مربوط به آشپزی بیشترین کارایی را دارند. سپس آن ها را داخل در دسترس ترین طبقات کابینت ها یا قفسه ها و کشوها بچینید.


برای آشپزخانه ترکیب رنگ زرد و خاکستری به عنوان یک ترکیب مدرن پیشنهاد خوبی است. این دو رنگ به خوبی مکمل یکدیگر هستند، رنگ زرد حس و حالی پرانرژی و شاد به بیننده منتقل می کند، فقط حواس تان باشید که در استفاده از آن زیاده روی نکنید. برای نورپردازی آشپزخانه هم استفاده از ترکیب نور سفید و زرد پیشنهاد می شود تا به تعادل رنگی رسیده و رنگ وعده های غذایی هم به درستی مشاهده شوند. علاوه بر این ها، توجه داشته باشید که استفاده از گلدان ها یا تابلوهای زیبا در آشپزخانه هم می تواند برای دلپذیر شدن فضا بسیار موثر باشد.

خانه در انتظار 


خانه، گلخانه


استفاده از گیاهان سبز مانند پاپیتال، فیکوس، پیچک انگلیسی، سرخس، بامبو و آلوورا و حتی گلدان های کوچک کاکتوس، علاوه بر زیبایی و پاکسازی هوای منزل، به کاهش سطح استرس در دوران بارداری کمک فراوانی می کنند، بنابراین به هیچ وجه استفاده از گلدان های تزیینی و حتی درختچه ها را در دکوراسیون منزلتان فراموش نکنید. رسیدگی به گیاهان در این دوران شیرین، حال و هوای روحی مادر را عوض می کند و خودش نوعی دلمشغولی است.

اگر هم طرفدار خوراکی های ارگانیک باشید، یک پیشنهاد هیجان انگیز کاشت سبزی های خوراکی پشت پنجره آشپزخانه یا حتی در بالکن منزل تان است. این روزها گلدان های کوچک و رنگارنگ آپارتمانی با بذرهای سبزی خوردن و حتی گوجه فرنگی و فلفل در گلخانه ها و فروشگاه های بزرگ عرضه می شوند، بنابراین حتما از آن ها تهیه کنید. بهترین فضا برای گذاشتن گلدان ها می تواند در فضای اتاق خواب، نشیمن و آشپزخانه باشد.

خانه در انتظار 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طراحی منزل بر اساس نیاز خانم‌های باردار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..