تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعلامیه چتم‌هاوس درباره سخنرانی عراقچی در این اندیشکده

اعلامیه چتم‌هاوس درباره سخنرانی عراقچی در این اندیشکده

در متن اعلامیه چتم هاوس که امروز (پنجشنبه) منتشر شد آمده است: عباس عراقچی که به عنوان عضو ارشد مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 فعالیت داشته، قرار است در رابطه با اولویت‌های سیاست خارجی ایران در سال 2018 و پس ‌از آن سخنرانی کند.
نقش ایران در خاورمیانه و سطح بین‌المللی، تغییر رفتارها و سطح انتظارات نسبت به توافق هسته‌ای از دیگر محورهایی است که وی قرار است در رابطه با آن سخنرانی کند.

سفر عراقچی به لندن در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا با تکرار ادعاهای نخ نمای خود علیه ایران، امضای هر قانونی از سوی کنگره برای حفظ برجام را منوط به‌شرط هایی کرد.

وی تأکید کرد که هر قانونی در این زمینه باید دارای این چهار شرط باشد: 1- باید از ایران بخواهد اجازه بازرسی فوری از همه سایت‌های مورد درخواست بازرسان بین المللی را بدهد. 2- تضمین کند که ایران هرگز حتی به تسلیحات هسته ای نزدیک نخواهد شد. 3- مفاد آن تاریخ انقضا نداشته باشد و در صورت عدم پایبندی ایران به هر یک از مفاد این قانون، تحریم های هسته ای آمریکا به صورت خودکار بازگردند.4- باید صریحا موشک های دوربرد را غیرقابل تفکیک از تسلیحات هسته ای بداند و توسعه و آزمایش موشکی ایران را تحت تحریم های شدید قرار دهد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در واکنش این این موضوع در صفحه خود در توییتر نوشت: برجام قابل مذاکره مجدد نیست. بجای تکرار لفاظی‌های کهنه، آمریکا باید مانند ایران به تعهداتش در برجام عمل کند.

وزارت امور خارجه نیز در بیانیه ای درخصوص تمدید اسقاطیه های الزامی تحریم های برجام و برخی تحریم های جدید از سوی دولت آمریکا نوشت: ایران به صراحت تاکید می کند که هیچ اقدامی فراتر از تعهدات خود در برجام را انجام نخواهد داد و هیچ تغییری در این توافق را نه اکنون و نه در آینده نخواهد پذیرفت.

49311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعلامیه چتم‌هاوس درباره سخنرانی عراقچی در این اندیشکده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..