تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیس جمهوری تازه آفریقای جنوبی کیست؟

خبرگزاری ایرنا: سیریل راماپوزا رئیس جمهوری جدید آفریقای جنوبی، رهبر حزب کنگره ملی آفریقا و بازرگانی ثروتمند است که معاون جاکوب زوما رئیس جمهوری مستعفی این کشور بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کیپ تاون، زوما چهارشنبه شب پس از 9 سال زمامداری، زیر فشار حزب حاکم کنگره ملی آفریقا وادار به کناره گیری از مقام خود شد.

 

قرار است راماپوزا 65 ساله که در دسامبر 2017 به جای زوما به عنوان رهبر حزب حاکم کنگره ملی آفریقا انتخاب شده بود، روز جمعه (فردا )نخستین سخنرانی خود را در مقام ریاست جمهوری ایراد کند.

 

سهام شاخص آفریقای جنوبی پس از انتشار این خبر که یک اصلاح طلب هوادار تجارت به ریاست جمهوری این کشور رسیده است، شاهد بیشترین رشد از ژوئیه 2016 به این سو بود.

 

زوما که تحصیلات رسمی نداشت، به مدت 10 سال همراه نلسون ماندلا رهبر جنبش آزادیبخش و مبارز ضدتبعیض نژادی آفریقای جنوبی در جزیره روبن زندانی بود و پس از شکست حکومت تبعیض نژادی در کنگره ملی آفریقا رشد کرد تا اینکه در سال 2009 به مقام ریاست جمهوری دست یافت. اما دوره زمامداری وی با رسوایی های مربوط به اختلاس های مالی و رکود اقتصادی همراه شد.

 راماپوزا در سال 1952 در شهرک سووتو ژوهانسبورگ به دنیا آمد که مرکز مبارزه با تبعیض نژادی به شمار می رفت و جریان مبارزه در دهه 1970 میلادی 11 ماه در زندان انفرادی گذراند. وی پس از پایان تحصیلات در رشته حقوق، به فعالیت در اتحادیه های کارگری پرداخت که یکی از معدود راه های اعتراض قانونی به حکومت اقلیت سفیدپوستان در کشورش بود.

نلسون ماندلا وی را به عنوان یکی از بااستعدادترین رهبران نسل نوین و از پیکارجویانی توصیف کرد که جای خالی سران زندانی خود را پر کرده اند. هنگامی که ماندلا در سال 1990 پس از 27 سال زندان به علت مخالفت با آپارتاید آزاد شد، رامافوزا در کنار وی قرار داشت و نقش اصلی را در هدایت مذاکرات انتقال مسالمت آمیز قدرت به دمکراسی به عهده داشت و سپس ریاست گروه تدوین کننده قانون اساسی تازه این کشور را به عهده گرفت.

 

وی در سال 2015 با ثروت خالص به ارزش 450 میلیون دلار (383 میلیون یورو) به یکی از ثروتمندترین اشخاص قاره آفریقا تبدیل شد و در ردیف 42 فهرست فوربز شامل ثروتمندترین افراد قاره آفریقا جای گرفت.

 

راماپوزا که شخصا هیچگاه به اختلاس متهم نشده است، در سال 2012 هنگامی که به عنوان نفر دوم کنگره ملی آفریقا انتخاب شد، به صحنه سیاست بازگشت و دو سال بعد معاون رئیس جمهوری شد.

 وی چهار فرزند دارد و تشپو موتسپه همسر دوم وی، پزشک است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیس جمهوری تازه آفریقای جنوبی کیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..