تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار وقوع سیل: مردم کردستان به حاشیه رودخانه‌ها نروند

مدیرکل هواشناسی کردستان از ورود یک سامانه بارشی قوی از روز جمعه(27 بهمن ماه جاری) به استان خبر داد و گفت: این سامانه بارشی تا روز دوشنبه هفته آینده در استان فعال است که به دلیل شدت بارش بالای آن احتمال وقوع سیل در کردستان وجود دارد

احتمال وقوع سیل در کردستان وجود دارد

محمد طالب حیدری روز پنج شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های استان کردستان اظهار کرد: طی چند روز گذشته شاهد بارش‌های مناسبی در سطح استان بودیم که باعث شد میزان بارندگی امسال دو شهر بانه و سروآباد در مقایسه با میزان بارندگی سال گذشته بیشتر باشد.

وی افزود: میزان بارندگی امسال شهرستان بانه 320 میلی متر بوده است که فقط هفته گذشته 72.5 میلی متر در این منطقه بارندگی داشته ایم.

مدیرکل هواشناسی کردستان عنوان کرد: بارش سال گذشته شهرستان بانه 299 میلی متر بوده که در واقع امسال هفت درصد افزایش بارندگی در این منطقه داشته ایم.

وی همچنین اعلام کرد: در سروآباد امسال 294 میلی متر بارندگی داشته ایم که در مقایسه با 232 میلی متر بارندگی سال گذشته، حدود 27 درصد افزایش بارندگی در این ناحیه داشته ایم.

حیدری بجز دو شهر بانه و سروآباد میانگین بارش مابقی شهرهای استان را در سال زارعی امسال(از اول مهرماه سال جاری تاکنون) کاهشی عنوان کرد و گفت: امسال میانگین بارش های استان 182 میلی متر بوده که در مقایسه با 189.9 میلی متر بارندگی سال گذشته، در مجموع حدود هفت درصد در کل استان کاهش بارندگی داشته‌ایم.

مدیرکل هواشناسی کردستان، میانگین بارش امسال استان نسبت به دوره بلندمدت را دارای 37 درصد کاهش بیان کرد و گفت: امسال در شهر سنندج 107 میلی متر بارندگی داشته‌ایم که در مقایسه با 113 میل متر بارندگی سال گذشته، تاکنون بالغ بر پنج درصد کاهش بارش داشته ایم.

وی بیان کرد: میانگین بارش مورد انتظار ما براساس دوره بلندمدت در شهر سنندج 209 میلی متر بوده که تاکنون 49 درصد هم در این زمینه کاهش بارش داشته‌ایم.

تاکنون 35 درصد بارش سالانه در کردستان محقق شده است

حیدری تصریح کرد: تاکنون 35 درصد بارش سالانه ما در استان محقق شده است و 65 درصد آن هنوز محقق نشده که می بایست در ماه‌های آتی تامین شود.

وی در ادامه سخنان خود از ورود یک سامانه بارشی قوی به استان خبر داد و عنوان کرد: این سامانه بارشی از ظهر روز جمعه وارد استان می شود که سبب بارش های فوق العاده شدیدی در استان می شود و به مدت سه روز تا روز دوشنبه ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی کردستان افزود: براساس پیش بینی ما در پی این سامانه در برخی از نقاط استان 120 تا 130 میلی متر هم بارندگی خواهیم داشت.

وی گفت: این سامانه عمدتا به شکل باران خود را نشان می دهد اما در ارتفاعات، بارش برف هم دور از انتظار نیست.

حیدری با عنوان اینکه بارش بیش از 100 میلی متری برای این سامانه پیش بینی شده است، ذکر کرد: مردم باید هوشیار باشند و به نقاط حاشیه سدها و رودخانه‌ها نروند زیرا احتمال وقوع سیل در کردستان وجود دارد.

دستگاه‌های خدمات رسان هوشیار باشند

وی همچنین با اشاره به اینکه اخطاریه‌ها و اطلاعیه های هواشناسی در چندین نوبت طی روزهای گذشته صادر شده است، گفت: فرمانداری ها و شهرداری ها و سایر دستگاه های خدمات رسان باید آمادگی کافی را داشته باشند زیرا به دلیل ضعف زیرساخت های شهری ما، تجمع رواناب ها مشکل آفرین خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی کردستان اوج فعالیت این سامانه بارشی را از بعدازظهر روز شنبه تا صبح روز یک شنبه دانست که سیلابی عمل می کند و رعد و برق هم در پی خود خواهد داشت.

وی همچنین تصریح کرد: در پی این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر، ریزش بهمن در گردنه ها و سرریز شدن سدهای استان وجود دارد و رفت و آمدها هم با اختلال مواجه می شود.

پیش بینی ورود گرد و غبار در هفته آینده به کردستان

حیدری در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در هفته آینده ورود گرد و غبار به استان را خواهیم داشت که پس از اتمام این سامانه بارشی، شدت آن بیشتر خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: در استان کردستان بالغ بر 100 ایستگاه هواشناسی وجود دارد که 20 ایستگاه اصلی و 80 ایستگاه باران سنجی هستند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

loading...

loading...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار وقوع سیل: مردم کردستان به حاشیه رودخانه‌ها نروند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..