تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازار سرمایه مناسب برای همه سلیقه های اقتصادی

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه در خصوص پیش بینی روند بازار سرمایه تا پایان سال گفت: بازار سرمایه در آستانه ورود به کانال 100 هزار واحدی با مسایل اقتصادی بین المللی مواجه شده و برای تحلیل شرایط فعلی توجه به قیمت های جهانی ضروری است.

مهدی طحانی، مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، عنوان کرد: بازار سرمایه کشور ما 40 صنعت را در خود جای داده و برای ورود سرمایه گذاران با هر سلیقه ای، صنعتی وجود دارد، بنابراین این بازار در هر شرایطی برای سرمایه گذاری مناسب است.

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه با بیان اینکه از 40 صنعت حاضر در بازار سرمایه کشور، چند صنعت در هر شرایط اقتصادی مناسب سرمایه گذاری است، گفت: بازار سرمایه در سطوح فعلی شاخص و در محدوده های 97 تا 98 هزار واحد با نقاط عطفی در ایران و جهان روبرو است.

طحانی، با اشاره به بازارهای جهانی گفت: شاخص داوجونز از سال 2008 تا امروز بدون اصلاح در مسیر صعودی قرار داشت به همین دلیل احتمال اصلاح آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اصلاح بازار های جهانی ممکن است به تعدیل قیمت های جهانی منجر شود،گفت: همان طور که شاهد هستیم در دو هفته اخیر نفت نزدیک به 10 درصد کاهش داشته و ممکن است چنین کاهشی در سایر حوزه ها نیز رخ دهد.

طحانی با اشاره به اینکه در 6 الی 7 ماه اخیر رشد قیمت کالاهای جهانی یکی از عوامل اصلی رشد قیمت سهام در بازار سرمایه کشور ما بود، گفت: در حال حاظر نمی توان درباره قیمت های جهانی تحلیل قطعی داشت و باید در انتظار بازگشت آرامش به بازار های جهانی بود.

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه به نرخ برابری دلار و ریال در بازار داخل اشاره کرد و گفت: این نرخ در حال حاضر در محدوده های 4800 تا 4900 تومان است که هیچ کس انتظار چنین رشد قیمتی را در این بازه زمانی کوتاه نداشت. از سوی دیگر فاصله قیمتی قابل توجهی بین دلار اتاق مبادلات و دلار آزاد به وجود آمده و این گپ قیمتی حدود 1000 تا 1100 تومان است.

طحانی ادامه داد: در چنین شرایطی سهام شرکت های صادرات محور مانند گروه پتروشیمی، فلزی و پالایشی می توانند مورد توجه بازار باشند و در کل سهامی که با دلار در ارتباط هستند با رشد همراه می شوند.

این تحلیلگر بازار سرمایه با تاکید بر اینکه در شرایط مختلف میزان اقبال به گروه های بورسی تغییر می کند، گفت: اگر نرخ برابری دلار  به ریال کاهش یابد و یا نرخ دلار اتاق مبادله ای رشد کند و به سمت 4 هزار تومان نزدیک شود می تواند شرایط سهام مورد اقبال در بازار را جا به جا کند. به عنوان مثال وقتی دلار اتاق مبادله ای رشد می کند صنعت پالایشی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: در صورتی که قیمت جهانی کامودیتی کاهش یابد می تواند سرمایه گذاری در این گروه را تا حدودی با استراحت قیمتی همراه کند.

طحانی با اشاره به اینکه در بازار سرمایه ما صنایعی هستند که هنوز رشد قابل قبولی نداشتند، گفت: در این شرایط سهامی مثل گروه خودرویی، دارویی و حتی بانک ها در زمان استراحت سهام کالا محور می توانند مورد توجه سرمایه گذاران قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در یک ماه اخیر تلاطم در بازارهای داخلی و خارجی بسیار بالا رفته است، گفت: بنابراین در این نقطه خیلی نمی توان بر تحلیل و اعداد و ارقام پا فشاری کرد، باید شرایط را بر اساس تحولات روزانه بررسی کنیم.

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه با تشریح مزیت های بازار سرمایه ایران گفت: بازار سرمایه کشور ما 40 صنعت را در خود جای داده و برای هر سلیقه اقتصادی صنعتی وجود دارد و بنابراین بازار سرمایه در هر شرایطی برای سرمایه گذاری مناسب است.

وی در تشریح موضوع بالا گفت: به عنوان مثال اگر سهام صنایع کالا محور با اصلاح قیمت مواجه شود سرمایه گذاران می توانند با چرخش سهام خود به سوی صنایعی که در شرایط جدید اقتصادی بهبود یافته اند، از ضرر و زیان جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه در خاتمه به سرمایه گذاران توصیه کرد: به هیچ عنوان در فضای تلاطم اقتصادی برای خرید سهام از اعتبار و وام استفاده نکنند تا درگیر پرداخت نرخ سود نشوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازار سرمایه مناسب برای همه سلیقه های اقتصادی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..