تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری جشنواره مستقل برای فیلم اولی‌ها اتفاق خوبی نیست

تهیه‌کننده فیلم «چ» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کریمیمهدی کریمی تهیه کننده سینما، درباره برگزاری جشنواره ای مستقل برای فیلم اولی ها به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هیچ‌وقت بازدارنده تشویق ها و ترغیب ها نبوده ام اما به تکرار افتادن این نمونه برنامه ها جایگاه حرفه ای جشنواره، جایزه ها و قضاوت را خراب می ‌کند.

وی افزود: اینکه جشنواره فیلم فجر با22 فیلم ادامه پیدا کند، اتفاق بدی نیست؛ چون شور رقابت برای حضور در جشنواره بالا می رود. در نتیجه کیفیت فیلم های منتخب هم بالاتر می رود. البته با عدم حضور در جشنواره دنیا به آخر نمی رسد بلکه باید برای انتخاب در جشنواره تلاش خود را بیشتر کنیم.

این تهیه‌کننده ادامه داد: برگزاری جشنواره ای مستقل برای فیلم اولی ها اتفاق خوبی نیست؛ چنانچه جداسازی بخش بین الملل از بخش ملی جشنواره فیلم فجر صحیح و حساب شده نبود و بدتر از آن اینکه توقع داریم استقبال از بخش بین الملل هم مانند ملی باشد و دیده شود و پیش برود.

کریمی گفت: ما هنوز به بلوغ كمی و كيفی نرسیدیم که با جداسازی جشنواره هایمان بگوییم استقبال از آن ها بیشتر می شود و شاهد پیشرفت های چشمگیر هستیم. ما باید ظرفيت توليد كم ی و كيفی سينماي خود را بدانیم واقع بین باشیم و بفهمیم در چه جایی قرار داریم.

وی بیان کرد: وقتی می گوییم جشنواره فیلم فجر به عنوان سال تحویل سینمای ایران شکل گرفته و پرونده سینمایی را باز و مورد ارزیابی قرار می دهد، پس هر قدر بخواهیم این پرونده را به دسته های مختلف تقسیم کنیم فقط مخارج بالا می رود. این ردیف بودجه ها بیشتر مدیران را خوشحال می کند و با توزيع جوايز ارزش رقابت و انتخابات را از سطوح عالی پايين می آورد.

تهیه کننده"آژانس شیشه ای"اذعان داشت: پس مسابقه و رقابت باید در حد خودش مسابقه باشد و حمایت تولید نیز در حد خودش حمایت باشد. اگر قرار است این جداسازی ها اتفاق بیفتد، چند وقت بعد بهانه می شود باید در همه بخش ها باشد؛ به عنوان نمونه در حوزه هایی چون بودجه، ارگان ها، زمان تولید، استفاده از عوامل حرفه ای و ... .

وی افزود: در اين دوره صحيح نبود هیات داوران سودای سیمرغ فیلم های مستند و انیمیشن را قاطی دیگر آثار ببينند. این باعث بالارفتن تراکم کار در همه بخش ها شد. منطقی است که برای هر بخش داوران خاص خودش ورود کنند.

تهیه کننده «چ» اظهار داشت: در کل این جداسازی منطقی و درست نیست و بیشتر پيشنهادی احساسی برای رفع نواقص اجرايی و خاموش كردن اعتراض و اتفاق هاست. این آزمون و خطاها، سالهاست ادامه دارد و جز ضرر هیچ اتفاق دیگری برای اعتبار جشنواره و سینما ندارد.

این تهیه کننده بیان کرد: نکته مهم بعدی عوام فریبی است. وقتی شما قصد برگزاری جشنواره دارید باید به بهترین شکل عمل کنید. پس باید بهترین هزینه برای آن تعیین شود و به بهانه پایین آوردن هزینه لطمات جبران ناپذیری به آن وارد نکنید. از سویی وقتی دولت تمام هرینه ها را می دهد، باید با گماردن یک پیمانکار حرفه ای تمام کارها را به خوبی پیش ببرد. نه اینکه جشنواره فجر ميدان كارورزی و تجربه برای نورچشمی هايی باشد كه به دليل عدم آشنايی، برا ی اشتباهاتشان رفتارهای احساسی از خودشان بروز دهند و درصدد تغيير قوانين جشنواره باشند.

کریمی در بخش پایانی صحبت های خود خاطر نشان کرد: ما نباید با تشویق ها شاد و از نقطه نظرها، سیاست گذاری ها و ... بترسیم و عقب بکشیم. باید روی قوانين اعلام شده جشنواره ثابت قدم باشیم. متاسفانه عملکرد منفعلانه مسئولان برگزارکننده طی چند سال اخیر باعث شده جای اعتراض برای آنهایی که در جشنواره هستند و نیستند، باقی بماند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری جشنواره مستقل برای فیلم اولی‌ها اتفاق خوبی نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..