تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین عکس علمی انگلیس در سال ۲۰۱۷: پرتره یک اتم تنها

بهترین عکس علمی انگلیس در سال ۲۰۱۷: پرتره یک اتم تنها

به گزارش خبرآنلاین، شورای تحقیقات علوم فیزیکی و مهندسی انگلیس «EPSRC» پنج سالی است که رقابتی را برای گزینش بهترین تصاویر علمی در حوزه علوم فیزیکی و مهندسی برگزار می‌کند. جایزه برتر رقابت امسال به «دیوید ندلینگر» (David Nadlinger)، دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشگاه آکسفورد به‌خاطر عکس‌برداری از یک تک‌اتم اهدا شده است.

برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

ندلینگر برای ثبت این تصویر، اتم استرانسیوم را با تاباندن پرتو لیزر، برانگیخته کرد و وقتی این اتم انرژی اضافی خود را با تابش نور تخلیه کرد، از آن عکس گرفت. شعاع اتمی استرانسیوم، ۲۱۵ پیکومتر است و هر پیکومتر، یک‌میلیارد بار کوچک‌تر از یک میلی‌متر.

برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

ندلینگر روی محاسبات کوانتومی پژوهش می‌کند و بخشی از فعالیت‌های آزمایشگاهی‌اش شامل به‌دام انداختن اتم‌هاست. او برای ثبت این تصویر، بارها و بارها اتم‌های مختلفی را در محیط خلأ درون تله یونی به دام انداخت، آن‌ها را با تابش لیزر برانگیخته کرد و با نوردهی بلندمدت از تابش آن‌ها عکس گرفت.

منبع: گیزمودو

۵۴۵۴




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین عکس علمی انگلیس در سال ۲۰۱۷: پرتره یک اتم تنها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..