تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کلاهبرداری با عنوان اعطای وام در فضای مجازی

کلاهبرداری با عنوان اعطای وام در فضای مجازیبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حسنوند با بیان اینکه موارد بسیاری در خصوص سوء استفاده از اعتماد افراد و کلاهبرداری از آنها در فضای مجازی موجود است، اظهار کرد: به عنوان مثال می‌توان به پرونده‌ایی اشاره کرد که در آن شخصی با درج آگهی در یکی از سایت‌های تبلیغاتی و ادعای اعطای وام کم بهره از سرمایه شخصی خود، اقدام به کلاهبرداری از تعداد زیادی از شهروندان نموده بود.
وی در توضیح پرونده مذکور افزود: آگهی دهنده اظهار نموده بود که می‌تواند از طریق یکی از بستگانش که فروشگاه کالای خانگی دارد در حد 20 میلیون تومان وام تهیه نماید و جهت اخذ وام و تسریع در امورات 750 هزار تومان به عنوان پیش پرداخت دریافت می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: متهم تعداد دو فقره سفته بدون مهر و امضاء جهت جلب اعتماد به متقاضیان تحویل داده و پس از اخذ وجه دیگر جوابگو نبوده است.

رییس پلیس فتا استان خوزستان گفت: در ادامه پس از اخذ اظهارات شکات و طی تحقیقات فنی و پلیسی، کارشناسان پلیس فتا در یک عملیات غافلگیرانه متهم را در محل اختفایش دستگیر نمودند.

به گفته وی تاکنون تعداد 16 نفر از قربانیان این کلاهبرداری شناسایی شده‌اند و افرادی که به این نحوه از آنها کلاهبرداری شده است می‌توانند با مراجعه به دادسرای جرائم رایانه‌ای استان و یا پلیس فتا استان خوزستان شکایت خود را ثبت نمایند.

سرهنگ حسنوند با بیان اینکه چنین پیشنهاداتی در فضای مجازی معمولا کلاهبرداری بوده، به شهروندان توصیه کرد: جهت اخذ وام به ن بانک‌ها، موسسات مالی و ... مراجعه کنند و به هیچ عنوان به این دست تبلیغات در فضای مجازی توجه نکنند و از واریز وجهه به حساب این افراد که در فضای مجازی ادعا دارند وام پرداخت می‌کنند و یا در بانک آشنا دارند که بتواند برای آنها وام فراهم کند، خودداری نمایند.

رئیس پلیس فتا خوزستان در پایان تاکید کرد: واریز پول برای دریافت وام در پی تبلیغات فضای مجازی اشتباه است و کاربران نباید هیچگونه وجهی به حساب این افراد واریز نمایند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کلاهبرداری با عنوان اعطای وام در فضای مجازی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..