تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عراقچی: الحاقیه برای برجام وجود نخواهد داشت

به گزارش شمانیوز، معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: برجام باید بدون یک کلمه کم و یک کلمه زیاد اجرا شود و هیچ امکانی برای مذاکره مجدد، اصلاح یا الحاقیه به آن وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان امروز در حاشیه دیدار با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه، گفت: ما امروز میزبان آقای ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده روسیه در مذاکرات هسته‌ای هستیم. دیدار امروز در راستای مشورت‌های مستمری است که بین ما و وزارت خارجه روسیه از پیش از مذاکرات برجام جریان داشت و در طول مذاکرات هسته‌ای بسیار فشرده و نزدیک بود.

وی اضافه کرد: در طول دو سال گذشته نیز که برجام اجرایی شده است، رایزنی‌های مستمری داشته ایم، هم من به روسیه سفر کردم و هم آقای ریابکوف چندین بار به تهران آمدند.

عراقچی ادامه داد: در شرایط کنونی و با توجه به فضای بسیار منفی که آقای ترامپ رییس جمهوری آمریکا در خصوص برجام ایجاد کرده و تهدیداتی که به عمل آورده و ضرب الاجل گذاشته، ضرورت رایزنی‌ها بیش از گذشته احساس می‌شد.

وی گفت: ما با طرف‌های اروپایی هم در حال رایزنی‌های مستمر هستیم، اما طبیعی است که رایزنی‌های ما با دو کشور روسیه و چین از جایگاه مهمی برخوردار است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: امروز درباره شرایط حاضر، نقض برجام توسط آمریکا و بدعهدی‌های آمریکایی‌ها و درخواست‌های این کشور که همه غیرقانونی و بر خلاف تعهداتشان در برجام است، بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

عراقچی گفت: روسیه همواره از حامیان جدی برجام بوده، هم در طول مذاکرات کمک زیای کرده و هم بعد از اجرایی شدن آن حامی توافق بوده است. ما امیدواریم با رایزنی‌هایی که بین دو طرف در سطوح مختلف در جریان است، بتوانیم منافع هر دو کشور را به نحو احسن در چند ماه آینده تامین کنیم.

برجام؛ نه یک کلمه کم نه یک کلمه اضافه

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در خصوص برجام احتمال مذاکره مجدد وجود دارد، گفت: درباره برجام موضع ما کاملا روشن است و موضع روسیه، چین و سه کشور اروپایی هم تا الان روشن است.

وی تصریح کرد: هیچ مذاکره مجددی در مورد برجام امکان ندارد، هیچ کلمه‌ای از برجام کم و یا به آن اضافه نمی‌شود.

عراقچی ادامه داد: این که طرف‌های دیگر در تعاملاتی که با آمریکایی‌ها دارند نهایتا به چه نتیجه‌ای برسند برای ما هیچ اهمیتی ندارد، موضع ما صریح و روشن است. برجام بدون یک کلمه کم و یک کلمه زیاد باید اجرا شود.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه تاکید کرد: هیچ امکانی برای باز شدن مذاکره، مذاکره مجدد، اصلاح برجام و یا الحاقیه به برجام و هر تعبیری که به کار می‌برند وجود ندارد.

وی تصریح کرد: برجام یک تعهد روشن بین المللی برای همه کشور‌هایی است که در آن مشارکت دارند و این تعهد توسط شورای امنیت تبدیل به یک تعهد بین المللی شده است.

عراقچی تاکید کرد: همه موظف هستند تعهدات خود را اجرا کنند و اگر اجرا نکنند به ناچارباید تبعات تصمیمی را که خواهند گرفت، بپذیرند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امروز علاوه بر برجام در مورد موضوعات دیگر هم گفت: وگو می‌کنید، گفت: رایزنی با آقای ریابکوف همواره در خصوص برجام بوده و البته برخی موضوعات بین المللی که در حوزه کاری ایشان قرار دارد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ادامه داد: مذاکرات امروز ما درباره برجام و تحولات ناشی از سیاست‌های آمریکا است که در این خصوص رخ داده است.

وی گفت: البته به طور طبیعی وقتی دیپلمات‌ها با هم می‌نشینند ممکن است در مورد موضوعات دیگر هم بحث و گفت: وگو کنند، ولی تمرکز گفت: وگو‌های امروز ما بر برجام است.

منبع: مهر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عراقچی: الحاقیه برای برجام وجود نخواهد داشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..