تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاناسونیک لومیکس GX9 معرفی شد؛ سنسور ۲۰ مگاپیکسلی جدید و قیمت رقابتی

دوربین جدید پاناسونیک، گزینه‌ای مناسب برای آن دسته از کاربرانی خواهد بود که به دنبال دوربینی توانمند اما در ابعاد کوچک و قابلیت حمل آسان هستند.

پاناسونیک ساعاتی پیش از نسل جدید دوربین کامپکت پرمیوم خود رونمایی کرد. پاناسونیک GX9 به سنسور ۲۰.۹ مگاپیکسلی میکرو چهار سوم مجهز است که اکنون از فیلترپایین‌گذر بهره نمی‌برد تا افزایش محسوسی در کیفیت نتایج خروجی داشته باشد. البته مقاومت نداشتن در برابر شرایط آب و هوایی برخلاف GX8 یا G9، شاید کمی علاقه‌مندان این محصول پاناسونیک را دلسرد کند. 

پاناسونیک لومیکس GX9 / Panasonic Lumix

پاناسونیک دوربین کامپکت با قابلیت تعویض لنز GX9 را به منظره‌یاب الکترونیکی با رزولوشن ۲.۷ میلیون نقطه و بزرگنمایی ۰.۷ برابر مجهز کرده است که امکان تغییر ۹۰ درجه‌ای زاویه را دارد. نمایشگر لمسی ۱.۲ میلیون نقطه‌ای این دوربین نیز امکان تغییر زاویه‌، ۹۰ درجه به سمت بالا و ۴۵ درجه به سمت پایین را دارد تا کاربر در شرایط مختلف نیز قادر به عکاسی باشد. البته نمایشگر تمام چرخان GX8 و G9 آزادی عمل بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ با این حال پاناسونیک تصمیم به استفاده نکردن از این قابلیت در نسل جدید سری GX گرفته است. 

پاناسونیک لومیکس GX9 / Panasonic Lumix

اما یکی از بهبود‌های قابل توجه GX9، تجهیز آن به شاتر با محرک الکترومغناطیسی است که به گفته‌ی مهندسان پاناسونیک، کاهش ۹۰ درصدی لرزش را به همراه دارد. این قابلیت برای عکاسان حرفه‌ای از اهمیت زیادی برخوردار است تا دیگر شاهد لرزش بسیار خفیف نسل‌های پیشین سری GX، نباشند. 

پاناسونیک برای سیستم فوکوس خودکار GX9‌ از فناوری تشخیص کنتراست و انحصاری DFD خود بهره برده است که پیش از این در سایر محصولات رده بالای این شرکت نیز به‌کار رفته بود. مهندسان پاناسونیک ادعا کرده‌‌اند به لطف این فناوری، GX9 تنها در ۰.۰۷ ثانیه قابلیت فوکوس روی سوژه را خواهد داشت. 

پاناسونیک لومیکس GX9 / Panasonic Lumix

یکی از نقاط قوت همیشگی دوربین‌های پاناسونیک، توانایی بالا در بخش فیلمبرداری است و GX9 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این دوربین توانایی ضبط کلیپ‌هایی با رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ یا ۲۴ فریم بر ثانیه را دارد. فناوری 4K Photo انحصاری پاناسونیک نیز در GX9 حضور دارد تا امکان عکس‌برداری پیاپی با رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه در دسترس باشد. اما پاناسونیک GX9 میزبان دو قابلیت جدید با نام Auto Marking و Sequence Composition است. این دو فناوری کمک بزرگی برای عکس‌برداری از سوژه‌های سریع خواهند بود؛ در این حالت هنگام وجود حرکت در قاب، GX9 آن را تشخیص داده و با مشخص کردن آن، بلافاصله روی بخش مربوطه فوکوس می‌کند. فناوری Sequence Composition نیز امکان ثبت چندین تصویر از صحنه‌های اکشن و سریع به صورت خودکار به کاربر می‌دهد. قابلیت‌های Post Focus (تغییر فوکوس پس از ثبت تصویر) و Focus Stacking نیز همچون سایر دوربین‌های پاناسونیک در جی‌ایکس ۹ به کار رفته است.

پاناسونیک لومیکس GX9 / Panasonic Lumix

شراکت پاناسونیک و المپوس در توسعه‌ی دوربین‌های عکاسی، نتایج مثبتی را به همراه داشته است که استفاده از لرزشگیر‌های داخلی و قدرتمند در دوربین‌های پاناسونیک یکی از این نتایج است. GX9‌ نیز در همین راستا به لرزشگیر داخلی ۵ محوره مجهز شده است که تا ۴ استاپ توانایی حذف لرزش‌ها را دارد. البته پاناسونیک G9‌ با ۵.۵ استاپ توانا‌ترین نمونه‌ی موجود در بخش حذف لرزش‌های دوربین است. فناوری انحصاری Dual I.S پاناسونیک در GX9 نیز به کار گرفته شده است تا با ترکیب لرزشگیر‌های دوربین و لنز، نتیجه‌ی فوق‌العاده‌ای در این زمینه به‌دست آید.

وای‌فای، بلوتوث نیز برای انتقال سریع تصاویر ثبت شده در دوربین جدید پاناسونیک به کار رفته است. حالت جدید L.Monochrome‌ نیز برای علاقه‌مندان به ژانر عکاسی سیاه و سفید نیز اکنون در دسترس است. 

پاناسونیک لومیکس GX9 / Panasonic Lumix

در ادامه می‌توانید مشخصات فنی دوربین پاناسونیک GX9 را در برابر جدی‌ترین رقبای آن در بازار مشاهده کنید.

مشخصات فنیپاناسونیک GX8پاناسونیک GX9سونی a6500فوجی‌فیلم X-E3سنسور۲۰.۳ مگاپیکسل سنسور میکرو چهارسوم (ابعاد ۱۷.۳ در ۱۳ میلی‌متر) از نوع Live Mos۲۰.۳ مگاپیکسل سنسور میکرو چهارسوم (ابعاد ۱۷.۳ در ۱۳ میلی‌متر) از نوع CMOS۲۴ مگاپیکسل سنسور APS-C از نوع CMOS
۲۴ مگاپیکسل سنسور APS-C از نوع CMOSصفحه‌نمایش۳ اینچ لمسی چرخان با رزولوشن ۱۰۴۰ هزار نقطه۳ اینچ لمسی قابلت تیلت، با رزولوشن ۱۲۴۰ هزار نقطه۳ اینچ لمسی قابلت تیلت، با رزولوشن ۹۲۱ هزار نقطه
۳ اینچی لمسی و ثابت با رزولوشن ۱۰۴۰ هزار نقطهرزولوشن منظره‌یاب۲۳۶۰ نقطه۲۳۶۰ نقطه۲۳۶۰ هزار نقطه۲۳۶۰ هزار نقطهحداقل و حداکثر سرعت شاتر (ثانیه)۱/۸۰۰۰ تا ۶۰ ثانیه۱/۸۰۰۰ تا ۶۰ ثانیه۱/۴۰۰۰ تا ۶۰ ثانیه۱/۴۰۰۰ تا ۶۰ ثانیهمیزان حساسیت۱۰۰-۲۵۶۰۰۱۰۰-۲۵۶۰۰۱۰۰-۵۱۲۰۰۱۰۰-۵۱۲۰۰حداکثر نرخ عکس‌برداری پیاپی با فوکوس خودکار۶ فریم بر ثانیه۶ فریم بر ثانیه۱۱ فریم بر ثانیه۸ فریم بر ثانیهفناوری فوکوس خودکارتشخیص کنتراست DFDتشخیص کنتراست DFDهیبریدیهیبریدیرزولوشن فیلمبرداری(۲۴ و ۳۰ فریم بر ثانیه) ۲۱۶۰×۳۸۴۰(۲۴ و ۳۰ فریم بر ثانیه) ۲۱۶۰×۳۸۴۰(۲۴ و ۳۰ فریم بر ثانیه) ۲۱۶۰×۳۸۴۰(۲۴ و ۳۰ فریم بر ثانیه) ۲۱۶۰×۳۸۴۰لرزشگیر داخلیسنسور شیفت ۴ محوره با فناوری Dual I.Sسنسور شیفت ۵ محوره با فناوری Dual I.Sسنسور شیفت ۵ محورهخیرفلاش داخلیخیربلهبلهخیرعمر باتری۳۳۰ شات۲۶۰ شات۳۵۰ شات۳۵۰ شاتوزن۴۸۷ گرم۴۵۰ گرم۴۵۳ گرم۳۳۷ گرمقیمت در زمان عرضه۱۱۹۹ دلار برای بدنه۹۹۹ دلار برای بدنه با لنز کیت ۶-۱۲ میلی‌متر۱۴۰۰ دلار برای بدنه۱۲۹۹ دلار با لنز کیت ۵۵-۱۸ میل‌متر

پاناسونیک لومیکس DC-GX9 از ابتدای ماه مارس (دو هفته‌ی آینده) با قیمت ۹۹۹ دلار برای دوربین با لنز ۶۰-۱۲ میلی‌متری F/3.5-5.6 کیت به فروش خواهد رسید. قیمت‌گذاری جدید پاناسونیک برای GX9 آن را به محصولی با ارزش خرید بالا در این رده تبدیل کرده است.

نظر شما در رابطه با دوربین جدید کامپکت پاناسونیک چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاناسونیک لومیکس GX9 معرفی شد؛ سنسور ۲۰ مگاپیکسلی جدید و قیمت رقابتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..