تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هنرمندان صربستان به داشتن نمایشگاه در ایران علاقه مند هستند

سفیر صربستان در بازدید از آثار جشنواره تجسمی فجر:

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر؛ دراگان تودوروویچ سفیر صربستان در ایران، در حاشیه بازدید از نمایشگاه این دوره از جشنواره تجسمی فجر گفت: در وهله نخست برای من این نمایشگاه بسیار جذاب بود. چون بخشی کوچک از یک فستیوال بزرگ به نام فجر در حوزه های مختلف هنری است. نکته ویژه این نمایشگاه این است که تنها آثار هنرمندان ایرانی به نمایش در نیامده و آثاری از هنرمندان سایر کشورهای جهان نیز در آن دیده می شود.

وی افزود: زمانی که در خبرگزاری جمهوری اسلامی خواندم، هشت اثر از هنرمندی صربستانی در جشنواره حضور دارد بسیار خرسند شدم. هنرمندان صربستانی بسیار علاقه مندند که در این رویداد و رویدادهای تجسمی فجر شرکت کنند.

سفیر صربستان در ایران گفت: این نگاه و استقبال برای همکاری های بعدی میان هنرمندان ایران و صربستان می تواند شروع خوبی باشد. صربستان و ایران دو کشور دوست هستند و تبادلات فرهنگی بدون مشکل صورت می گیرد و مردم مشکلی از این بابت نخواهند داشت.

این دیپ‍‍‍لمات صربستانی اظهار داشت: من فکر می کنم تمرکز دو کشور بر بخش فرهنگ و مراودات فرهنگی مهم ترین بخش برای تقویت همه بخش های دیگر یک رابطه دیپلماتیک است. همچنان که نشانه های این مراودات حضور یک گروه موسیقی سنتی صربستانی در جشنواره موسیقی فجر امسال بود و حالا در جشنواره تجسمی فجر نیز این اتفاق می افتد. از طرفی نیز، مهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهیم بود. تاکنون رویدادهایی مانند شب صربستان یا روز صربستان را در ایران داشتیم و این ها اتفاق های خوبی است.

او گفت: وزیر فرهنگ صربستان در چند ماه آینده به ایران سفر خواهد کرد و قرار است تفاهم نامه ای بین کتابخانه ملی ایران و صربستان امضا شود. بر اساس این تفاهم نامه گوشه ای از کتابخانه ملی ایران به کتب صربستانی اختصاص خواهد یافت. این اتفاق بعد از رونمایی از ترجمه دیوان حافظ به زبان صربی اتفاق افتاد که اتفاقا در باغ هنر رونمایی شد.

سفیر صربستان در ایران ادامه داد: ما در ماه های آینده هم هفته فیلم صربستان را خواهیم داشت که در سه شهر ایران یعنی تهران، شیراز و شهر سومی که هنوز مشخص نیست برگزار می شود. این یعنی روابط و همکاری ما در بخش فرهنگی خیلی خوب است. این برای من افتخاری است که در جشنواره هنرهای تجسمی فجر، حضور پیدا کردم.

تودوروویچ بیان کرد: وقتی هنرمندان تجسمی صربستان علاقه مندند که در ایران نمایشگاه داشته باشند، دریچه های متنوعی به روی دو ملت می گشاید. ما نیز چنین نمایشگاهی در عرصه هنرهای تجسمی در صربستان داریم که از امروز رایزنی هایی را برای حضور هنرمندان ایرانی در آن جشنواره خواهیم داشت تا این همکاری را گسترش دهیم.

گفتنی است، دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر تا 4 اسفند ماه در موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار می شود.

انتهای پیام/

حضور هنرمندان ایران و صربستان در جشنواره تجسمی فجر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هنرمندان صربستان به داشتن نمایشگاه در ایران علاقه مند هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..