تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پتنت لیزری سوزوکی برای افزایش ایمنی موتورسیکلت

سوزوکی از ثبت اختراع جدیدی خبر می‌دهد که برای حفاظت از جان موتورسواران و پیشگیری از تصادف، به کمک پروژکتورهای لیزری به رانندگان خودروها هشدار می‌دهد. 

موتورسیکلت به عنوان وسیله‌‌‌‌ی نقلیه‌ای با آسیب‌پذیری بالا و دارای بیش‌ترین تلفات و تصادفات جاده‌ای در سطح دنیا شناخته می‌شود. تحقیقات گسترده‌ای درخصوص عوامل کاهنده‌ی شدت تصادفات موتورسیکلت و کاهش میزان تلفات و جراحات ناشی از آن صورت گرفته است. مهم‌ترین راهکاری که در حین تصادف می‌تواند موتورسوار را از آسیب برهاند، استفاده از تجهیزات حفاظت شخصی است. تجهیزات حفاظت شخصی به لوازم و لباس‌هایی گفته می‌شود که باعث کاهش خطرات و جراحات موتورسوار در هنگام تصادف می‌شوند. این تجهیزات، با جذب انرژی ضربه‌ی تصادف، از جراحت و صدمه‌دیدگی موتورسوار می‌کاهند.

سوزوکی هایابوسا

هر بار که راننده سوار موتورسیکلت می‌شود، خطرات زیادی را می‌پذیرد؛ از این میان کسانی که دوست دارند بیش‌تر عمر کنند و به سلامت جسمی خود اهمیت زیادی می‌دهند، اقدامات گوناگونی برای کاهش خطرات رانندگی با موتورسیکلت انجام می‌دهند. این اقدامات شامل پوشیدن کلاه ایمنی، لباس محافظ مخصوص موتورسواری، دستکش، چکمه‌ی مخصوص، جلیقه بلند، چراغ‌های اضافی، گذراندن دوره آموزش رانندگی و غیره است. یکی از مهم‌ترین خطرات برای رانندگی با موتورسیکلت سطح بی‌توجهی راننده است؛ امروزه رانندگان بسیاری را می‌بینیم که به طرز حیرت‌انگیزی رانندگی می‌کنند و این باعث می‌شود خودروهای دیگر در اطراف آن‌ها را نبینند. سرعت بسیار زیاد باعث می‌شود که این موتورسیکلت‌ها تقریبا نامرئی بنظر برسند و به همین دلیل سوزوکی برای جلب توجه رانندگان و کاهش تصادفات رانندگی، ایده جالبی با استفاده از لیزر دارد.

اختراع سوزوکی / suzuki موتورسیکلت

به تازگی سوزوکی (Suzuki) دست‌آورد جدیدی را با نام سیستم هشدار و پیشگیری از تصادف (برخورد) مبتنی بر لیزر ثبت اختراع کرده است. این اختراع بر اساس سیستم‌های لیزری موجود در بازار قطعات جانبی استفاده شده توسط دوچرخه‌سواران طراحی شده است، و با استفاده از پروژکتورهای لیزری روشن جعبه ایمنی پویایی در اطراف موتورسیکلت و روی پیاده‌رو طراحی می‌کند. جعبه در سرعت‌های پایین فشرده می‌شود، ولی در سرعت‌های بالا گسترش می‌یابد تا به رانندگان هشدار دهد که موتورسواری دارد با سرعت حرکت می‌کند و باید فاصله ایمنی را با آن رعایت کنند.

اختراع سوزوکی / suzuki موتورسیکلت

بخش هوشمندانه سیستم جایی است که چراغ‌ها به سیستم حسگر ۳۶۰ درجه متصل می‌شوند که ترافیک اطراف موتورسیکلت را تشخیص می‌دهد و به خودروهای اطراف می‌گوید که چقدر به آن نزدیک هستند. هنگامی که خودرویی پشت سر موتورسیکلت قرار می‌گیرد چراغ پروژکتور لیزری شروع به چشمک زدن می‌کند، و هنگامی که بیش از حد مجاز به آن نزدیک شود این نور تبدیل به X بزرگ قرمز رنگ خواهد شد. همچنین سیستم از حسگرهای مختلف برای تشخیص زاویه کج‌شدن موتورسیکلت و شتاب حتی در مانورها استفاده می‌کند، که بر بهبود عملکرد آن خواهد افزود.

اختراع سوزوکی / suzuki موتورسیکلت

آیا جعبه ایمنی لیزری سوزوکی ایده‌ی خوبی برای ایمنی و حفاظت از جان رانندگان موتورسیکلت است؟ آیا استفاده از این روش به کاهش برخورد موتورسیکلت با خودروها کمک خواهد کرد؟ پاسخ دادن به این پرسش‌ها سخت است و شاید به خوبی جواب بدهند. دوچرخه‌سوارانی که از سیستم‌های مشابه ولی با پویایی کمتری استفاده کرده‌اند، موفقیت‌هایی بدست آورده‌اند اما در نهایت همه‌ چیز به رانندگان خودرو بستگی دارد که بتوانند تصاویر لیزری موجود روی سطح جاده را متوجه شوند و واکنش مناسبی نشان دهند. شاید به زودی این طرح اجرایی شود و موتورسیکلت‌هایی ببینیم که از پروژکتور لیزری برای جلب توجه رانندگان خودرو استفاده می‌کنند، اما به نظر می‌رسد برای عملی شدن طرح در سطح وسیع نیاز به آزمایش‌های زیادی خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پتنت لیزری سوزوکی برای افزایش ایمنی موتورسیکلت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..