تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




10 درصد هزینه اشتغال دانشجویان نظری، بودجه مورد نیاز برای کارآفرینی دانشجویان مهارتی/ 75 درصد دانشجویان مهارتی شاغل هستند

10 درصد هزینه اشتغال دانشجویان نظری، بودجه مورد نیاز برای کارآفرینی دانشجویان مهارتیامید گفت: ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های نظری در حدود 300 میلیون تومان هزینه دارد، در حالی که هزینه کارآفرینی برای دانشجویان مهارتی در حدود 10 درصد این مبلغ است. به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسین امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی، اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه 30 درصد از دانشجویان دانشگاه‌ها تا سال 99 باید مهارتی باشند و تا پایان سال 99 باید در حدود 1 میلیون و 200 هزار دانشجو در دوره‌های مهارتی آموزش ببینند ولی متاسفانه امروزه کمتر از 600 هزار نفر در مراکز علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند.

 وی ادامه داد: ما باید طی 3 سال آینده تعداد دانشجویان مهارتی را به بیش از 2 برابر افزایش دهیم.

 رئیس دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به اینکه ظرفیت دانشگاه علمی کابردی و فنی حرفه‌ای در زمینه آموزش‌های مهارتی بالا است، افزود: برخی از این اقدام‌ها ما را در تربیت دانشجویان مهارتی کمک می‌کند ولی  متاسفانه فرهنگ مدرک گرایی و استفاده نا صحیح از تحصیلات رواج دارد و برخی از افراد کارشان هیچ ارتباطی با مدرک تحصیلی‌شان ندارد و به همین دلیل است که دانشجویان به سمت دانشگاه‌های نظری می‌روند.

آمار بیکاری دانشجویان دانشگاه‌های نظری بالاست

 امید با اشاره به اینکه بیکاری در بین دانشجویان دانشگاه‌های نظری بیشتر از مراکز آموزشی مهارتی است، عنوان کرد: گفتمان سازی در آموزش‌های مهارتی به وسیله دانشگاه علمی کاربردی انجام می‌شود و طی 2 سال گذشته کارهای خوبی را در این زمینه انجام شده است.

 امید در خصوص اینکه یکی از راه‌های رفع مشکل بیکاری آموزش‌های مهارتی در کشور است، تاکید کرد: ایجاد شغل و کارآفرینی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های نظری در حدود 300 میلیون تومان هزینه دارد، در حالی که برای ایجاد اشتغال دانشجویان مهارتی در حدود 10 درصد این مبلغ را نیازمند است.

 امید با اشاره به اینکه بیش از 75 درصد دانشجویان مهارتی شاغل هستند، اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی تلاش زیادی برای استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای انجام داده است و اگر این نظام در کشور به کار گرفته شود این دانشگاه جایگاه اصلی خود را پیدا می‌کند و خوشبختانه در شورای عالی انقلاب فرهنگی این طرح به تصویب رسید ولی نتیجه آن با مشکلاتی رو به رو شده است.

آموزش مهارتی سربازان وظیفه به وسیله دانشگاه علمی کاربردی

 وی ادامه داد: در مسیر توسعه آموزش‌های مهارتی مذاکراتی با ستاد کل نیروهای مسلح انجام شد و بر اساس توافقات انجام شده همه سربازان نیروهای مسلح تحت پوشش آموزش‌های مهارتی قرار می‌گیرند.

 وی ادامه داد: در حدود 500 هزار نفر نیاز به آموزش‌های مهارتی دارند و ما برای سربازان دوره‌های پودمانی و تک درس برگزار می‌کنیم تا سربازان پس از دوران خدمت با آموزش‌های مهارتی خود بتوانند در جایی مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «10 درصد هزینه اشتغال دانشجویان نظری، بودجه مورد نیاز برای کارآفرینی دانشجویان مهارتی/ 75 درصد دانشجویان مهارتی شاغل هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..