تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسمومیت غذایی با تخم مرغ/ روشی برای درمان استرس در کودکان/ آرتروز روماتوئید تهدیدی برای بانوان/ نرمی استخوان در تعقیب چه کسانی است؟

مسمومیت غذایی با تخم مرغ/ روشی جدید در درمان آنفلوانزا/ راهی برای کاهش استرس در کودکان/ سنی که سلیقه موسیقایی افراد شکل می‌گیردمصرف تخم مرغی که به خوبی پخته نشده است،  احتمال ابتلا به مسمومیت غذایی سالمونلا را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

آنچه باید در مصرف تخم مرغ بدانید

یکی از خوراکی‌های پرمصرف در جهان، تخم مرغ است؛ تخم مرغ یکی از بهترین غذا‌هایی است که می‌توان در وعده صبحانه مصرف کرد؛ با این وجود باید به خاطر داشته باشید که تخم مرغ  فاسد، می‌تواند عامل ابتلا به مسمومیت‌های غذایی و مشکلات گوارشی باشد.

در ابتدا باید از تاریخ تولید و انقضای تخم مرغ آگاه بود و از مصرف تخم مرغ‌هایی که تاریخ مصرف آن گذشته است، خودداری کنید؛ علاوه بر این، هرگز تخم مرغ را بیرون از یخچال نگهداری نکنید؛ زیرا در دمای اتاق، تخم مرغ فاسد می‌شود  و می‌تواند مسمومیت‌های غذایی نظیر سالمونلا را ایجاد کند.

مصرف تخم مرغی که به خوبی پخته نشده است عامل دیگری است که احتمال ابتلا به مسمویت غذایی سالمونلا را افزایش می‌دهد.

مسمومیت غذایی با تخم مرغ/ روشی جدید در درمان آنفلوانزا/ راهی برای کاهش استرس در کودکان/ سنی که سلیقه موسیقایی افراد شکل می‌گیرد

چه کسانی بیشتر در معرض نرمی استخوان قرار دارند

نرمی استخوان یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن مواجه‌اند؛ باید بدانید که نرمی استخوان می‌تواند مقدمه‌ای برای پوکی و شکستگی‌های استخوانی باشد.

کمبود کلسیم و ویتامین D مهم‌ترین دلیل ابتلا به نرمی استخوان است؛ برخی از گروه‌ها و افراد بیشتر در معرض این بیماری هستند؛ به عنوان مثال در افرادی که گیاه خوار هستند و شیر، ماهی و گوشت نمی‌خوردند، افرادی که زیاد لباس می‌پوشند یا نوزادانی که توانایی هضم لاکتوز شیر را ندارند، میزان جذب ویتامین D بسیار کم است؛ در نتیجه این افراد بیشتر در معرض ابتلا به نرمی استخوان هستند.

راهی برای کاهش استرس در کودکان

اگر کودک شما بیشتر اوقات استرس و اضطراب دارد، سعی کنید که او بیشتر بخندد.

روانشناسان معتقدند خندیدن حس مثبتی را در خلقیات فرد بوجود می‌آورد که می‌تواند سطح استرس و اضطراب در کودک را به طور چشمیگری کاهش دهد؛ برای این‌کار تنها کافی است راهی را برای خنداندن بچه‌ها پیدا کنید؛ تماشای فیلم و خواندن کتاب‌های طنز و خنده دار، سپری کردن زمانی با دوستان و بازی با آن‌ها، می‌توانند از راه‌های خنداندن کودک باشد.

مسمومیت غذایی با تخم مرغ/ روشی جدید در درمان آنفلوانزا/ راهی برای کاهش استرس در کودکان/ سنی که سلیقه موسیقایی افراد شکل می‌گیرد

سنی که به نوعی از موسیقی علاقمند می‌شوید

محققان آمریکایی با بررسی‌های میدانی دریافته‌اند آهنگ‌هایی که انسان در دوره نوجوانی گوش می‌دهد، سلیقه موسیقایی وی را تا آخر عمر شکل خواهد داد.
نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد، سلیقه موسیقایی مردان در سنین ۱۳ تا ۱۶ سالگی شکل می‌گیرد و به طور متوسط سن ۱۴ سالگی تاثیرگذارترین سن است؛ این در حالی است که این دوره برای خانم‌ها سنین ۱۱ تا ۱۴ سالگی و تاثیرگذارترین سن در آن‌ها ۱۳ سالگی است.

مسمومیت غذایی با تخم مرغ/ روشی جدید در درمان آنفلوانزا/ راهی برای کاهش استرس در کودکان/ سنی که سلیقه موسیقایی افراد شکل می‌گیرد

احتمال ابتلا به آرتروز روماتوئید در زنان بیشتر است

بیماری آرتروز روماتوئید یک نوع اختلال خودایمنی است که باعث بروز التهاب و درد مفاصل می‌شود؛ بررسی‌ها نشان داد که شیوع این بیماری در خانم‌ها سه برابر بیشتر از آقایان است.

به تازگی تحقیقاتی صورت گرفته است که  نشان می‌دهد دلیل شیوع بیشتر این بیماری در زنان، عمدتا ناشی از زایمان و تغییرات هورمونی و تولیدمثلی است؛ علاوه بر این موارد، یائسگی هم خطر ابتلا به آرتروز روماتوئید را در زنان افزایش می‌دهد و سبب تشدید زوال جسمی در زنان  می‌شود.

مسمومیت غذایی با تخم مرغ/ روشی جدید در درمان آنفلوانزا/ راهی برای کاهش استرس در کودکان/ سنی که سلیقه موسیقایی افراد شکل می‌گیرد

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسمومیت غذایی با تخم مرغ/ روشی برای درمان استرس در کودکان/ آرتروز روماتوئید تهدیدی برای بانوان/ نرمی استخوان در تعقیب چه کسانی است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..