تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




USSD تضمین امنیت شد؛ وزارت ارتباطات با بانک مرکزی توافق کرد

بر اساس گزارش وزیر ارتباطات، تفاهمی میان رگولاتوری و بانک مرکزی برای تضمین امنیت سرویس کدهای دستوری موبایل USSD انجام و پیشنهاد شد با قرار دادن اپلت روی سیم‌کارت‌، این امنیت تضمین شود.

محمدجواد آذری جهرمی در مراسم افتتاح سومین کنفرانس و نمایشگاه اینترنت اشیاء، اعلام کرد که فعال‌سازی بستر USSD و استفاده از کدهای دستوری موبایل، پیرو مقررات‌گذاری و پیوست مقرراتی تنظیم‌شده میان رگولاتوری بانک مرکزی و رگولاتوری وزارت ارتباطات انجام شده است.

وی گفت:

مطابق با توافق صورت‌گرفته میان سازمان تنظیم مقررات و بانک مرکزی، مقرر شد تا با مکانیزم امنیتی، امنیت این روش تراکنشی تضمین شود.

به گفته‌ی جهرمی، مطابق تفاهمی که اپراتورهای تلفن همراه و شرکت‌های پرداخت الکترونیک (PSP) داشتند، پیشنهاد شد مدل امنیتی برای تراکنش‌ها با قرار دادن یک اپلت روی سیم‌کارت صورت بگیرد تا ملاحظات بانک مرکزی برای امنیت این روش پرداخت الکترونیک محقق شود. هم‌اکنون این راهکار رگولاتوری در دست بررسی و انجام است.

وزیر ارتباطات با اشاره به ظرفیت‌هایی که در کشور در حوزه اینترنت اشیاء وجود دارد، گفت:

ساخت سنسورها و محصولات مرتبط به فناوری اینترنت اشیاء در کشور که به عرصه صنعتی رسیده، نشان از ظرفیت‌های خوب در این حوزه دارد و در صورتی که آزادسازی فضای فرکانسی در زمان مناسب صورت بپذیرد، شاهد بهره‌برداری از این فناوری در کشور خواهیم بود.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه اکوسیستم دستیابی به اینترنت اشیاء، کلان‌داده، هوش مصنوعی و نسل پنجم موبایل در حال تکمیل است، اعلام کرد که بر اساس پایش صورت‌گرفته بالغ بر ۳۰۰ شرکت در کشور در حوزه اینترنت اشیاء فعال هستند که ۸۰ شرکت از این تعداد دارای محصول هستند.

بر اساس گزارش وی، در زمینه اینترنت اشیاء هنوز مقررات لازم وضع نشده و این فناوری در آستانه‌ی تدوین ضوابط و استانداردهای لازم است.

فراهم‌سازی زیرساخت ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در حوزه IT

وزیر ارتباطات گفت:

بر اساس آمارهای دریافتی، شاخص ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۹۵ و ۹۶ محقق شده است و پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده نیز این توسعه ادامه یابد.

وی با تأکید بر اینکه وزارت ارتباطات مسئول ایجاد اشتغال مستقیم نیست، اعلام کرد که زیرساخت‌های مرتبط با ایجاد اشتغال در این حوزه فراهم شده است، در صورت برداشتن موانع کسب و کار از جمله نظام حقوقی، مالیاتی و بیمه‌ای، شاهد افزایش و رشد اشتغال در این حوزه خواهیم بود.

وی در پاسخ سؤالی مبنی بر جذب نخبگان در سازمان‌های ذیربط وزارت ارتباطات گفت:

دولت بنا نیست به‌صورت مستقیم شغل ایجاد کند و ما در حوزه فناوری اطلاعات از نخبگان به‌عنوان لوکوموتیوی نام می‌بریم که خود ایجاد اشتغال می‌کنند و در صورتی که بخواهیم آن‌ها را در شغل‌های دولتی به خدمت بگیریم، با اقتصاد دیجیتال تضاد دارد و خلاقیت نخبگان را از بین می‌برد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «USSD تضمین امنیت شد؛ وزارت ارتباطات با بانک مرکزی توافق کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..