تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا "ماست" چاق‌کننده است؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعبادیانی یک متخصص طب ایرانی درباره ماست اظهار کرد: ماست از دیدگاه طب سنتی سرد و تر است و خاصیت مُسمِّن یعنی چاق‌کنندگی دارد.

وی افزود: چاقی یا در اثر افزایش لحم (گوشت) به وجود می‌آید یا در نتیجه افزایش شحم (چربی) حاصل می‌شود؛ در هر دو نوع چاقی کیفیت "تری" مشترک است, به بیان دیگر گوشت دارای مزاج گرم و تر, شحم دارای مزاج سرد و تر است, بنابراین "تری" کیفیت مشترک هر دو نوع چاقی به حساب می‌آید, کاهش یا فقدان رطوبت کافی در اندام‌ها باعث بروز لاغری می‌شود.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: ماست با افزایش رطوبت در اندام‌ها، زمینه افزایش حجم را فراهم می‌کند؛ خاصیت چاق‌کنندگی ماست در افراد لاغری که دارای مزاجی گرم و خشک هستند, بیشتر و سریع‌تر به ظهور می‌رسد, زیرا سردی موجود در طبیعت ماست باعث تعدیل گرمی مزاج فرد شده و "تری" ماست از سرعت تحلیل رطوبات در بدن می‌کاهد و کم‌کم با تجمع و تعدیل رطوبت در بدن، افزایش حجم پدیدار می‌شود.

بیشتر بخوانید: مصرف همزمان این غذاها ممنوع!

عبادیانی عنوان کرد: با توجه به آنچه بیان شد مصرف ماست برای افراد لاغر(افراد صفراوی) بسیار مناسب است با این تفاوت که برای مزاج‌های گرم و خشک، اثر دارویی هم دارد اما در افراد با مزاج سرد و تر ممکن است باعث بروز علامات نامطلوبی شود.

وی خاطرنشان کرد: تجویز ماست در تمامی مواردی که صحبت از برودت معده(سردی معده) در میان است، جایز نیست از آنجا که ماست برخلاف ظاهرش که نرم است یک ماده کثیف و دیر هضم است، در افرادی که قادر به هضم آن نیستند, سبب تولید خلط خام می‌شود و از دیگر سو، به علت مواد دیر هضمی که در ماست وجود دارد، بالقوه دارای استعداد انسداد مجاری است لذا ماست در زمره خوراکی‌های سُده آور(گرفتگی) به شمار می‌آید.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

با این ماده چاق کننده بیشتر آشنا شوید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا "ماست" چاق‌کننده است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..