تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه دلمه فلفل به سه روش

برترین ها: دلمه‌ها انواع زیادی دارند از دلمه‌های برگ مو و کلم و کاهو گرفته تا دلمه سبزیجاتی مثل کدو، بادمجان، فلفل، گوجه فرنگی، پیاز. در اینجا طرز تهیه سه نوع دلمه فلفل خوشمزه را آموزش می‌دهیم.

 

دلمه فلفل با بلغور و كشمش


مواد لازم :    آب مرغ يا آب سبزي: 450 گرم    هويج متوسط خردشده: يك عدد    پياز كوچك خردشده: يك عدد    بلغور: سه‌چهارم فنجان    كشمش يا گيلاس خشك: يك‌سوم فنجان    پنير موزارلا خردشده: سه‌چهارم فنجان    فلفل‌دلمه‌اي رنگي: 4 عدد    آب: يك‌دوم فنجان    بادام يا گردوي خردشده تفت‌داده: 2 قاشق غذاخوري طرز تهیه سه نوع دلمه فلفل
روش تهیه :

1. آب مرغ، پياز و هويج را روي حرارت به جوش آوريد، شعله را كم كنيد و بعد كشمش و بلغور را اضافه كنيد و 5 دقيقه ديگر صبر كنيد.

2. سپس آب مخلوط را دور بريزيد. فلفل دلمه‌اي‌ها را  نصف كنيد و تخم شان را بگيريد. پنير را با مواد مخلوط كنيد و داخل فلفل‌ها بريزيد.

3. فلفل‌ها را در قابلمه بگذاريد و يك‌دوم فنجان آب هم بريزيد و به جوش آوريد. شعله را كم كنيد و در ظرف را ببنديد.

4. 5 تا 10 دقيقه بگذاريد تا كمي نرم شوند. مغزها را روي مواد داخل فلفل‌ها بپاشيد و سرو كنيد. (براي2 نفر)


دلمه فلفل ايتاليايي


مواد لازم براي 6-4 نفر


      گوشت چرخ‌كرده: 400 گرم      برنج: يك‌دوم پيمانه      فلفل دلمه‌اي قرمز: 6 عدد      روغن مايع: 2 قاشق غذاخوري      سير: 2 حبه ساطوري      پياز متوسط: يك عدد ساطوري      لوبيا سبز آب‌پز: 100 گرم خرد شده      نمك و فلفل: به ميزان لازم      گوجه‌فرنگي متوسط: 4 عدد خرد شده      پودر سير: يك قاشق چاي‌خوري      پودر پياز: 2 قاشق چاي‌خوري      سركه: يك‌چهارم پيمانه      آويشن: يك قاشق چاي‌خوري     شكر: يك قاشق غذاخوري طرز تهیه سه نوع دلمه فلفل 

 روش تهيه:

1. براي تهيه سس گوجه‌فرنگي، پودر سير،‌ یک دوم پیمانه آب، پودر پياز،‌ سركه و شكر را 30 دقيقه در يك قابلمه كوچك روي شعله متوسط بجوشانيد. در صورت نياز كمي آب اضافه كنيد و در 5 دقيقه آخر پودر آويشن را اضافه كرده و نمك و فلفل آن را اندازه كنيد.

2 - برنج را به همراه يك پيمانه آب و يك قاشق چاي‌خوري نمك 20 دقيقه بجوشانيد، سپس آبكش كرده و كنار بگذاريد.

3 - روغن را در يك تابه روي شعله متوسط داغ كرده و پياز و سير را 3 دقيقه تفت دهيد، سپس گوشت را اضافه كرده و تفت دادن را 5 دقيقه ديگر ادامه دهيد تا رنگ گوشت عوض شود. لوبيا را اضافه كرده و نمك و فلفل آن را اندازه كنيد.

4 - سر فلفل‌ها را بريده و داخل آن را خالي كنيد. فر را روي 180 درجه سانتي‌گراد داغ كنيد. در يك كاسه، برنج را با مايه گوشت و يك‌چهارم پيمانه از سس گوجه‌فرنگي را مخلوط كرده و نمك و فلفل آن را اندازه كنيد. داخل فلفل‌ها را با مايه گوشت و برنج پر كنيد و در فلفل‌ها را ببنديد.

5 - يك ظرف نسوز را چرب كنيد. سس گوجه‌فرنگي را كف آن ريخته و فلفل‌ها را در آن بچينيد. دلمه‌ها را 50 دقيقه در فر بپزيد و هر 15 دقيقه از سس گوجه‌فرنگي روي آن بريزيدفوت آشپزيدر صورت تمايل مي‌توانيد مقداري پنير موتزارلاي رنده شده با مايه برنج مخلوط كنيد.

 

دلمه فلفل پاپریکا


موادلازم:    فلفل پاپریکا بزرگ (دو نیم شده): 4 عدد    گوشت (چرخ شده): 300 گرم    سیر (خردشده): 2 حبه    پیاز (نگینی خردشده): 1 عدد    قارچ (نگینی خردشده): 100 گرم    گوجه فرنگی (خردشده): 2 عدد    جعفری (خردشده): 1 ق س    پنیر موتزارلا: حدود 150 گرم    نمک و فلفل: به میزان لازم    روغن مایع: به میزان لازم
 طرز تهیه سه نوع دلمه فلفل
روش تهیه:
 
1. پیاز را داخل تابه ای به همراه مقداری روغن روی حرارت ملایم قرار داده تا سبک و کمی طلایی رنگ شود. بعد سیر را به آن افزوده و پس از 30 ثانیه گوشت را به آن بیفزایید و تفت دهید. بعد قارچ و جعفری را افزوده و تفت دهید.

2. گوجه فرنگی، نمک و فلفل را به مواد افزوده و بگذارید تا کاملا بجوشد و آب آن تبخیر شود. بعد از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

3. قابلمه ای را پر از آب کرده و بگذارید تا بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و فلفل پاپریکا (از قبل هر کدام را به دو نیم تقسیم کرده و محتویات داخل آن ها بیرون آورده شده) را داخل آن قرار دهید و چند دقیقه بگذارید تا نرم شود. بعد فلفل را از آب خارج  کرده، به صورتی که آبی داخل آن نماند.

4. فلفل ها را داخل سینی فر که از قبل با مقداری روغن چرب شده، بچینید و داخل آن را با مخلوط گوشت پر  کنید. بعد روی آن پنیر موتزارلا بریزید تا تمام سطح فلفل را بپوشاند (این کار را ادامه دهید تا مواد تمام شود).

5. سینی را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 175 درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا بپزد و پنیر طلایی رنگ شود. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه دلمه فلفل به سه روش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..