تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پردازنده‌های رایزن با واحد گرافیکی رادئون وگا و قیمت پایه ۹۹ دلار عرضه می‌شوند

AMD سرانجام مدل‌های دسکتاپ پردازنده‌های رایزن را به‌همراه واحد گرافیکی رادئون وگا و با قیمتی به‌شدت مقرون به صرفه عرضه کرد.

هنگامی که AMD نخستین نسل تراشه‌های رایزن را سال گذشته برای کامپیوترهای رومیزی عرضه کرد، تمرکز این شرکت تنها بر واحد پردازش مرکزی (CPU) قرار داشت و اگر مشتری نیازمند یک واحد پردازش گرافیکی بود، می‌بایست به صورت جداگانه اقدام به خرید یک کارت گرافیک می‌کرد.

این شرکت پس از آن نخستین تراشه‌های همه‌کاره‌‌ی APU (متشکل از واحد پردازش مرکزی و واحد پردازش گرافیکی) یعنی پردازنده‌های موبایل رایزن به‌همراه گرافیک مجتمع رادئون وگا را عرضه کرد. اکنون، آخرین مدل پردازنده‌های دسکتاپ رایزن به همراه قدرتمندترین گرافیک مجتمع دنیا و تنها با قیمت پایه‌ی ۹۹ دلار از راه رسیده‌اند.

این تراشه‌های جدید قدرتمندترین نمونه‌های موجود در خانواده‌ی پردازنده‌ی AMD محسوب نمی‌شوند؛ اما نقد و بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که این پردازنده‌ها در رده‌ی قیمتی خود قادر به ارائه‌ی توان پردازش بالایی هستند. اگر قصد جمع کردن یک دستگاه گیمینگ مقرون به صرفه را دارید و نیازمند عملکرد بسیار پیشرفته‌ای نیستید؛ این مدل‌های جدید به‌شدت برای شما مناسب خواهند بود.

پردازنده‌ی AMD رایزن ۳ 2200G یک تراشه‌ی ۳.۷ گیگاهرتزی ۴ هسته‌ای/ ۴ ترد به‌همراه واحد گرافیکی رادئون وگا ۸ است و با قیمت خرده‌فروشی ۹۹ دلار عرضه می‌شود. AMD رایزن ۵ 2400G نیز یک پردازنده‌ی ۳.۹ گیگاهرتزی ۴ هسته‌ای/ ۸ ترد به‌همراه واحد گرافیکی ۱.۲۵ گیگاهرتزی رادئون RX وگا ۱۱ است و با قیمت ۱۶۹ دلار به‌فروش می‌رسد.

بنابر اعلام AMD، تراشه‌ی قدرتمندتر قادر به ارائه‌ی عملکردی برابر با یک پردازنده‌ی Core i5-8400 کبی‌لیک اس با قیمت ۱۹۹ دلار و یک کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس ۱۰۳۰ با قیمت ۸۹ دلار است بنچمارک‌های شخص ثالث نیز ظاهرا این ادعای AMD را تایید می‌کنند.

علاوه بر این، رایزن ۵ 2400G می‌تواند عملکردی ۲ تا ۳ برابر بهتر از گرافیک مجتمع اینتل HD در پردازنده‌های کافی‌لیک (بدون کارت گرافیک مجزا) داشته باشد. به‌نظر می‌رسد فناوری گرافیک مجتمع AMD قادر است عملکرد و سرعتی بسیار بیشتر از نمونه‌های ساخت اینتل ارائه کند.

عملکردی که پردازنده‌های رایزن ارائه می‌دهند، بسیار فراتر از بازه‌ی قیمتی آن‌ها است. با داشتن یک کامپیوتر مجهز به این مدل‌ها می‌توانید تا حد زیادی روی قدرت بالای آن‌ها در انجام پردازش‌های روزمره و حتی فراتر از آن حساب باز کنید. در واقع، با پرداخت نصف قیمت یک تراشه‌ی Core i5-8400 اینتل، صاحب پردازنده‌ای می‌شوید که عملکرد آن تقریبا به اندازه‌ی یک کارت گرافیک مجزای پایین‌رده است.

همچنین، کاربرد این تراشه‌ها تنها در زمینه‌ی گیمینگ نیست. اگر مایلید عملکرد پردازنده‌های رایزن و بنچمارک آن‌ها را در زمینه‌ی رمزنگاری، مقایسه با رقبا و ... مشاهده کنید، می‌توانید به این نشانی بروید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پردازنده‌های رایزن با واحد گرافیکی رادئون وگا و قیمت پایه ۹۹ دلار عرضه می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..