تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت افشاگری ارزی سیف چه بود؟

محمدعلی کریمی درباره اقدام این بانک در معرفی خریداران اصلی ارز به سازمان امور مالیاتی گفت: هدف اصلی این بخشنامه، حرکت به سمت ایجاد شفافیت بیشتر در حوزه اقتصاد کشور و مدیریت بازار ارز است.

سخنگوی بانک مرکزی افزود: دولت و بانک مرکزی در سال های اخیر تلاش کردند بیشتر به سمت این شفافیت حرکت کنند و نتیجه آن پیش بینی پذیرتر شدن اقتصاد ماست.

وی اضافه کرد: بانک برای مدیریت بازار ارز و در پی توافقی که با سازمان امور مالیاتی داشت و تکالیف قانونی که بر عهده او گذاشته شده موظف است که این شفافیت را ایجاد کند از این جهت برای این هدف و جلوگیری از اقدامات سوداگرانه، دلالی و یا قاچاق ارز، با توجه به اطلاعات و گزارش هایی که برگرفته از سامانه نظارت ارزی (سنا) است گزارشی را به سازمان امور مالیاتی تقدیم کرد.

کریمی افزود: بازار ارز از ابتدای امسال تا 17 دی 1396 رصد شده است و تعداد محدودی از معامله گران شامل اشخاص حقیقی و برخی اشخاص حقوقی حجم بالایی از معاملات دلار را انجام دادند و این دلارها خریداری شده و بعضاً به چرخه بازار برنگشته است.

سخنگوی بانک مرکزی ادامه داد: لازم است سازمان امور مالیاتی این ها را بررسی کند و در صورتی که اطلاعات و مدارک مثبته ای وجود دارد در خصوص مسائل مالیاتی تصمیم بگیرد.

کریمی در پاسخ به این پرسش که معیار بانک مرکزی از خریدار عمده ارز چیست؟ گفت: نیاز عرفی دلار از جمله برای هزینه های درمان یا دانشجویی برای افراد، مشخص است و بانک مرکزی در این زمینه ورود نمی کند اما معیار، عدد غیرمتعارفی است که در بازار، خرید و فروش می شود کسی که حجم عمده را خرید می کند باید ببینیم او بازرگان است یا تاجر و یا صراف؟

وی تأکید کرد: همه معاملات بازار، شبکه صرافی مجاز و بازار آزاد را شامل می شود و بانک مرکزی آنها را رصد و پایش می کند.

کریمی افزود: در تعامل نزدیکی که با سازمان امور مالیاتی وجود دارد و ابزارهای قانونی این سازمان، وظیفه ماست که این معاملات را رصد کنیم و در جهت تأمین و وصول درآمدهای مالیاتی کار کنیم و جلوی دلالی، سوداگری و قاچاق ارز را بگیریم.

وی اضافه کرد: قطعاً این تعامل میان دستگاه ها بر روی بازار تأثیر خواهد گذاشت و تأمین ارز با تأمین نیازهای واقعی صورت می گیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت افشاگری ارزی سیف چه بود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..