تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بورک گوشت و برنج؛ مثلث‌های پفکی خوشمزه

ماهنامه سفره ایرانی: بورک (Burek) یک میان وعده فوق العاده پرطرفدار در کشور ترکیه است. در اینجا طرز تهیه بورک گوشت و برنج را آورده ایم.

میزان سرو: 4 الی 6 نفر

مواد لازم: خمیر


آرد: 2 پیمانهماست: یک چهارم پیمانهتخم مرغ: یک عددآب: یک چهارم پیمانهنمک: به مقدار لازم

مواد لازم: میانی


گوشت گوساله (چرخ کرده): 200 گرمکره یا روغن: یک قاشق سوپ خوریپیاز (ریز خرد شده): یک عددبرنج: یک دوم پیمانهآب داغ: یک دوم پیمانهنمک: به مقدار لازمفلفل سیاه (پودر شده): به مقدار لازمزعفران (ساییده و دم کشیده): به مقدار لازم

مواد لازم اضافی:


روغن: به مقدار لازم
 بورک گوشت و برنج

طرز تهیه:

1. ابتدا برای تهیه مواد میانی، کره یا روغن را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کنید و گوشت چرخ کرده را در آن تفت دهید تا کاملا برشته شود.

2. سپس پیاز خرد شده را اضافه کرده و تفت دهید. نمک و فلفل سیاه بزنید.

3. برنج از قبل خیس خورده را در آب داغ بریزید و نمک اضافه کنید و اجازه دهید برنج کمی بپزد و حجم آب کم شود.

4. به مخلوط گوشت چرخ کرده تفت داده شده مقداری فلفل سیاه و زعفران ساییده و دم کشیده اضافه کنید و اجازه دهید مواد بپزند تا آب آن کاملا کشیده شود. ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

5. برای تهیه خمیر، آرد، ماست، تخم مرغ، آب و نمک را در ظرف مناسبی با هم به خوبی مخلوط کنید. مواد را به خوبی ورز دهید. روی خمیر به دست آمده را با پارچه ای مرطوب بپوشانید و حدود 30 دقیقه استراحت دهید.

6. گلوله هایی به اندازه گردو از خمیر جدا کنید. آنها را روی سطح کار کمی پهن کنید و مقداری از مخلوط گوشت و برنج وسط آنها قرار دهید و خمیر را تا کنید و لبه ها را محکم کنید.

7. روغن را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کرده و بورک ها را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و برشته شوند. آنها را روی دستمال کاغذی ویژه آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی شان گرفته شود. سپس سرو کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بورک گوشت و برنج؛ مثلث‌های پفکی خوشمزه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..