تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




میگرن دارید؟مراقب قلبتان باشید!

میگرن دارید؟مراقب قلبتان باشید!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالیکه پیش از این ارتباط میگرن با افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی تشخیص داده شده بود متخصصان در یک بررسی جدید به ارتباط این نوع از سردرد با دیگر انواع مشکلات قلبی – عروقی پی بردند.

افرادی با سابقه ابتلا به میگرن بیشتر احتمال دارد دچار مشکلات قلبی شوند و بروز این بیماری‌ها همچون حمله قلبی، سکته مغزی و ضربان نامرتب قلب در آنان بیشتر است.اکنون شواهد موجود حاکی از آن است که میگرن از فاکتورهای خطرزا در بیشتر بیماری‌های قلبی – عروقی در زنان و مردان است.

بیشتر بخوانید: نشانه های هشداردهنده كه خبر از سكته مغزی می دهند

در این مطالعه متخصصان دانمارکی به بررسی اطلاعات ۵۱ هزار بیمار مبتلا به میگرن و ۵۱۰ هزار نفر دیگر که میگرن نداشتند پرداختند. در گروه مبتلایان به میگرن بیشتر بیماران زن بودند و بیماری‌شان برای اولین بار در سن ۳۵ سالگی تشخیص داده شد. در شروع آزمایشات هیچ یک از شرکتکنندگان دچار بیماری‌های قلبی – عروقی نبودند.

به گزارش ان‌دی‌تی‌وی، پس از گذشت ۱۹ سال، ۲۴۵۱ نفر از مبتلایان به میگرن حداقل به یکی از انواع بیماری‌های قلبی – عروقی دچار شدند. همچنین در طول انجام این مطالعه به ازای هر ۱۰۰۰ فرد مبتلا به میگرن ۲۵ نفر دچار حمله قلبی شده‌اند در حالی که این رقم در گروه دیگر به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۱۷ مورد بوده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

خطر بیماری‌های قلبی با میگرن افزایش می‌یابد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «میگرن دارید؟مراقب قلبتان باشید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..