تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۵۰۰ ساعت تلاش برای بازسازی چهره زن ۳۰۰۰ ساله مصری+ تصاویر

کارشناسان دانشگاه بریستول این چهره جدید را با استفاده از اسکن سه بعدی جمجمه منسوب به این ملکه مصری و چاپگر سه بعدی طراحی کرده‌اند و اعتقاد دارند بیشترین شباهت را به چهره واقعی این زن دارد.


این شبیه سازی جدید موافقان و مخالفان خود را دارد و عده‌ای اعتقاد دارند با توجه به زندگی در قاره آفریقا این ملکه باید رنگین پوست باشد اما در شبیه سازی رنگ او را روشن طراحی کرده‌اند.

بازسازی چهره پس از اسکن سه بعدی از مجسمه و طراحی لایه به لایه در چاپگر سه بعدی در طول ۵۰۰ ساعت انجام شده است.

زیور آلات به کار رفته در مجسمه شبیه سازی شده مطابق با مجسمه‌های باستانی و نقش‌های هیروگلیف است و به وسیله طراحان جواهر شرکت دیور (Dior) فرانسه تولید شده است.


لکه نفرتیتی در سال‌های ۱۳۳۶ الی ۱۳۵۳ پیش از میلاد در مصر در سلسله هجدهم حکمرانی می‌کرده و سپس فرزند او فرعون توت به قدرت رسیده است.

گروهی از کارشناسان باستان شناسی اعتقاد دارند مصریان باستان از نسل اروپاییان هستند و از شمال اروپا به مصر مهاجرت کرده‌اند به همین دلیل رنگ پوست و چهره آن‌ها با بومیان آفریقا تفاوت داشته است.

این ملکه در زمان حکمرانی از قدرت بالایی برخوردار بود و زیبایی او در مصر و حتی اروپا زبانزد بوده است. کارشناسان علت مرگ نفرتیتی را ابتلا به بیماری طاعون می‌دانند.


مومیایی این ملکه که به شدت آسیب دیده در مقبره‌ای در دره شاهان درسال ۱۸۹۸ میلادی کشف شده است و در سال ۲۰۱۰ با آزمایش ژنتیک دانشمندان دریافتند او مادر بیولوژیک فرعون توت است.

مکان اختفای این ملکه به همراه مادر و همراهان او سبب شد تا مدت‌ها هویت مومیایی‌ها نامشخص باشد و به تدریج با درکنار هم گذاشتن اطلاعات باستان شناسان هویت آن‌ها را شناسایی کنند.


مقبره فرزند این ملکه مشهور به فرعون توت در سال ۱۹۲۲ میلادی به وسیله باستان شناس انگلیسی هاوارد کارتر در رده شاهان (Valley of the Kings) شناسایی شده است و امروزه ازجمله جاذبه‌های توریستی و گردشگری مصر به شمار می‌آید.

 

گروهی دیگر از دانشمندان اما اعتقاد دارند جمجمه موجود درمقبره متعلق به ملکه نفرتیتی نیست، بلکه مادر یا خواهر او هست و مومیایی اصلی در اتاقکی مخفی در مقبره فرعون توت قرار دارد.

دانشمندان در تلاش هستند با انجام اسکن  راداری وجود اتاق مخفی و مومیایی های مخفی شده احتمالی در آن را به اثبات برسانند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

 بازسازی چهره ملکه آفریقایی به سبک اروپاییان+ تصاویر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۵۰۰ ساعت تلاش برای بازسازی چهره زن ۳۰۰۰ ساله مصری+ تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..