تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفر 2.5 میلیون ایرانی به ترکیه در سال 2017

اتحادیه هتلداران ترکیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: در سال 2017 بیش از 2.5 میلیون گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کردند.

به گزارش شمانیوز: بر اساس اعلام اتحادیه هتلداران ترکیه، تعداد ورود گردشگران ایرانی به این کشور در سال گذشته میلادی بیش از 50 درصد افزایش یافته و رکوردی در سفر ایرانیان به ترکیه به ثبت رسید.

بر اساس اعلام این مرجع تخصصی، ترکیه اولین مقصد گردشگران ایرانی در سال گذشته بوده است.

اتحادیه هتلداران ترکیه همچنین میانگین حضور گردشگران ایرانی در ترکیه را 6 شب و میانگین هزینه سرانه آنها را حدود هزار دلار اعلام کرد این در حالی است که میانگین هزینه هر گردشگر کشورهای دیگر در ترکیه حدود 630 دلار است.

بر اساس اعلام این مرجع، در سال 2016 بیش از یک میلیون و 665 گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده بودند که این آمار در سال 2017 با افزایش بیش از 50 درصدی، به 2 میلیون و 501 هزار نفر رسید.

هتلداران و مراکز گردشگرپذیر ترکیه هم اکنون خود را برای پذیرایی از گردشگران پرشمار ایرانی در ایام عید نوروز آماده می کنند.

گردشگران ایرانی در ایام عید نوروز اغلب برای تعطیلات گذرانی و خرید به شهرهای استانبول، وان و آنتالیا سفر می کنند.

مرکز آمار ترکیه هفته گذشته با انتشار گزارشی، درآمد گردشگری این کشور در سال گذشته میلادی را با 18.9 درصد افزایش، 26 میلیارد و 283 میلیون دلار اعلام کرد.

بنا بر داده های مرکز آمار ترکیه، با وجود تمام بحران ها سال گذشته میلادی 32.4 میلیون گردشگر به ترکیه سفر کردند.

نعمان کورتولموش وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه نیز هفته پیش وعده داد که تا سال 2023 تعداد گردشگران ورودی ترکیه به 50 میلیون نفر و میزان درآمد گردشگری کشورش نیز به 50 میلیارد دلار خواهد رسید.

بنا به اعلام وی، گردشگران روسیه، آلمان، ایران به ترتیب پرشمارترین گردشگران ورودی به ترکیه در سال میلادی گذشته بودند.

منبع: ایرنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفر 2.5 میلیون ایرانی به ترکیه در سال 2017»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..