تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستگیری ۱۵ زن داعشی آلمانی در شمال سوریه

ساعت 24- یک روزنامه آلمانی از دستگیری ۱۵ زن داعشی آلمانی در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، در مناطق کرد نشین شمال سوریه در حال حاضر حداقل 15 زن آلمانی که به جبهه داعش پیوسته بودند دستگیر شدند.

روزنامه "دی ولت" آلمان این گزارش را با استناد به گفته های کارشناس تروریسم سازمان عفو بین الملل منتشر کرده است. این کارشناس سازمان عفو بین الملل در ماه ژانویه با این زنان آلمانی داعشی دیدار و با آن ها صحبت کرده بود.

به نوشته روزنامه آلمانی "دی ولت"، در شمال سوریه در مجموع حدود 800 طرفدار زن داعشی با فرزندان خود در 4 اردوگاه مختلف زندانی شده اند. این زنان داعشی از 40 کشور مختلف دنیا از جمله کانادا، فرانسه، انگلیس، ترکیه و استرالیا به سوریه سفر کرده اند.

بعد از شکست های پیاپی داعش در عراق و سوریه حالا مسئله بازگشت جهادی های داعشی به اروپا و بخصوص زنان و کودکان آن ها به چالشی برای سازمان های امنیتی اروپا و آلمان تبدیل شده است.

 آلمان یک شکارگاه جذاب برای استخدام تروریست ها است. بر اساس آمار سازمان اطلاعات داخلی آلمان از بیش از 930 نفری که از آلمان به عراق و سوریه رفته تا در آنجا به گروه های تروریستی مانند داعش بپیوندند یا از آن ها حمایت کنند حدود 20 درصد زن هستند. پتانسیل ترور در بین این افراد بسیار بالا است. یک سوم آن ها بعضا به آلمان بازگشته اند و بیش از 70 نفر آن ها فعالانه در ترور داعش مشارکت داشته اند.

  بر اساس اطلاعات یورو پل نه تنها میانگین سن تروریست های بالقوه نسبت به سابق کاهش چشمگیری داشته است، بلکه در بین افراد بازگشته از مناطق بحرانی تعداد زنانی که می توانند اقدامات تروریستی را مرتکب شوند نیز به شدت افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان هم مکررا درباره خطرات بازگشت زنان و کودکان داعشی به کشور و احتمال وقوع حملات تروریستی توسط آن ها هشدار می دهد.

تسنیم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستگیری ۱۵ زن داعشی آلمانی در شمال سوریه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..