تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روزهای سیاه معاملاتی در بازار آمریکا

افت شدید شاخص داوجونز ادامه دار شد و دومین روز سقوط را در چهار روز گذشته با افت بیش از 1000 واحدی به پایان رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)،دو شاخص برتر بازار آمریکا، داوجونز و اس اند پی در دو روز اخیر بیش از 10 درصد منفی شدند و نسبت به افت شدید 26 ژانویه، بیشترین میزان کاهش را به ثبت رساندند.

کارشناسان معتقدند این دو متغیر اصلی بازار آمریکا در نخستین فاز اصلاحی در مقایسه با دو سال اخیر فرو رفته اند .

قیمت سهام در بازارهای آمریکا یکی پس از دیگری مانند دومینو سقوط کردند و پنجمین روز کاهش را در 6 روز گذشته تجربه کردند.

سهام شرکت های بزرگ که در سال گذشته پیشرو در روند صعودی بازار بودند، بدترین هفته معاملاتی خود را به ثبت رساندند .

شرکت های تکنولوژی، بانک ها و صنایع خرده فروشی و شرکت ها مسافرتی و ساختمانی پیشرو در روند منفی بازار بودند.

اسکات ورن، تحلیل گر موسسه خدمات مالی و سرمایه ای ولز فارگو، در این خصوص بیان داشت: ترس بازار از این است که رئیس جدید فدرال رزرو در خصوص افزایش یا کاهش نرخ بهره دچار اشتباه مدیریتی شود . نگرانی بازار از این است که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را به سرعت افزایش دهد و در انتظار واکنش بازار نماند.

در این میان، شاخص داجونز افت 4.1 درصدی را به ثبت رساندند و بیشترین میزان کاهش را در این متغیر، قیمت سهام بوئینگ آمریکا، گلدمن ساکس و هوم دیپوت به خود اختصاص داد.

این در حالی است که، شاخص اس اند پی که بیشترین میزان اشتراک را در صندوق های سرمایه گذاری دارد با افت 3.8 درصدی همراه شد و بزرگترین میزان کاهش را نسبت به اواسط نوامبر به خود اختصاص داد. شاخص نزدک نیز 3.9 درصد منفی شد.

تام مارتین، مدیر پرتفوی شرکت سرمایه گذاری گلوبالت در این خصوص گفت: هیچ ریسک منفی در بازار برای امروز به عنوان آخرین روز معاملاتی وجود ندارد. تنها چیزی که وجود دارد این است که سهامداران در ادامه روند کاهشی دیروز همچنان در حال خروج از بازار هستند و می ترسند با خارج نشدن از بازار، بیشتر از این وارد ضرر شوند.

وی ادامه داد: با این رفتار عجولانه سهامداران، به نظر می رسد بازار با فاصله زمانی بلندتری به روند قبلی باز گردد.

روند نزولی در بازار نیویورک به این منوال بود که در برابر هر سهم مثبت، هشت سهم منفی در بازار وجود داشت و 490 شرکت در شاخص اس اند پی کاهش داشتند.

بازار در روز پنجشنبه هیچ عکس العملی به گزارش درآمد شرکت ها نداشت و روند ناامیدی سهامداران به گونه ای بود که هیچ خبر مثبتی نمی توانست بازار را افزایشی کند. در حالی که بیشتر شرکت های آمریکا در پایان سال 2017 توانستند گزارش درآمد مثبتی منتشر کنند اما بسیاری از آنها روزهای آخر 2017 را با عملکرد ضعیف به پایان بردند.

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روزهای سیاه معاملاتی در بازار آمریکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..