تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف ۶۰۰۰۰ ساختمان باستانی مایا با نقشه‌برداری لیزری

برترین‌ها: تمدن باستانی مایا قرن هاست که یک راز باقی مانده، چون جنگل‌های انبوه آمریکای مرکزی کاوش و حفاری در این منطقه را سخت و ناممکن کرده است.

کشف ۶۰۰۰۰ ساختمان باستانی مایا با نقشه‌برداری لیزری 


اما اکنون گروهی از دانشمندان دور هم جمع شده و با استفاده از تکنولوژی پیشرفته توانسته‎اند بیش از ۶۰ هزار سازه مایا را کشف کنند که قبلا شناخته نشده بود. این کشف بی نظیر همه تصورات قبلی باستان شناسان درباره این فرهنگ باستانی را تغییر می‌دهد.

 کشف ۶۰۰۰۰ ساختمان باستانی مایا با نقشه‌برداری لیزری

با استفاده از تکنولوژی لیزر، حدود ۲۰۰۰ کیلومتر مربع از جنگل گواتمالان با هواپیما بررسی شد. این تکنولوژی به محققان اجازه می‌دهد زیر تاج انبوه درختان را که شهرهای مایایی قرار دارند را ببینند. شهرهایی که بسیار گسترده‌تر از سکونتگاه‌های ایزوله‌ای هستند که قبلا فکر می‌کردیم مایاها در آن سکونت دارند.

کشف ۶۰۰۰۰ ساختمان باستانی مایا با نقشه‌برداری لیزری 
این شهرهای گسترده می‌توانستند بیش از ۲۰ میلیون نفر را در خود جای دهند در حالی که قبلا تصور می‌شد یک تا دو میلیون نفر جمعیت باشند. این کشف مایا‌ها را نه تنها از نظر جمعیت بلکه از نظر پیچیدگی، در رده تمدن‌های مصر یا چین باستان قرار می‌دهد. اکنون ۲۰ هزار کیلومتر مربع دیگر وجود دارد که باید کشف شود و احتمالا صد‌ها شهر مایایی دیگر کشف خواهد شد که نمی‌دانستیم وجود دارند.کشف ۶۰۰۰۰ ساختمان باستانی مایا با نقشه‌برداری لیزری 


داده‌ها نه تنها نشان می‌دهد که مایا‌ها در شهرهای متصل به هم زندگی می‌کردند، بلکه بزرگراه‌های مرتفع، استحکامات و مزارع وسیعی هم می‌ساختند. در واقع به نظر می‌رسد آن‌ها طوری مدیریت می‌کردند که بتوانند در مقیاس صنعتی غذا تولید کنند. اما دانشمندان تازه اول راه هستند و هنوز مناطق و داده‌های زیادی برای تحقیق و بررسی وجود دارد.

کشف ۶۰۰۰۰ ساختمان باستانی مایا با نقشه‌برداری لیزری  کشف ۶۰۰۰۰ ساختمان باستانی مایا با نقشه‌برداری لیزریکشف ۶۰۰۰۰ ساختمان باستانی مایا با نقشه‌برداری لیزری 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف ۶۰۰۰۰ ساختمان باستانی مایا با نقشه‌برداری لیزری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..