تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این بلا‌ها را سر چشمان خود نیاورید!

باید بیش از پیش مراقب چشمان خود بود، به‌خصوص افرادی که سر و کارشان با کامپیوترهاست و در تمام طول ساعات کاری خود به مانیتورها خیره شده‌اند. این افراد معمولا هشت ساعت از طول روز را به کامپیوتر خیره هستند. البته لازم به ذکر است که به‌طور متوسط هر نفر 2 ساعت در طول روز، به گوشی موبایل خود خیره شده و مجموع این دو ساعت با آن 8 ساعت می‌شود 10 ساعت. البته این حداقل میزان زمان خیره شدن یک فرد به صفحه‌نمایش است و اگر زمان واقعی بیشتر از این مقدار نباشد، کم‌تر نیز نخواهد بود.

یکی از معایب استفاده از لنزهای تماسی این است که جلوی رسیدن اکسیژن لازم به چشم‌ها را می‌گیرند.

اوم به نمایشگر کامپیوترها، گوشی‌ها و یا تبلت‌ها خیره شوند. این نگاه کردن‌های طولانی مدت باعث ایجاد مشکلاتی از جمله دید تونلی، سوزش چشمان و خواب آلودگی چشمان می‌شوند.

گاهی اوقات چشم نیاز به توجه بیشتری دارد

معمولا افراد به محض اینکه چشمانشان احساس خستگی یا سوزش می‌کند، شروع به مالش چشمان خود می‌کنند. در واقع این مالش شاید برای لحظه‌ای چشمان ما را تسکین دهد اما می‌تواند باعث ایجاد مشکلات شدیدتری شود.

بد نیست بدانیم اگر چشم ما دچار تحریک و خارش شده، احتمالا خشک شده و یا چیزی داخل چشممان است که اصولا نباید داخل چشم باشد. چیزهایی مثل ذراتی که در هوا وجود دارند.

صدمات مالیدن چشم

همان‌طور که بیان شد مالیدن چشم برای رها شدن از سوزش و یا خارش آن، می‌تواند صدماتی جدی به چشم‌ها وارد کند که برخی از آن‌ها را در زیر بیان می‌کنیم.

1- خراشیده شدن قرنیه

گاهی اوقات به علت وجود مواردی در داخل چشم، احساس خارش و یا سوزش چشم می‌کنیم. با مالیدن چشم در واقع ذراتی که در چشم ما هستند را بیشتر در چشم خود فرو برده و و با آن ذرات در حال خراشیدن چشم خود هستیم.

2- تیرگی‌های دور چشم

توجه داشته باشید که تیرگی‌های دور چشم، ناشی از کمبود خواب نیستند. در واقع این اتفاق در نتیجه‌ی آسیب به رگ‌های خونی کوچکی است که در اطراف چشم هستند. این اتفاق معمولا بر اساس مالیدن چشم در خواب و به‌طور ناخودآگاه اتفاق می‌افتد.

3- خارش شدیدتر و عفونت

افراد معمولا چشمان خود را با انگشت‌های خود لمس می‌کنند و مالش می‌دهند و از هیچ وسیله‌ی بهداشتی‌ای برای اینکار استفاده نمی‌کنند. لازم است بدانیم که انگشتان دست ما دائما توسط باکتری‌ها پیمایش می‌شوند. با مالیدن چشم‌ها توسط دست، باعث می‌شویم این باکتری‌ها به داخل چشمان ما بروند. با وارد شدن این باکتری‌ها به چشمان خود باید آماده بیماری‌هایی مثل عفونت چشم، بیماری کنژنکتیویت یا قرمزی چشم و سایر عفونت‌ها باشیم. حال اگر با مالش چشم خود باعث خراشیدن چشم هم شده باشید، باید منتظر آسیب‌های جدی‌تر طولانی مدت مثل کاهش و یا حتی از دست دادن بینایی باشید.

نکته‌ی بسیار مهم این است که بدانیم، با مالیدن چشم، یک لذت و یا رهایی از خستگی لحظه‌ای به‌دست می‌آوریم که می‌تواند نتایج بسیار بدی در پی داشته باشد. با این تفاسیر بهتر است خارش و سوزش چشم را تحمل کنیم و تن به بیمار شدن چشمان خود ندهیم. نکته‌ی جالب دیگر این است که مالش باعث می‌شود که بدن انسان هیستامین بیشتری آزاد کند و خود این قضیه باعث افزایش خارش خواهد شد.

چرا چشمان خود را مالش می‌دهیم؟

گاهی اوقات به علت خارش، سوزش، خستگی و یا موارد دیگر شروع به مالیدن چشم‌های خود می‌کنیم. این موارد می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

خیره شدن طولانی مدت به نمایشگرها

گاهی اوقات شرایط کار ایجاب می‌کند که برای مدت طولانی به نمایشگر خیره شویم و برخی افراد چاره‌ای جز این ندارند. نور منتشر شده از مانیتورها باعث ایجاد فشار و خشکی چشم‌ها می‌شود.

استفاده از لنزهای تماسی

بسیاری از افراد به‌جای استفاده از عینک به سراغ لنزهای تماسی می‌روند. یکی از معایب استفاده از لنزهای تماسی این است که جلوی رسیدن اکسیژن لازم به چشم‌ها را می‌گیرند. همچنین زمانی که این افراد چشمان خود را مالش می‌دهند، در واقع یک جسم خارجی بزرگ را بر روی قرنیه‌ی خود می‌سایند که این کار منجر به خراشیدن قرنیه خواهد شد و زمینه را برای عفونت فراهم خواهد کرد.

موارد تحریک‌کننده و آزار دهنده روزانه

گاهی اوقات عامل خارش و سوزش چشم می‌تواند آلرژی‌ها، خستگی و یا بسیاری از موارد دیگر باشد. البته طبیعی است که هر از چندگاهی به‌طور ناخودآگاه چشمان خود را برای رفع خارش و سوزش مالش دهیم اما باید سعی کنیم این کار را به‌طور کلی ترک کنیم.

اگر می‌خواهید چشمان خوبی داشته باشید، به آن‌ها دست نزنید

اگر می‌خواهیم چشمانی سالم و قوی داشته باشیم باید از لمس کردن آن‌ها اجتناب کنیم. اما شاید بپرسید در صورت حساسیت، سوزش و یا خارش چشمان چه‌کاری باید انجام دهیم؟

قطره‌های مرطوب کننده چشم

این قطره‌ها می‌توانند چشمان ما را از خشکی نجات دهند و همچنین با شستشوی چشم‌ها می‌توانیم مواردی را که وارد چشم ما شده‌اند را خارج کنیم.

دستمال‌های بهداشتی همراه داشته باشید

تا جایی که می‌توانیم نباید چشمان خود را لمس کنیم. اما اگر واقعا نیاز به این کار داشتیم، نباید از دستان خود برای این کار استفاده کنیم.می‌توانیم برای این کار می‌توانیم از دستمال‌هایی بهداشتی و تمیز استفاده کنیم. یادمان باشد که باکتری‌های زیادی روی دستان ما وجود دارند و نباید آن‌ها را وارد چشمان خود کنیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این بلا‌ها را سر چشمان خود نیاورید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..