تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف حقایقی تکان‌دهنده از اجداد اولیه انگلیسی‌ها+ تصاویر


کارشناسان علم ژنتیک تخمین می‌زنند، حدود ۱۰ درصد از ژنتیک این مرد سیاه پوست در ساکنان کنونی کشور انگلستان وجود دارد.


این اسکلت (کشف شده به سال ۱۹۰۳ میلادی در منطقه سامرست) قدیمی‌ترین اسکلت کامل انسانی است که تاکنون در کشور انگلستان پیدا شده است.


محققان داده‌های DNA را به وسیله حفاری یک سوراخ ۲ میلی متری در استخوان گوش اسکلت به دست آورده‌اند و دریافتند اجداد اولیه اهالی کشور انگلستان سیاه پوست بوده‌اند.


دانشمندان حدود ۱۰۰ سال است که برروی این اسکلت که مرد چِدار (Cheddar Man) نام گذاری شده است تحقیق می‌کنند و در تلاش برای یافت محلی هستند که این مرد و همراهان احتمالی او زندگی می‌کردند یا از آنجا کوچ کرد‌ه‌اند.


کارشناسان موزه و دانشگاه کالج لندن همچنین با استفاده از فناوری شبیه سازی موفق به بازسازی چهره این اسکلت شده‌اند.


محققان از به دست آمدن رنگ سیاه این اسکلت شگفت زده شده‍‌اند، اما نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهند این اسکلت متعلق به مردی سیاه پوست بوده است برخلاف رنگ ساکنان امروزی انگلستان که سفید پوست هستند.


این اسکلت دارای جمجمه‌ای با یک حفره بزرگ که نشان دهنده آسیب شدید به مغز و مرگ در ۲۰ سالگی در اثر تروما بوده است.


مرد چدار و همراهان احتمالی او در انگلستان زندگی می‌کردند و رژیم غذایی مناسبی داشتند.


پیش‌تر درسال ۱۹۹۸ این جمجمه به وسیله دانشمندان دانشگاه منچستر انگلستان بازسازی شده بود، اما در آن زمان پیشرفت‌های علم ژنتیک محدود بود و دانشمندان اسکلت را متعلق به مردی سفید پوست باچشمان قهوه‌ای شبیه سازی کرده بودند، اما پژوهش‌های جدید درسال ۲۰۱۷ ناقض فرضیه پیشین شده است.


شناسایی رنگ جدید اسکلت نشان دهنده دگرگونی در نژاد‌هایی است که پیش‌تر درکره زمین زندگی می‌کردند و کارشناسان اعتقاد دارند باید بسیاری از مرزبندی‌ها دگرگون شود و بازنگری درباره انسان‌های پیشین انجام شود.


منبع:Dailymail
انتهای پیام/

اجداد اولیه اهالی انگلستان رنگین پوستان بودند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف حقایقی تکان‌دهنده از اجداد اولیه انگلیسی‌ها+ تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..