تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مروری بر دستاوردها و پیشرفت های پزشکی ایران

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در برنامه تیتر امشب  با اشاره به افزایش امید به زندگی ایرانی ها بعد از انقلاب اسلامی  گفت: در حال حاضر میانگین عمر مردان به 74 سال و خوشبختانه متوسط عمر خانم ها هم به 78 سال رسیده است.

وزیر بهداشت افزود: این افزایش امید به زندگی برمی گردد به افزایش سواد آقایان و به ویژه خانم ها، گسترش وسایل ارتباط جمعی و آسان شدن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، و فراهم شدن زمینه رعایت بیشتر بهداشت فردی و عمومی.

هاشمی با بیان این که میانگین عمر ما از بسیاری از کشورهای همتراز خودمان بیشتر است گفت: اگر تصادف ، جنگ و آلودگی های محیطی نبود چه بسا وضعمان خیلی بهتر بود.

وزیر بهداشت درباره کاهش آمار مرگ و میر شهروندان بر اثر بیماری های واگیر نیز گفت: قبل از انقلاب 70 درصد مرگ و میرها بر اثر بیماری های واگیر بود و واکسیناسیون برای حدود 30 درصد مردم انجام می گرفته است، اما الان مرگ و میر ناشی از بیماری های واگیر به کمتر از 10 درصد رسیده است و میزان واکسیناسیون هم به 100 درصد.

این مسئول دولتی با اشاره به آمار مرگ و میرها بر اثر بیماری های غیر واگیر گفت: اگرچه ما از این موضوع خشنود نیستیم ولی مرگ بر اثر بیماری های غیر واگیر مثل بیماری های قلب و عروق و چاقی و دیابت، نشانه رفاه و تمول جامعه است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به تجهیز همه روستاهای کشور به خانه بهداشت گفت: قبل از انقلاب از هر 100 هزار مادر 130 نفر می مردند که در حال حاضر این آمار به 10 نفر رسیده است، یعنی 120 مادر از مرگ نجات یافته اند و تلاش داریم این میزان به 6 درصد برسد که مطابق کشورهایی چون سوئد و سوئیس است.

وزیر بهداشت با اشاره به افتتاح و بهره برداری از صدها طرح بهداشتی و درمانی در جاسک، هرمزگان و سیستان و بلوچستان گفت: الان ما هیچ مرکز بهداشتی نداریم که پزشک نداشته باشد درحالی که این مراکز در قبل از انقلاب پزشک نداشتند.

دکتر هاشمی افزود: الان ما 50 هزار متخصص و فوق متخصص داریم در حالی که اول انقلاب تعداد پزشکان متخصص کشور 2900 نفر بود.

وزیر بهداشت اضافه کرد: 96 درصد مردم کشور بیمه اند و نزدیک به 35 میلیون نفر رایگان بیمه شده اند.

این مسئول بهداشت و درمان کشور گفت: الان تقریبا در همه روستاهای کشور ماما داریم و در همین دولت حدود 1 میلیون و 800 هزار زایمان رایگان انجام گرفته است، بدون این که یک ریال از آنها گرفته شود.

قاضی زاده هاشمی گفت: 7 هزار متخصص زنان و زایمان داریم که همه از بانوان کشور هستند که این از افتخارات کشور است.

وزیر بهداشت همچنین گفت: در حال حاضر روستاها وضعشان از حاشیه نشینان شهرها به مراتب بهتر است و مردم بی خود بلند نشوند و به حاشیه شهرها بیایند.

دکتر هاشمی با اشاره به گران بودن خدمات دندان پزشکی در همه جهان هم گفت: قریب به 30 هزار دندان پزشک تربیت شده اند در حالی که پیش از انقلاب برای دریافت خدمات دندانپزشکی باید به خارج سفر می کردند.

وزیر بهداشت درخصوص تولید دارو در کشور هم با بیان این که اغلب داروها قبل از انقلاب همه خارجی بودند گفت: انصافا در حوزه دارو وضعمان خوب است و 96 درصد داروهای مورد نیاز را در داخل کشور تولید می کنیم.

آقای هاشمی افزود: برخی از شرکت های داروساز ما به 50 کشور جهان دارو صدار می کنند کشورهای بزرگی مقل روسیه و آفریقای جنوبی و ... اما من شخصا راضی نیستم برای این که با این دانشی که پزشکان و داروسازان ما دارند و امکاناتی که فراهم است می توانیم در عرصه بین الملل بیشتر رقابت کنیم و افزایش رضایت خارجی از محصولات ایرانی به افزایش کیفیت داروها خواهد انجامید و درآمد ارزی کشور را هم بالا خواهد برد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

انتهای پیام/

گفتگو خواندنی با قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مروری بر دستاوردها و پیشرفت های پزشکی ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..