تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین زمان استحمام برای شادابی و سلامت بدن

کارشناسان دربررسی‌های خود دریافتند استحمام در روز سبب برطرف شدن احساس خواب آلودگی و تقویت خلاقیت در افراد شود، اما برای خواب بهتر استحمام در شب توصیه می‌شود.

استحمام در شب سبب پاکیزه شدن بدن و از بین رفتن آثار موادی، چون آلرژن‌ها، ذرات تعریق بدن، چربی‌ها و سایرمواد آلوده موجود بر روی پوست و مو می‌شود و به بدن برای بازسازی بافت‌ها در زمان خواب کمک می‌کند.

بهترین زمان استحمام برای شادابی و سلامت بدن

کارشناسان به افرادی که در طول روز درمعرض آلرژن‌ها، مواد آلوده، مواد صنعتی، بیماران با بیماری‌های قابل انتقال، در معرض هوای آلوده، مواد شیمیایی، باغبانی، تجهیزات کارخانه‌ای و مواردی از این دست هستند، توصیه می‌کنند قبل ازخواب حتماً استحمام کنند و همه لباس‌های روزانه خود را تعویض کنند.

آلرژن‌ها می‌توانند سبب تحریک پوست، کف سر و حتی اعضای درونی بدن، چون ریه و بروز واکنش‌های حساسیتی در افراد شوند.

همچنین شست و شوی کامل مو‌ها و پوست بدن قبل ازخواب مانع از تشکیل چربی و فعالیت باکتری‌های مضر سطح پوست و ایجاد آکنه می‌شود.

استحمام شبانه حدود ۹۰ دقیقه قبل از خواب سبب افزایش دمای بدن، آرام سازی ماهیچه‌ها، خواب راحت و عمیق در افراد می‌شود، همچنین استحمام با آب ولرم سبب کاهش ترشح هورمون کورتیزول و ایجاد آرامش در افراد می‌شود.

بهترین زمان استحمام برای شادابی و سلامت بدن

کورتیزول یا همان هورمون استرس به وسیله غده‌های فوق کلیوی در پاسخ بدن به استرس ترشح می‌شوند و سبب کنترل قند خون و مبارزه با عفونت‌ها می‌شوند، اما استرس بیش ازحد می‌تواند سبب آسیب به بدن شود.

در زمان خواب، سلول‌های مرده پوست از بدن جدا می‌شوند و به همین دلیل شست و شوی بدن و صورت قبل از خواب به بدن برای نو و جوان‌سازی پوست بدن کمک می‌کند.

استحمام با آب ولرم و گرم و نه داغ، در روز برای مردانی که می‌خواهند محاسن خود را اصلاح کنند توصیه می‌شود زیر آب گرم پوست را نرم می‌کند و مانع از خراش صورت یا ایجاد جوش‌های زیر پوستی در آن‌ها می‌شود.

صبح قبل از رفتن به سرکار استحمام  با آب ولرم  برای افرادی که روزی پر استرسی درپیش‌رو دارند یا فشارکاری فراوانی بر روی آن‌ها است، سطح استرس را کاهش دهد.

کارشناسان ۱۰ الی ۱۵ دقیقه را برای استحمام کافی می‌دانند و مدت زمان بیش از آن سبب از بین رفتن چربی و باکتری‌های مفید پوست و مو و بروز واکنش‌های حساسیتی، خشکی و خارش پوستی می‌شود.

همچنین استحمام با آب گرم مناسب‌تر از آب داغ برای سلامت و شادابی مو وپوست است و در نهایت کارشناسان برای داشتن مو‌هایی زیبا، سالم و براق به افراد توصیه می‌کنند مرحله آخر آبکشی، مو‌های خود را با آب سرد بشویند.
منبع:Dailymail

انتهای پیام/

درچه ساعتی از شبانه روز استحمام کنیم تا پوست و مویی سالم داشته باشیم



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین زمان استحمام برای شادابی و سلامت بدن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..