تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت شناخت عمیق و اصولی دانشجویان/ کاهش بروکراسی در امور فرهنگی دانشگاه آزاد

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری مطرح کرد؛

ضرورت شناخت عمیق و اصولی دانشجویان/ کاهش بروکراسی در امور فرهنگی دانشگاه آزادبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست صمیمانه با دبیران تشکل های اسلامی سیاسی و مسئولین کانون های فرهنگی دانشجویی دانشگاه های آزاد اسلامی استان خوزستان، فضای فرهنگی و دانشجویی این استان را جدی و صریح دانست و گفت: برگزاری این گونه نشست ها خود به نوعی کار فرهنگی است.

وی جمع شدن تعدادی از دانشجویان برای انجام یک کار فرهنگی را مقدس برشمرد و گفت: تشکیل کانون و تشکل کار بزرگ و ارزنده ای است و این فرصتی مغتنم و سرآغازی برای انجام کارهای بسیار بزرگتر خواهد بود.

حجت الاسلام کلانتری با بیان اینکه هر کاری دولتی و حکومتی باشد، لزوماً موفق نخواهد بود، افزود: دولت ها ریل گذار، آسیب شناس و مشوق هر کاری را بر عهده دارند و هر امری به دست مردم انجام شد، ماندگار و همیشگی خواهد بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بهترین نمونه ماندگاری کار مردمی را هیئت های مذهبی دانست و خاطرنشان کرد: قرن هاست که مردم با برگزاری دسته جات و هیئت های مذهبی به عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) می پردازند و هر سال مراسم محرم نسبت به سال قبل با شور و عشق بیشتری برگزار می شود.

وی به حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: کار تشکل ها نیز همین گونه است که باید تلاش شود به صورت خودجوش و کاملاً دانشجویی پیگیری و انجام شود.

لزوم جدی گرفتن عضو گیری و رشد فکری و معنوی اعضاء تشکل ها

حجت الاسلام کلانتری با تأکید بر جدی گرفتن عضو گیری و رشد فکری و معنوی اعضاء تشکل ها، گفت: عضو یک تشکل یا کانون باید پله های رشد فرهنگی، تقوایی و تدین را از درون مجموعه فرهنگی آغاز کند و بهترین مثال این نوع رشد را در استان خوزستان وجود سرداران شهیدی بودند که از همین هیئت های مذهبی و تشکل ها رشد پیدا کردند و در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرمین شریفین در سوریه شتافته و شهید شدند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با توصیه به فعالین فرهنگی و دانشجویی استان گفت: رشد معنوی خود را هرگز متوقف نکنید و منتظر نباشید، کسی بیاید و شما را به خداوند نزدیک کند، بلکه خود باید در این خصوص تلاش و کوشش کنید.

وی افزود: حضرت رسول اکرم (ص) در سرزمین جهل و در شبه جزیره عربستان مبعوث شد و با کار بر روی خانواده خود در ابتدای رسالت و توسعه تدریجی ابلاغ پیام های آسمانی به عموم مردم، جهانی را به دین اسلام دعوت کرد و موفق بود.

حجت الاسلام کلانتری، انقلاب اسلامی ایران را نیز به رهبری حضرت امام خمینی (ره) نمونه عینی دیگری از این نوع کار فرهنگی برشمرد و افزود: حضرت امام (ره) ثابت کرد که می توان به برکت انقلاب و اسلام یک قدرت جهانی مستحکم بر پایه دین مبین اسلام و مرجعیت برپا کرد و امروز جمهوری اسلامی یک قدرت جهانی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: یک عضو اول باید از خود شروع کرده و بعد افراد دیگر تشکل را در مسیر رشد و تعالی قرار دهد.

وی شناخت عمیق و اصولی دانشجوی امروز را از مسائل مهم دانست و خاطرنشان کرد: دست دانشجوی فعال فرهنگی نباید خالی باشد، لذا اول باید مطالعه کرده و از سطحی نگری پرهیز و به انجام کارهای عمیق فرهنگی بپردازید.

حجت الاسلام کلانتری رویکرد امروز را رویکرد کار اندیشه ای و معرفتی در دانشگاه عنوان کرد و گفت: این موضوع را بارها مقام معظم رهبری در فرمایشات خود مطرح کرده اند که از مطالعات در سطح روزنامه ای پرهیز و به سطح مطالعات آثار شهید مطهری عمق ببخشید.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از کاهش بروکراسی در امور فرهنگی در دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سیاست کلی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه در این است که اگر کار فرهنگی را تشکلی می تواند انجام دهد کار به آنها واگذار شود.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت شناخت عمیق و اصولی دانشجویان/ کاهش بروکراسی در امور فرهنگی دانشگاه آزاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..