تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ادامه اقبال در گروه خودرویی

در گروه اکثرا متعادل و مثبت خودرویی، قطعه سازها همچنان از اقبال بیشتری برخوردار بودند تا جایی که نمادهای خرینگ، خکار، خلنت، خزر، خمحرکه، خریخت، خچرخش، خفناور، خگستر، خشرق و خمهر صف خرید شدند یا تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در اواخر بازار حجم عرضه های گروه افزایش یافت و اکثرا متعادل تر به کار خود پایان دادند. همچنین در اواخر بازار نماد خودرو جهت شفاف سازی و اطلاع رسانی مناسب (شایعه آگهی شدن مجدد بلوک) متوقف شد. در طرف دیگر بازار و به جز نماد حفارس که منفی بود، سایر نمادهای گروه حمل و نقل اکثرا معاملاتی مثبت را تجربه کردند.

دبیر انجمن تخصصی قطعه سازان خودرو با اشاره به افزایش تا ۴۰ درصدی قیمت مواد مورد نیاز صنعت قطعه سازی گفت: قیمت قطعات خودرو باید با توجه به رشد نرخ ارز و مواد اولیه ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند. دیوان عدالت اداری در حکمی، رأی موقت ابطال مصوبه دولت در افزایش تعرفه واردات خودروها را صادر و دولت را موظف به توقف اجرای تعرفه‌های جدید واردات خودرو کرد. بر این اساس دولت موظف شده تا زمان صدور حکم قطعی از سوی دیوان، تعرفه واردات خودروها به مصوبات پیشین بازگرداند و واردات خودرو بر اساس تعرفه‌های گذشته صورت گیرد.

در گروه های متعادل با گرایش مثبت فلزی و معدنی، معاملات مثبت و پرتقاضای نمادهای کطبس(صف خرید)، کاوه، زنگان(صف خرید)، فولاد، فباهنر، کشرق، کپرور، کدما(صف خرید)، فرآور و کنور و معاملات منفی نمادهای فلوله، کمنگنز، فنوال و فسرب نمایان تر از هم گروهی ها بود. مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو از توافق بین سازمان محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فعالیت در آنومالی D19 خبر داد. در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فولاد و تاپیکو با رشد حدود 375 واحدی به 98,317 واحد رسید که در این بین نمادهای وامید و مبین بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

طی دادوستدهای امروز، نماد پترول در کنار نماد تازه وارد شوینده با صف خرید در گروه های اکثرا متعادل و مثبت شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها سپری شدند. نماد ونفت متعادل و مثبت و نماد زاگرس پس از انتشار تعدیل مثبت 35 درصدی، با رشد 3 درصدی به گردونه دادوستدها بازگشتند و در نیمه دوم بازار نماد شپارس با صف فروش و نماد شفارس با افزایش عرضه ها (تا آستانه صف فروش شدن) به کار خود پایان دادند.

در گروه اکثرا متعادل و مثبت آی تی و انفورماتیک، معاملات پرتقاضا و مثبت تر نمادهای اوان، رکیش و مداران نمایان تر بود. این در حالی بود که دبیرکل جامعه حسابداران رسمی ایران پیرامون وضعیت پرونده "های وب" اعلام کرد: در حالی سازمان بورس از حدود سه تا 4 ماه پیش اقدام به بررسی صورت های مالی این شرکت کرده که با توجه به موارد اعلامی و نو بودن صنعت و همچنین اهمیت موضوع، به بررسی های همه جانبه و تازه و انطباق با استانداردهای حسابداری نیاز است. با این حال در مورد اعلام نظر جامعه حسابداران رسمی ایران به سازمان ها و ارگان ها ، دستورالعمل و زمان بندی 30 روزه ای وجود دارد که طبق آن عمل خواهد شد. بنابراین به احتمال زیاد تا نیمه اسفند یا حداکثر تا 20 اسفند ، نظر جامعه حسابداران خبره ایران به سازمان بورس داده خواهد شد.

نماد تازه وارد زشگزا در گروه درگروه اکثرا متعادل و مثبت زراعت، با معاملاتی پرحجم و مثبت تر از هم گروهی ها دنبال شد.

سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: واگذاری سهام شرکت آلومینیوم المهدی قانونمند بوده و در مجموع شکایات مطرح‌ شده در خصوص واگذاری این شرکت، رد و این پرونده مختومه اعلام شد.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، معاملاتی اکثرا متعادل و منفی در جریان بود که در این بین صف خرید نماد تکشا در کنار نوسان حدود 18 درصدی نماد نیرو (ریزش از درصدهای مثبت تا درصدهای منفی کامل و صف فروش) قابل توجه بود، نماد تپکو نیز جهت برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف شد.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهند گرفت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ادامه اقبال در گروه خودرویی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..