تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عکس | تصویر نجومی روز ناسا: نمای فوتوشاپی منحصربه‌فرد از خورشیدگرفتگی و ماه‌گرفتگی

عکس | تصویر نجومی روز ناسا: نمای فوتوشاپی منحصربه‌فرد از خورشیدگرفتگی و ماه‌گرفتگی

دانش > نجوم - این تصویر ترکیبی که پردازش رایانه‌ای سنگینی روی آن انجام شده، دو پدیده گرفت کامل را در کنار هم مقایسه کرده است: ماه‌گرفتگی کلی ۳۱ ژانویه ۲۰۱۸ (۱۱ بهمن ۱۳۹۶) و خورشیدگرفتگی کلی ۲۱ آگوست ۲۰۱۷ (۳۰ مرداد ۱۳۹۶).

به گزارش خبرآنلاین، وانگ له‌تیان (Wang Letian) و ژانگ جیاجیه (Zhang Jiajie) با بهره‌گیری از پردازش رایانه‌ای توانسته‌اند نماهای مختلفی از ماه را در دو گرفت متفاوت کنار هم به نمایش درآورند. وضعیت ماه در این دو تصویر، نزدیک به اوج گرفت را نشان می‌دهد.

برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

در ماه‌گرفتگی کلی، ماه به‌رغم حضور در سایه زمین کماکان روشن دیده می‌شود، زیرا به‌لطف پوشش شفاف جو در اطراف زمین، پرتوهای سرخ‌رنگ نور مرئی با انحراف کمی به درون سایه می‌تابند و سطح ماه را روشن می‌کنند. در پدیده خورشیدگرفتگی هم هرچند قرص ماه کاملا در برابر خورشید قرار می‌گیرد و آفتاب به آن نمی‌تابد، اما بازتاب آفتاب از سطح زمین (زمین‌تاب) به ماه می‌رسد و آن را با شدت اندکی روشن می‌کند. البته نور زمین‌تاب در برابر نور خورشید، فروغی ندارد و جز با پردازش رایانه‌ای نمی‌توان اثر آن را روی ماه آشکار کرد.

در این نمای زیبا، می‌توانید چند ستاره را در آسمان تاریک اطراف ماه تشخیص دهید. هم‌چنین جزئیات زیبایی از زبانه‌های خورشیدی و جریان‌های فوران‌یافته از تاج خورشید را به گرد ستاره منظومه شمسی می‌توانید ببینید.

۵۴۵۴




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عکس | تصویر نجومی روز ناسا: نمای فوتوشاپی منحصربه‌فرد از خورشیدگرفتگی و ماه‌گرفتگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..