تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین دوربین‌‌های موجود برای عکاسی سیاه و سفید

برای انتخاب یک دوربین مناسب به منظور عکاسی سیاه و سفید باید معیارهای مختلف از جمله گستره‌ی دینامیکی و اکسپوژر را در نظر گرفت.

دوربین  بدون آینه: فوجی‌فیلم X-T2؛ کامپکت، امکانات برجسته در نور کم، لنزهای عالیمقالات مرتبط:

 عکاس‌های آماتور یا حرفه‌ای که به دنبال ثبت عکس‌های بی‌نقص سیاه و سفید هستند، باید معیارهای مختلفی را درنظر بگیرند. لنزها و گشادگی دیافراگم، معیارهای سنجش دوربین در نور کم هستند، خروجی یک سنسور بزرگتر هم سایه‌های خوب بدون نویز دیجیتال خواهد بود. دوربین‌های بدون آینه، تطبیق‌پذیری و کیفیت یک DSLR را در یک بسته‌ی سبک‌تر و کوچک‌تر ارائه می‌دهند. اگر یک دوربین بدون آینه اولویت شما برای عکاسی است، دوربین Fujifilm X-T2 توصیه می‌شود.

X-T2 مجهز به پردازنده‌ی تصویر و سنسور عالی است که در تمام دوربین‌های فوجی‌فیلم پیدا می‌شود و انتظارات فوجی‌فیلم برای ارائه‌ی کیفیت تصویر و جزئیات عالی، ثبت بافت‌ها، عمق و جو از طریق یک مجموعه لنز فوجی‌نان برآورده می‌سازد. این دوربین مجهز به  مجموعه از امکانات کلیدی مناسب برای عکاسی سیاه و سفید است.

فوجی فیلم

ویژگی‌های کلیدی Fujifilm X-T2اندازه‌ی کوچکمقالات مرتبط:

یک دوربین سبک‌وزن و کامپکت برای عکاسان در هر سبکی به ویژه عکاس‌های طبیعت و  خیابانی انتخابی مناسب است. دوربین کامپکت وزن کمتری دارد و این یعنی همیشه می‌توانید آماده‌ی ثبت یک عکس خوب باشید. بدنه‌ی دوربین X-T2 مثل بسیاری از دوربین‌های بدون آینه‌ی کامپکت و سبک وزن است و اندازه‌ی آن از یک دوربین point and shoot  جیبی بیشتر نیست. همین‌طور بادوام، مقاوم در برابر آب و هوا و گرد و غبار است و در دمای منفی ده درجه‌ی سانتی‌گراد هم عمل می‌کند. همین ویژگی‌ها این دوربین را به یک دوربین ایده‌آل برای ثبت تصاویر در شرایط مختلف و دشوار به ویژه برای عکاسی حیات وحش و طبیعت می‌کند، سبکی که قبلا  با دوربین‌های بدون‌آینه دشوار بود.

X-T2 مجهز به یک ویوفایندر الکترونیکی و فوکوس خودکار بهبود یافته است که آن را به یک انتخاب مناسب برای ثبت‌ سوژه‌های متحرک مثل عکاسی ورزشی یا خیابانی تبدیل می‌کند، در این موقعیت‌ها یک دوربین کامپکت و سبک برای ردیابی پیوسته‌ی سوژه و ثبت یک عکس خوب بسیار مناسب است.

امکانات سبک و لنزهای باکیفیت

X-T2 می‌تواند از ۲۲ مجموعه‌ی کامل لنزهای فوجی‌نان استفاده کند که شامل طیف وسیعی از فاصله‌های کانونی از واید تا تله‌فوتو است. این لنزها برای تکمیل ساختار سبک وزن دوربین، فشرده و سبک هستند و شامل یک مجموعه‌ی بزرگ با حداکثر گشادگی‌ دیافراگم و تثبیت تصویر عالی هستند. گشادگی‌ دیافراگم بالاتر به معنی ورود نور بیشتر به لنز است که X-T2 را به یک انتخاب عالی برای عکاسی در نور کم تبدیل می‌کند. و این مزیت برای عکاسی سیاه و سفید به معنی ثبت سایه‌ها و بازی پیچیده ی نور است که باعث تمایز عکاسی سیاه و سفید می‌شود.

سرعت

برای عکاسی که نیاز به ثبت تصویری شگفت‌انگیز و شکار یک لحظه دارد، سرعت معیار مهمی است. در X-T2 زمان سپری‌شده‌ی انتظار  برای آماده‌سازی دوربین از نظر آماده‌سازی، تأخیر رهاسازی شاتر و بازه‌های عکاسی، بهبود یافته است. Fujifilm X-T2 به عکاس القا می‌کند که  دوربین بخشی از بدن او است.

حوزه‌ی دیگری که سرعت X-T2 در آن می‌درخشد، فوکوس خودکار است: قدرت پردازشی این دوربین امکان فوکوس سریع و آسان اشیا در کنتراست ثابت، نقاط کوچک نور و حتی بافت‌های کوچکی مثل خز حیوانات و پرهای پرنده را فراهم می‌کند. چنین جزئیات دقیقی، قبلا یکی از نقاط ضعف سیستم‌های فوکوس خودکار بوده‌اند، که در X-T2 برطرف شده است. یک مجموعه تنظیمات سفارشی هم برای دستیابی به دقت بالاتر ارائه شده‌اند و در عین حال، فوکوس خودکار به صورت داینامیک روی یک سوژه‌ی در حال حرکت انجام می‌شود.

قدرت پردازشی X-T2 امکان فوکوس سریع و آسان اشیا در کنتراست ثابت، نقاط کوچک نور و حتی بافت‌های کوچکی مثل خز حیوانات و پرهای پرنده را فراهم می‌کند

ویوفایندر الکترونیکی X-T2 حرکت را تا ۱۰۰ فریم بر ثانیه با تأخیر زمانی اندک یک هزارم ثانیه نمایش می‌دهد. دوره‌ی خاموشی ویوفایندر پس از ثبت یک عکس هم کاهش یافته است و قابلیت عکاسی پیاپی X-T2 را بهبود داده است. این قابلیت برای یک عکاس سیاه و سفید به معنی فرصت‌های بیشتری برای ثبت تصاویر و توازن صحیح نور و تاریکی حتی روی سوژه‌های متحرک است که یکی از حوزه‌های دشوار در عکاسی سیاه و سفید است.

اگر به دنبال یک دوربین سبک‌وزن، سریع، جدید و بدون آینه برای ثبت تصاویر سیاه و سفید در موقعیت‌ها و شرایط مختلف هستید، Fujifilm X-T2 یک گزینه‌ی عالی است. سنسور بزرگتر و مجموعه‌ای لنز با حداکثر گشادگی دیافراگم، این دوربین را به انتخابی ممتاز تبدیل می‌کند، در عین حال اندازه‌ی کوچک و سرعت بالا آن را به یک گزینه‌ی بی‌نقص برای همراه داشتن در همه جا تبدیل می‌کند. هر عکاسی که بخواهد تنها در چند لحظه به دنبال ثبت یک عکس بی‌نقص باشد، Fujifilm X-T2 انتخاب مناسبی برای او خواهد بود.

DSLR: نیکون D850؛ گستره‌ی دینامیکی بالا، نویز کم، سرعت بالا، قدرت انتخاب بالا در لنز و تجهیزات

عکاس‌هایی که از ثبت تصاویر سیاه و سفید لذت می‌برند به دوربین‌هایی با مجموعه‌ی گسترده‌ای از نیازها و امکانات نیاز دارند. خوشبختانه برای عکاسی که به دنبال تطبیق‌پذیری دوربین‌های DSLR است، گزینه‌های زیادی وجود دارند که تمام امکانات مورد نیاز و حتی فراتر از آن‌ها را ارائه می‌کنند.

تصویر ۲

مقالات مرتبط:

با این حال، برای عکاس‌های ژانر تصاویر سیاه و سفید که به دنبال یک DSLR و ثبت تصاویر بزرگ سیاه و سفید بدون کاهش سرعت هستند، Nikon D850 یک گزینه‌ی بی‌نظیر است. قیمت پایه‌ی بدنه‌ی این دوربین از ۳۰۰۰ دلار شروع می‌شود و شاید اولین دوربین DSLR است که قانون تصاویر بزرگتر، دوربین کندتر را نقض می‌کند. نیکون D850 دوربینی ۴۵.۷ مگاپیکسلی فول فریم با سرعت عکاسی پیاپی ۹ فریم بر ثانیه است. این سرعت در میان دوربین‌های دیگر متمایز است اما حقیقتا چه عاملی باعث تمایز آن در عکاسی سیاه و سفید می‌شود؟

ویژگی‌های کلیدی Nikon D850داینامیک رنج عالی

برای کسی که قبلا با یک DSLR نیکون عکاسی کرده است، کار با D850 مثل راندن یک موتورسیکلت است که روش آن را هرگز فراموش نمی‌کند. یک عکاس با تجربه با داینامیک رنج خوب یک تجربه‌ی خوب را خواهد داشت، داینامیک رنج یکی از ویژگی‌های کلیدی یک دوربین برای ثبت عکس‌های سیاه و سفید است.

سنسور D850 مجهز به یک داینامیک رنج فوق‌العاده است که  قادر به ثبت جزئیات بالای سایه و نور است. نورپردازی نرم، نورپردازی کم، بازی نور و سایه و صحنه‌های با کنتراست بالا همه از ویژگی‌های داینامیک رنج در فایل‌های خام D850 هستند، تصاویر سیاه و سفید این دوربین در تمام شرایط نور عالی هستند.

تخصص نیکون در علم رنگ، ثبت دقیق رنگ و تضمین عدم اشباع رنگی بیش از حد در این دوربین پیدا می‌شوند، گرچه ظاهرا این ویژگی، در عکاسی سیاه و سفید کاربردی ندارد اما ثبت دقیق رنگ به معنی ثبت دقیق ارزش رنگی است و عمق و جزئیات مناسب را برای عکس‌های سیاه و سفید فراهم می‌کند.

نویز کم

D850 با یک سنسور بزرگ فول فریم (45.7 مگاپیکسل ) قطعا دوربین قابل اطمینانی است. پرچمدار نیکون قادر به ثبت تصاویر بزرگ، با عرض ۸۲۵۶ پیکسل و ثبت جزئیات استثنایی و کراپ یا بزرگنمایی خلاقانه است.

با این حال، دربسیاری از دوربین‌های مشابه با سنسورهای بزرگ، این مبادله معمولا نویز دیجیتال را افزایش می‌دهد. اما خوشبختانه این مشکل در D850 برطرف شده است. امکانات سنسور با نوردهی در پشت، حساسیت نور و نویز پائین در عکس‌ با ایزوهای بالا را بهبود داده است. حتی در تنظیمات ISO 6400 و بزرگنمایی ۵۰ درصد هم نویزی در عکس‌ها دیده نمی‌شود. به بیان واضح‌تر این دوربین با تنظیمات بالاتر ایزو و بدون  قربانی کردن جزئیات و کیفیت، به ویژه در صورتی که اندازه‌ی فایل خروجی کمتر باشد، خروجی با کیفیتی را ارائه می‌دهد.

لنزها و تجهیزاتمقالات مرتبط:

عکاس‌هایی که عکاسی با یک دوربین DSLR به ویژه یک مدل سه هزار دلاری را انتخاب می‌کنند، با مجموعه‌ی وسیعی از لنزها و لوازم روبه‌رو خواهند بود. نیکون در این زمینه به هیچ وجه ناامید‌کننده نیست. برای هر نوع عکاسی با مجموعه‌ای از ویژگی‌های تأثیرگذاری، علاوه بر تجهیزاتی مثل ماژول‌های فلش، انواع مختلفی از لنزها را هم در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد. مجموعه‌ی تجهیزات  و توانایی سفارشی‌سازی تنظیمات دوربین برای ثبت یک سوژه‌ی مشخص، یک مزیت ویژه برای عکاس‌های DSLR و به خصوص کاربران سبک سیاه‌و‌سفید است، انواع لنزها و تجهیزات برای نیکون D850 موجود هستند که به شکار زیباترین عکس‌های سیاه و سفید کمک می‌کنند.

گوشی هوشمند: آیفون ۱۰؛ دقت بالا، تشخیص اکسپوژر، جزئیات مناسب و نویز پائین، لنز زوم، قابلیت HDR برجسته

ده سال از ظهور آیفون می گذرد! آیفون X در دهمین سالگرد رونمایی آیفون عرضه شد و اهمیت این عرضه بر تیم اپل پوشیده نیست. چند سالی است که دوربین آیفون به شهرت زیادی رسیده است؛ این گوشی هوشمند اکنون مجموعه‌ی‌ گسترده‌ای از ابزار و اپلیکیشن‌ها را برای تصحیح و پردازش تصویر در آن تعبیه شده است.

تصویر ۳

آیفون مجهز به سه دوربین است: یک دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی و یک زوج دوربین اصلی، که هر کدام دارای یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی هستند. دوربین اصلی از لنزی واید با f/1.8 در کنار لنزی تله با f/2.4 برای ثبت تصاویر سلفی بهره می‌برد که البته هر دو به لرزشگیر اپتیکال مجهز هستند.

مشخصات کلیدی دوربین iPhone Xتشخیص اکسپوژرمقالات مرتبط:

صرف نظر از عکاسی در فضای داخلی یا خارجی، در نور کم یا زیاد، سیستم دوربین آیفون ۱۰ سازگاری بالایی با شرایط نوری مختلف دارد، و حتی در کنتراست‌های بالا قادر به تشخیص اکسپوژر است و به این ترتیب به گزینه‌ی مناسبی برای عکاسی سیاه و سفید تبدیل می‌شود. جزئیات در نور و سایه حفظ می‌شوند، نویز حتی در تاریک‌ترین نقاط هم به حداقل می‌رسد. عکاسی از آسمان به ویژه در آیفون ایکس، بهترین خروجی‌ها را دارد، تعداد اندکی از تلفن‌های هوشمند و حتی دوربین‌های point and shoot از این مزیت برخوردار هستند. دوربین آیفون در تست‌ها، هنگام سپیده دم یا غروب خورشید، جزئیات نوری بالایی را با جزئیات استثنایی ابرها نمایش می‌دهند. وایت بالانس این دوربین دقیق است و بافت‌های آن عالی هستند، اشباع و فام‌های رنگی هم به خوبی حفظ می‌شود و اگر عکاس  سبک سیاه و سفید هستید، ارزش‌های رنگی به خوبی در عکس حفظ می‌شوند.

نور و فلش

عکاسی فضای بسته برای آیفون ایکس  بسیار دقیق است و با این که در نور کم محدودیت‌هایی دارد، (شاید به دلیل اندازه‌ی کوچک لنزها)، حتی اکسپوژرهای نور کم هم در صورت پائین آمدن کیفیت قابل استفاده هستند. وایت بالانس و زمان نوردهی هم در فضای داخلی هم در فضای خارجی دقیق هستند و آیفون نورپردازی فلورسنت را مثل نورپردازی عکاسی سنتی، شبیه‌سازی می‌کند. همچنین ارزش رنگی و کنتراست با کیفیت واضح در نورپردازی داخلی حفظ می‌شوند.

برای موقعیت‌هایی که نیاز به فلش دارند، بسیاری از دوربین‌های تلفن هوشمند تنها مجهز به یک LED نورپردازی هستند. فلش LED آیفون X جزئیات بالایی همراه با نویز اندک فراهم می‌کند، تراز سفیدی را حفظ کرده و تنها در گوشه‌ها می‌توان شاهد انحراف نور بود. البته بازهم در نور کم حتی با وجود فلش، به دلیل اندازه‌ی کوچک لنز، خروجی خوبی به دست نمی‌آید، اما تصاویر سیاه و سفید در اغلب موارد به غیر از نور کم، جزئیات و کنتراست بالایی دارند.

زوم و جلوه‌ی بوکه

سنسور‌های دوربین آیفون ۱۰ در مقایسه با دوربین‌های عکاسی کوچک هستند و بنابراین برای عکاسی در نور کم مناسب نیستند. آیفون X در دو دوربین اصلی خود، مجهز به یک لنز تله فوتو و یک لنز واید است. لنز تله‌فوتو در آیفون ۱۰ و در مقایسه با ۷ پلاس، به نمونه‌ای با گشادگی دیافراگم بیشتر و مجهز به لرزشگیر اپتیکال ارتقا یافته است و امکان ثبت پرتره‌ها و تصاویر با زوم بالاتر را فراهم می‌کند. حتی با بزرگنمایی هم جزئیات حفظ می‌شوند و نویز حداقل است.

bokeh

دوربین آیفون ۱۰ مجهز به شبیه‌سازی جلوه‌ی بوکه است و پس‌زمینه‌‌ای محو با عمق میدان مطلوب و بسیار طبیعی را تولید می‌کند؛ البته گاهی نویزهایی در نزدیکی لبه‌های تصویر دیده می‌شود.

فوکوس خودکار

آیفون X از یک سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده می‌کنند که بسیار دقیق است و تصاویری با دقت فوکوس بالا بالا را در تمام شرایط نورپردازی حتی  هنگام عکاسی از سوژه‌ی متحرک ارائه می‌کند. وضوح در عکاسی سیاه و سفید بسیار حائز اهمیت است و بنابراین آیفون X در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

آیفون X با مجموعه‌‌ای تأثیرگذار از امکانات به ویژه لنزهای مناسب و قابلیت HDR برجسته، انتخابی مناسب برای عکاسی سیاه و سفید است. علاوه بر این، از آنجا که آیفون یک تلفن هوشمند است دسترسی به انواع اپلیکیشن‌ها آن را از دوربین‌های مشابه متمایز می‌سازد. قابلیت ثبت، دستکاری و نهایی‌سازی تصاویر در یک دستگاه، برای دوستداران اپل یک پیشرفت به شمار می‌رود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین دوربین‌‌های موجود برای عکاسی سیاه و سفید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..