تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شب کم فروغ جشنواره فجر 36 رقم خورد/ وقتی وزیر ارشاد به حال خبرنگاران غبطه می‌خورد!

شب کم فروغ جشنواره فجر 36 رقم خورد/ وقتی وزیر ارشاد به حال خبرنگاران غبطه می‌خورد!به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پردیس ملت در شب هفتم جشنواره فیلم فجر هم میزبان خبرنگاران و منتقدان هنر هفتم بود.

طبق جدول زمانبندی پخش فیلم های جشنواره سی و ششم، سه فیلم جشن دلتنگی ساخته پوریا آذربایجانی، هایلایت اصغر نعیمی و ماهورا اثر حمید زرگرنژاد اکران شدند.

فیلم اول یعنی جشن دلتنگی پوریا آذربایجانی به موضوع فضای مجازی و دور شدن انسان ها از یکدیگر می پردازد. فیلمی که در پرداخت به موضوع با ضعف هایی روبرو بود و اغلب خبرنگاران و منتقدان رضایتی از فیلم نداشتند.

بعد از اکران فیلم نشست خبری با حضور عوامل آغاز شد. نکته جالب توجه نشست، حضور نیافتن بازیگران مطرح جشن دلتنگی مثل محسن کیایی، بابک حمیدیان و مینا ساداتی بود. اغلب خبرنگاران به فیلمنامه جشن دلتنگی انتقاد داشتند.

در زمان برگزاری نشست خبری جشن دلتنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در پردیس رسانه ها از نزدیک از روند برگزاری جشنواره دیدن کرد. سید عباس صالحی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر خشونت زیاد فیلم ها گفت: برای اینکه سینما دوستان من را متهم به داوری نکنند، هیچ فیلمی را ندیدم و از این بابت به حال شما خبرنگاران غبطه می خورم.

* سپس در ساعت ۱۷ نوبت به فیلم اصغر نعیمی یعنی هایلایت رسید. هایلایت یک ملودرام اجتماعی است که به مشکلات زوج های جوان و تداخل روابط اشاره دارد. آشفتگی در فیلم هایلایت و بازی های غیر قابل قبول موجب آزردگی خاطر سینما دوستان شد. شاید نکته مهم این فیلم بازگشت جمشید هاشم پور پس از ده سال به جشنواره بود.

اما پس از طولانی شدن عکس گرفتن بازیگران هایلایت (مثل مینا وحید، آزاده زارعی، الهه حصاری و پژمان بازغی) نشست خبری فیلم آغاز شد. در پایان این نشست نعیمی کارگردان کار با طعنه به کارگردان تنگه ابوقریب، نسبت به صحبت های وی درباره سینمای مستقل انتقاد کرد.

* فیلم سوم و آخر شب هفتم جشنواره فیلم فجر، اثری در حوزه دفاع مقدس بود. ماهورا ساخته حمید زرگرنژاد داستان قبیله ای عرب زبان ساکن کشورمان را روایت می کند که عرق به میهنشان ایران موجب می شود، در برابر دشمن بایستند. با وجود فیلمبرداری خوب اثر، اما ضعف هایی در فیلمنامه موجود است که منتقدان و خبرنگاران نسبت به آن انتقاد داشتند.

سپس، در ابتدای نشست خبری «ماهورا» حاضران به خاطر درگذشت حمیدرضا آخوندی تهیه کننده فقید سینما و یکی از تهیه کنندگان این فیلم، یک دقیقه سکوت کردند.

بعد از سکوت حضار علی رضا جلالی تهیه کننده ماهورا از خبرنگاران درخواست کرد که صحبت های وی به طور سهوی با کارگردان کار جا به جا نشود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شب کم فروغ جشنواره فجر 36 رقم خورد/ وقتی وزیر ارشاد به حال خبرنگاران غبطه می‌خورد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..