تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




4 باور رایج ولی غلط درباره دیابت!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بعضی از بیماران هنوز فکر می‌کنند که حذف وعده صبحانه از برنامه غذایی به آنان کمک می‌کند تا وضعیت قند خون را بهتر مدیریت کنند. با این‌حال، متخصصان تاکید دارند که چنین کاری اصلا نمی‌تواند حقیقت داشته باشید.

توصیه نادرست: قند خون را فقط یک بار در روز بررسی کنید
وقتی که به بیماری دیابت مبتلا شوید، بررسی کردن سطح قند خون به‌طور منظم از اهمیت خاصی در مدیریت این بیماری برخوردار می‌شود و این کار را خصوصا باید در مواقع اضافه کردن مواد غذایی جدید به رژیم غذایی جدی بگیرید. با این ‌حال، مساله مهم‌تر این است که باید سطح قند خون را چند بار در روز بررسی کنید، نه فقط یک بار.

محققان می‌گویند که اگر صرفا یک بار در روز سطح قند خون را بررسی کنید، فقط سطح قند خون در همان موقعیت را متوجه می‌شوید. این در حالی است که باید وضعیت قند خون را در موقعیت‌های مختلف و تحت تاثیر عوامل مختلف مانند غذا، ورزش و حتی استرس، بررسی کنید. در نتیجه این کار را حداقل همیشه قبل از غذا خوردن یا ورزش کردن و دو ساعت پس از این کارها تکرار کنید.

بیشتربخوانید : چگونه در جنگ با دیابت پیروز شویم؟

توصیه نادرست: افراد مبتلا به بیماری دیابت باید وعده صبحانه را حذف کنند
بعضی از بیماران هنوز فکر می‌کنند که حذف وعده صبحانه از برنامه غذایی به آنان کمک می‌کند تا وضعیت قند خون را بهتر مدیریت کنند. با این‌حال، متخصصان تاکید دارند که چنین کاری اصلا نمی‌تواند حقیقت داشته باشید.
طبق گزارش منتشرشده در مجله Diabetes Care، آن دسته از افراد مبتلا به بیماری دیابت که وعده صبحانه را حذف می‌کنند، با قند خون بالاتری پس از خوردن وعده ناهار و شام مواجه می‌شوند.

محققان به افراد مبتلا به بیماری دیابت توصیه می‌کنند که به ‌جای حذف وعده‌های غذایی، از وعده‌های غذایی متعادل و براساس فاصله‌های زمانی ۳ تا ۵ ساعت استفاده کنید. به‌ علاوه، استفاده از میان‌وعده‌های کاملا سالم را هم باید جدی بگیرید و سطح قند خون را به‌طور منظم بررسی کنید.

توصیه نادرست: افراد مبتلا به بیماری دیابت باید از مصرف همه انواع چربی‌ها پرهیز کنند
چربی‌ها در جهان امروزی شدیدا بدنام شده‌اند؛ بیش از همه به این دلیل که حاوی کالری بیشتری نسبت به کربوهیدرات‌ها و منابع پروتئینی هستند. با این‌ حال، لزومی ندارد که افراد مبتلا به بیماری دیابت از مصرف همه انواع چربی‌ها خودداری کنند.
درواقع، انجمن دیابت آمریکا (ADA) به بیماران می‌گوید که نوع چربی مصرفی بسیار مهم‌تر از میزان استفاده از چربی‌ها است. در نتیجه افراد مبتلا به بیماری دیابت باید استفاده از منابع چربی‌های سالم مانند آووکادو، مغزهای خام، ماهی و روغن زیتون را در دستور کار خودشان قرار بدهند.

علاوه بر این‌ها، یکی از مطالعات منتشرشده در Nutrition Journal نیز نشان می‌دهد که اضافه کردن آووکادو به ناهار،‌ سطح قند خون را افزایش نمی‌دهد، در حالی که احساس سیری را برای مدت ۳ ساعت پس از ناهار تا ۴۰ درصد بیشتر می‌کند.

توصیه نادرست: کربوهیدرات‌ها برای ورزشکاران مبتلا به بیماری دیابت مضر هستند
در جهان ورزش، کربوهیدرات‌ها از اهمیت خاصی برخوردار هستند و یکی از اجزای اصلی برای سوخت‌رسانی به بدن در مواقع تمرین و مسابقه محسوب می‌شوند. درواقع، عدم دریافت کربوهیدرات به میزان کافی، می‌تواند ورزشکاران مبتلا به بیماری دیابت را شدیدا خسته کند و مانع از عملکرد مطلوب آنان شود.

منبع: سلامتیسم

انتهای پیام/

باورهای نادرست درباره دیابت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «4 باور رایج ولی غلط درباره دیابت!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..