تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خوشحالم که نگران فیلم بیت المال هستید/ فیلمنامه شانزده بار بازنویسی شد

محمدعلی باشه آهنگر در نشست خبری فیلم سینمایی «سرو زیر آب»:

یکی از ارزان ترین فیلم های دفاع مقدس را ساختم/ فیلمنامه شانزده بار بازنویسی شدبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «سرو زیر آب» با حضور ؛ محمدعلی باشه آهنگر ؛کارگردان فیلم، سید حامد حسینی؛ تهیه کننده، مسعود رایگان، رضا بهبودی، مهتاب نصیرپور، مینا ساداتی، ستاره اسکندری؛ بازیگران فیلم، علیرضا زرین دست؛ فیلمبردار، عباس بلوندی؛ طراح صحنه و لباس، حمید باشه آهنگر؛ تدوینگر، امیرحسین قاسمی؛ صداگذار و با مدیریت محمود گبرلو عصر امروز چهارشنبه 17 بهمن‌ماه در پردیس سینما گالری ملت برگزارشد.

در ابتدای جلسه خبرنگاری درباره ساختار فیلمنامه پرسید که باشه‌آهنگر درباره قصه و اثرگذاری هر داستان‌ بر داستان‌های دیگر توضیح داد و افزود: قصه ما، قصه معراجی است که این اتفاق در آن رخ می‌دهد.

خبرنگار دیگری در ادامه درباره ادامه مسیر کاری این کارگردان سوالی را مطرح کرد که وی پاسخ داد: به من قوت قلب می‌دهید و من در ادامه راهم مصمم می‌شوم.

وی گفت: در حین ساخت این فیلم من را بسیار اذیت کردند. فیلمنامه شانزده بار بازنویسی شد و نفس همه ما را گرفت. می‌خواستند ببینند من بیشتر ملی‌گرا هستم یا شیعه؟! این مسیر را دوست دارم و امیدوارم بتوانم خوب کار کنم و مجبور نشوم هر 6 سال یک بار فیلم بسازم.

یکی از خبرنگاران در ادامه درباره علت طولانی شدن ساخت این فیلم و عدم همکاری سازمان‌ها پرسید که باشه‌آهنگر در پاسخ گفت: واقعا نمی‌دانم بگویم یا نه. دو تا از اسامی فیلم یعنی سیاوش و جهانگیر را می‌گفتند باید عوض کنیم.  مسئله دیگر کار بحث ادیان ما بود. من شش سال قبل هم بحث ادیان در کشور را مطرح کردم. این کشور برای همه ما است. در یک نسبت بندی مربوط به آن زمان شهدای زرتشتی ما خیلی زیاد بودند. شهدای کلیمی و مسیحی کم نداشتیم. حتی شهید بهایی هم داشتیم که در مورد آنها می‌توان فیلم ساخت. شهید مطهری مارکسیست‌ها را دعوت می‌کند... اما به من می‌گفتند زرتشتی‌ها را بردار و اهل سنت را به جای آنها بگذار! از این دست مشکلات واقعا خیلی در ساخت فیلم داشتیم.

یک مورد دیگری که فیلمنامه بخاطر آن شش ماه معطل ماند، این بود که در فیلمنامه نوشته بود «پیکرها را با طناب می بندند». آن ها می گفتند چرا با این کلمه ها با شهدا برخورد کردید؟! پس از شش ماه رفتم و پرسیدم چکار کنم؟ گفتند کلمه «روبان» بگذار تا مشکلت حل شود.

سید حامد حسینی درباره بودجه فیلم گفت: این فیلم خیلی گران نشده است و به نسبت هزینه هایی که برای برخی از فیلم های دفاع مقدس در این سال ها شده و با این پروداکشن و...یکی از ارزان ترین فیلم ها در این حوزه شده است.

 باشه آهنگر نیز در این زمینه گفت: خوشحالم که نگران فیلم بیت المال هستید، اما این چه رانتی است که باید 5 سال درگیر آن باشم. اگر بخش خصوصی حامی این کار بود، ایتقدر معطل نمی شدم. امیدوارم بتوانم فیلمنامه ای بنویسم که بخش خصوصی حامی آن باشد.

در حال تکمیل...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خوشحالم که نگران فیلم بیت المال هستید/ فیلمنامه شانزده بار بازنویسی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..