تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگارخانه صبا میزبان «گردن آویزهای ایرانی» شد

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایشگاه «گردن آویزهای ایرانی»که حاصل ایده های «زهرا عیوضی» در خلق و اجرای گردن آویزهایی با ترکیب نقوش و خطوط اصیل ایرانی و اسلامی و شیوه های مدرن است، در نگارخانه «استاد لرزاده» مجموعه صبا گشایش یافت.

این مجموعه شامل ۱۶ گردن آویز است که هریک اثری از میراث بزرگ تاریخ و تمدن ایرانی را معرفی می کند.

حافظیه، سعدیه، تخت جمشید، مقبره کوروش در پاسارگاد، پل خواجو، سی و سه پل، مسجد آقابزرگ کاشان، ایوان مدائن یا طاق کسری، مقبره بوعلی همدان، گنبد سلطانیه، بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، عالی قاپو، دروازه قرآن، مزار خیام، برج آزادی و شمس العماره، بناهایی هستند که بر روی این گردن آویزها بر بستر ترکیبی خلاقانه از خطوط اسلیمی نقش بسته اند.

زهرا عیوضی که دانش آموخته رشته معماری است ویژگی منحصر بفرد این دست ساخته های تزیینی را پیوند خطوط و نقوش اسلیمی با ترکیب ها و پرداختی مدرن عنوان کرد و هدف از ساخت و ارائه این مجموعه از آویزهای ایرانی را کشف قابلیت خطوط اسلیمی در بیان ظرافتهای زنانه، استفاده از پشتوانه هویت ملی، میراث فرهنگی و تاریخ ایران در اشیای تزئینی بر شمرد.

نگارخانه صبا میزبان«گردن آویزهای ایرانی»شد

این هنرمند همچنین استفاده از طلا در این گردن آویزها را تاکیدی دیگر بر ارزشمند بودن این بناها دانست.

زهرا عیوضی با بیان اینکه به دنبال رفع خلأ جدی در طراحی گردن آویزهایی بوده که تجلی ترکیب خطوط ایرانی با فرم های مدرن باشد، از فروش و دریافت سفارش در روزهای برپایی نمایشگاه خبر داد.

گفتنی است؛ نمایشگاه گردن آویزهای ایرانی تا ۲۱ بهمن همه روزه ازساعت۱۰تا 20میزبان تمامی علاقه مندان خواهد بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگارخانه صبا میزبان «گردن آویزهای ایرانی» شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..