تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آشپزی ترکیه‌ای

ماهنامه سفره ایرانی: رفیکا بیرگول (Refika Birgul) در 19 ماه مه 1980 در استانبول ترکیه به دنیا آمد. او سرآشپز مشهور، نویسنده کتاب های آشپزی و یک شخصیت تلویزیونی ترکیه است.

او آشپزی مدیترانه ای را از مادر قبرسی خود و آشپزی آسیای مرکزی را از پدرش فرا گرفت. علاقه او به آشپزی در طی ملاقات هایش با خویشان خود در لندن بیشتر شد. در اینجا طرز تهیه: دو غذای خوشمزه از این سر آشپز معروف را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

پلوی بلغور گندم و اسفناج

میزان سرو: 4 نفر

مواد لازم:


بلغور گندم: 2 پیمانهبرگ اسفناج (ریز خرد شده): 250 گرمپیازچه (ریز خرد شده): 8 عددآب: 4 پیمانهروغن زیتون: 4 قاشق سوپ خورینمک: یک قاشق چای خوری
 آشپزی با شف ترکیه ای
طرز تهیه:

1. بلغور گندم از قبل در آب خیس خورده را در چهار پیمانه آب بپزید تا نرم شود.

2. سپس پیازچه و برگ اسفناج ریز خرد شده را اضافه کنید و نمک بزنید و اجازه دهید آب آن کاملا کشیده شود.

3. سپس روغن زیتون را اضافه و مخلوط کنید. ظرف را از روی حرارت بردارید و پس از گذشت 10 دقیقه پلو را سرو کنید.
کباب لوله ای

میزان سرو: 4 نفر

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده: 500 گرمنان خشک پودر شده: 4 قاشق سوپ خوریروغن: 2 قاشق سوپ خوری + مقداری برای سرخ کردنپیاز (رنده شده): یک عددجوش شیرین: یک قاشق چای خوریآب لیمو ترش: یک قاشق چای خورینمک: یک قاشق چای خوریآب: 110 میلی لیتر
 آشپزی با شف ترکیه ای
 

طرز تهیه:


1. گوشت چرخ کرده، نان خشک پودر شده، 2 قاشق سوپ خوری روغن، پیاز رنده شده، جوش شیرین، آب لیمو ترش و نمک را در ظرف مناسبی مخلوط کنید و به خوبی ورز دهید.

2. آب را به تدریج هنگام ورز دادن مواد اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را حدود یک شبانه روز در یخچال قرار دهید و پس از خارج کردن از یخچال دوباره حدود یک الی دو دقیقه ورز دهید.

3. گلوله هایی به اندازه گردو از مواد جدا کنید و لوله ای شکل دهید. آنها را حدود 3 ساعت در یخچال استراحت دهید و پس در روغن داغ سرخ کنید تا برشته شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آشپزی ترکیه‌ای»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..