تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خواننده ترانه تیم‌ملی کیست؟

شهروند: صعود تیم‌ملی فوتبال ایران به خودی خود اتفاقی جذاب و پراهمیت برای اهالی این رشته است. اهمیت این اتفاق به اندازه‌ای است که قبل از آغاز جام‌جهانی ستادی برای هماهنگی مسائل جانبی و نحوه حمایت از تیم‌ملی تشکیل می‌شود. در سال‌های اخیر هم یکی از بحث‌های مهم این ستاد تصمیم‌گیری درباره ترانه مربوط به صعود تیم‌ملی فوتبال به جام‌جهانی است. این ‌روزها هم بحث ترانه تیم‌ملی به یکی از بحث‌های داغ اهالی فوتبال و موسیقی تبدیل شده است. اگر چه مدت‌ها بود که ستاد هماهنگی جام در فدراسیون فوتبال تشکیل شده بود اما دیروز نخستین جلسه این ستاد با ریاست حمیدرضا آصفی که مشاور ارشد فدراسیون فوتبال است، با حضور نمایندگانی از سازمان میراث فرهنگی برگزار شد. یکی از مهمترین مباحث مطرح‌شده در این جلسه برنامه‌ریزی برای بدرقه تیم‌ملی بود که قرار است در آخرین روزهای حضور در تهران و قبل از اعزام به روسیه برگزار شود.


بدرقه با ارکستر سمفونیک تهران


قبل از آغاز جام‌جهانی برزیل، مراسم بدرقه تیم‌ملی فوتبال در تالار همایش‌های صداوسیما برگزار شد که اهالی رسانه و برخی از مسئولان رده بالای کشوری در آن حضور داشتند. در آن مراسم تنها اتفاق ویژه اجرای آهنگ جام‌جهانی از طرف احسان خواجه‌امیری بود و فدراسیون برنامه ویژه دیگری برای بدرقه ملی‌پوشان در نظر نگرفته بود؛ اما ظاهرا قرار است این‌بار اتفاقات جالبی در مراسم بدرقه یوزهای ایرانی به سرزمین تزارها رخ دهد. این مراسم در تالار وحدت بنیاد رودکی برگزار می‌شود که در صورت ایجاد هماهنگی لازم بین فدراسیون و ارکستر سمفونیک تهران برنامه‌ای از طرف این گروه اجرا خواهد شد. برخلاف ٤‌ سال پیش که در مراسم بدرقه مسئولان سیاسی کشور مثل دستیار ویژه رئیس‌جمهوری هم حضور داشتند اما هنوز فدراسیون تصمیمی برای دعوت از شخصیت‌های سیاسی نگرفته که البته بزرگان ورزش کشور قطعا به این مراسم دعوت می‌شوند. در این مراسم هواداران تیم‌ملی حضور نخواهند داشت و احتمال می‌رود مانند بدرقه تیم‌ملی به برزیل مراسمی عمومی هم در نظر گرفته شود تا ملی پوشان با بدرقه پرشور مردم به روسیه بروند.


جنجالی که برای فدراسیون درس عبرت شد


ماجرای سرود تیم‌ملی برای حضور در جام‌جهانی همیشه سوژه‌ای داغ و جذاب بوده است. ٤‌ سال پیش در آستانه حضور تیم‌ملی در جام‌جهانی با تصمیم فدراسیون احسان خواجه‌امیری به ‌عنوان خواننده سرود تیم‌ملی انتخاب شد که این انتخاب با انتقادها و حمایت‌های مختلفی همراه بود. او ترانه‌ای شاد با نام «دروازه‌های دنیا» برای تیم‌ملی فوتبال خواند که البته این عنوان با انتقادات زیادی همراه شد و برخی از این نام به دلیل نزدیکی به عباراتی که محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین از آنها استفاده می‌کرد، موافق نبودند. با وجود این آهنگ احسان خواجه‌امیری به‌عنوان ترانه رسمی تیم‌ملی برای حضور در جام‌جهانی ٢٠١٤ برزیل معرفی شد و در حالی‌ که به نظر می‌رسید ترانه‌ای حماسی برای بدرقه تیم‌ملی انتخاب شود، این اتفاق رخ نداد. البته خواننده‌هایی مانند رضا یزدانی، مهدی مقدم، سیروان خسروی و فرزاد فرزین ترانه‌هایی به مناسبت حضور تیم‌ملی در جام‌جهانی خواندند و به صورت غیر علنی از تم انتخاب‌شده برای ترانه خواجه‌امیری انتقاد کردند. حاشیه‌های ترانه ٤‌ سال پیش تیم‌ملی برای حضور در جام‌جهانی باعث شده فدراسیون امسال با وسواس بیشتری خواننده سرود رسمی فوتبال ایران را برای حضور در روسیه انتخاب کند.


چه کسی ترانه تیم‌ملی را می‌خواند؟


در جلسه روز گذشته ستاد جام‌جهانی یکی از مباحث مطرح‌شده انتخاب خواننده سرود تیم‌ملی بود. در حالی ‌که در روزهای اخیر اخباری مبنی بر ساخت آهنگ تیم‌ملی توسط ارکستر سمفونیک تهران مطرح شد اما این ترانه قرار نیست تنها سرودی باشد که به صورت رسمی و به سفارش فدراسیون برای تیم‌ملی فوتبال ساخته می‌شود. شایعاتی هم بابت انتخاب همایون شجریان به‌عنوان خواننده مراسم افتتاحیه جام‌جهانی مطرح شده بود که توسط خود این خواننده تکذیب شد و در جلسه روز گذشته ستاد جام‌جهانی هم نظر اعضا بر این بود که یک خواننده پاپ ترانه تیم‌ملی را بخواند؛ البته درباره این‌که کدام خواننده تراز اول و محبوب پاپ برای این اتفاق مهم انتخاب شود، هنوز تصمیم‌گیری نشده است. ظاهرا گزینه‌هایی مانند، سالار عقیلی، علیرضا قربانی، محمد معتمدی و حامد همایون مد نظر فدراسیون هستند و احتمال می‌رود این کار با صدای دو خواننده اجرا شود. فدراسیون می‌خواهد در مراسم بدرقه تیم‌ملی که ١٠ خرداد برگزار می‌شود از این سرود رونمایی کند اما هنوز هیچ تصمیمی در این‌باره گرفته نشده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خواننده ترانه تیم‌ملی کیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..