تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فیلم | پرتاب موفق قدرتمندترین موشک جهان

به گزارش خبرآنلاین، ساعت ۳:۴۵ بعدازظهر ۶ فوریه ۲۰۱۸ به وقت شرقی (مقارن با ساعت ۰۰:۱۵ بامداد ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ به وقت ایران)، موشک فالکن‌هوی از سکوی پرتاب 39A پایگاه فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب شد. این همان سکویی است که نیم‌قرن پیش، موشک «ساترن۵» فضانوردان آپولو را به مدار ماه منتقل کرد.

موشک «فالکن‌هوی» (Falcon Heavy) قوی‌ترین موشک ماهواره‌بر جهان است که از اتصال سه راکت «فالکن۹» به یکدیگر تشکیل شده و می‌تواند محموله‌ای ۶۴هزار کیلوگرمی را به فضا منتقل کند که بیشتر از یک فروند بوئینگ ۷۳۷ با بار کامل وزن دارد. با این مشخصات، موشک ماهواره‌بر «فالکن‌هوی» می‌تواند محموله‌هایی ۲برابر سنگین‌تر از ظرفیت آریان۵، قوی‌ترین موشک عملیاتی جهان را به فضا منتقل کند تا عنوان قوی‌ترین موشک جهان را به نام خود ثبت کند. در طول تاریخ، فقط موشک «ساترن۵» توانسته است محموله‌های سنگین‌تر پروژه آپولو را به فضا منتقل کند.

پرتاب موشک فالکن‌هوی به دلیل وزش بادهای شدید در لایه‌های فوقانی جو، چند بار به تعویق افتاد؛ اما درنهایت در آخرین پنجره زمانی ممکن برای پرتاب (ساعت ۳:۴۵ تا ۴ بعدازظهر) شرایط جوی مساعدی برای پرتاب موشک فراهم شد.

هر ۲۷ موتور مرلین که روی موشک‌های فالکن‌هوی نصب شده بودند، بی‌نقص و در هماهنگی کامل با یکدیگر عمل کردند و ۲۲٫۲ میلیون نیوتن نیروی پیشران تولید کردند. طبق برنامه، دو موشک کمکی با موفقیت از موشک اصلی جدا شدند و هم‌زمان در محل از پیش‌تعیین‌شده در خشکی فرود آمدند.

موشک اصلی هم محموله تبلیغاتی «ایلان ماسک»، مؤسس شرکت‌های اسپیس‌ایکس و تسلا را به مدار مناسب منتقل کرد، ولی نتوانست در برگشت به زمین، روی شناور رباتیکی که برای فرود آن پیش‌بینی شده بود، فرود بیاید.

محموله تبلیغاتی ایلان ماسک، یک دستگاه خودروی «تسلا رودستر»، نخستین محصول شرکت خودروسازی تسلاست که آدمکی پشت فرمان آن جا گرفته بود. در تمام مراحل پرتاب، یکی از معروف‌ترین ترانه‌های «دیوید بویی» با عنوان «space oddity» پیوسته از بلندگوهای تسلا رودستر پخش می‌شد. این خودرو در مداری به دور خورشید قرار گرفته است و اگر مشکلی برای آن پیش نیاید، یک میلیارد سال دیگر به سیاره مریخ خواهد رسید.

۵۴۵۴




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فیلم | پرتاب موفق قدرتمندترین موشک جهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..