بهترین خوراکی برای ورزش/ کشف واکسنی برای سرطان / دلایل گرفتگی عضلات چیست/ آب مایعی برای سلامت کلیه نان، برنج و سیب زمینی از مهم‌ترین کربوهیدرات‎ها و میوه و سبزیجات حاوی فیبر هستند.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

بهترین خوراکی برای ورزش

بهترین مواد غذایی قبل از ورزش کربوهیدرات‌ها هستند؛ ورزشکاران در روز‌هایی که فعالیت بدنی دارند باید بر مصرف غذا‌هایی تمرکز کنند که منبع کربوهیدرات و پروتئین بوده و حاوی چربی و فیبر زیادی نباشد، زیرا چربی و فیبر دیرتر هضم می‌شوند.

کشف واکسنی برای سرطان

محققان دانشگاه استنفورد واکسن جدیدی را ساخته‌اند که در مرحله آزمایشگاهی قادر به حذف تومور‌های موش‌ها شده است.

این ابداع جدید دانشمندان که واکسن سرطان نام دارد، تزریق سلول‌های سرطانی در زیر پوست موش‌ها بوده است؛ سپس با تزریق یک ترکیب به سلول‌ها واکس اثر خود را خواهد داشت؛ این ترکیب شامل یک تکه از دی. ان.‌ای و یک آنتی‌بادی علیه پروتئین سلول ایمنی است.

تومور‌هایی که مستقیما با واکسن هدف قرار گرفته بودند طی ۱۰ روز از بین رفتند؛ سپس تومور‌های دیگر نیز که تحت تزریق مستقیم مولکول‌ها قرار نداشتند در کمتر از سه هفته محو شدند. این واکسن آزمایشات انسانی خود را آغاز کرده است.

خواب نامنظم را جدی بگیرید

محققان آمریکایی دریافته اند که الگو‌های نامنظم خوابیدن و نداشتن یک برنامه منظم برای خواب در بزرگسالان ممکن است نشانه ابتلا به آلزایمر باشد.

از دیگر نشانه‌های اولیه آلزایمر می‌توان از تغییر در خلق و خو و رفتار و ضعف در مهارت‌های شناختی را نام برد.

با شروع قرن ۲۱ میزان مرگ و میر مرتبط با بیماری آلزایمر ۸۹ درصد رشد داشته است؛ این بیماری هم اکنون بیش از سرطان پروستات و سینه خطرناک است.

بیش از یک سوم کودکان چاق هستند

یکی از مشکلاتی که امروزه خانواده‎‌ها با آن درگیرند؛ چاقی کودکان است؛ طبق آخرین آمار‌ها بیشتر از یک سوم دانش‌آموزان در جهان چاق هستند.
تعداد کودکان چاق کمتر از ۵ سال در سال ۱۹۹۰، ۳۲ میلیون نفر بودغ در حالی که این تعداد با رشد30 درصدی به بیش از ۴۱ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ رسیده است.
جالب است بدانید که کشور‌های آمریکا و انگلیس بیشترین تعداد کودکان چاق را دارند؛ بیش از ۵۷ درصد کودکان در کشور آمریکا دچار چاقی یا اضافه‌وزن هستند.

دلایل گرفتگی عضلات چیست

گرفتگی یا اسپاسم عضلانی یکی از مشکلاتی که معمولا برای ورزشکاران یا حتی افراد عادی دردسر ساز است؛ گاهی این گرفتگی‌ها مزمن بوده و مدت‌های طولانی فرد را آزار می‌دهد.
پزشکان معتقدند برای گرفتگی‌ها دلایل گوناگونی را می‌توان متصور بود؛ گرفتگی گردن می‌تواند به علت بد خوابیدن یا بالش نامناسب باشد؛ گرفتگی مچ پا می‌تواند به علت کفش نامناسب باشد؛ پزشکان کفش هاس ساق بلند را توصیه می‌کنند.
همچنین کاهش قند خون پس از زمان ورزش کردن موجب ضعف در اعصاب عضلات می‌شوند که این ضعف به صورت اسپاسم بروز پیدا می‌کند.

آب مایعی برای سلامت کلیه

نوشیدن آب زیاد همواره به کسانی که با سنگ کلیه مواجه بودند توصیه می‌شد؛ به تازگی مححقان استرالیایی دریافته اند که نوشیدن آب زیاد می‌تواند مشکلات بزرگتری را در کلیه حل کند.
گرچه نتیجه این مطالعات هنوز به طور کامل مشخص نشده است؛ اما به نظر می‌رسد نوشیدن آب زیاد می‌تواند مانع از رشد بیماری کلیه پلی کیستیک شود.
بیماری کلیه پلی کیستیک اغلب به دلایل ارثی و ژنتیکی بوجود می‌آید و در آن‌ها صد‌ها کیست کوچک در بافت کلیه رشد می‌کنند؛ قدرت این اختلال به حدی است که نیمی از افرادی که با آن مواجه اند در انتها مبتلا به نارسایی کلیوی و دیالیز می‌شوند.

انتهای پیام/

پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترفندی طبیعی برای بیماری‌های پلی کیستیک/ بهترین خوراکی برای ورزشکاران/ کشف واکسنی علیه سرطان / خواب نامنظم را جدی بگیرید »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.