تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگرش مردم به حجاب چگونه است؟

خبرآنلاین: مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری به عنوان قوه عاقله و مغز متفکر دولت هم‌زمان با پدیده دختران خیابان انقلاب که در آن، بعضی خانم‌ها با برداشتن حجاب و بر چوب کردن روسری‌ها، به حجاب اجباری معترضند، به باز نشر نتایج یک پژوهش علمی مربوط به سال ۱۳۹۳ اقدام کرد.

 در گزارش منتشر شده در این سایت این مرکز با ذکر شکل هایی از انواع پوشش حجاب به تغییرات نگرش مردم طی سالهای 85 تا 93 پرداخته شده و نتایج قابل توجهی از این پژوهش منتشر شده است.

در پژوهش مزبور که نتایج آن در سال 93 نیز در نشست تخصصی سیاست گذاری حجاب در اختیار اعضای این نشست قرار گرفته، نشان داده شده تمایل به استفاده از حجاب در سال 85 به میزان 24.3 درصد بود که در سال 93 به 14.7 درصد افت پیدا کرده است. بیشترین تغییر مثبت در تمایل تهرانی ها در استفاده از پوشش خاص زنان مربوط به استفاده از روسری، مانتو تنگ بوده که در سال 85 تنها 25.2 درصد بود که در سال 93 با رشد زیادی به 32 درصد رسیده است.

شکل زیر به خوبی نشان می دهد تمایل استفاده از چادر و مانتوی گشاد در خلال سالهای 85 تا 93 به شدت کاهش یافته و در چادر از بیش از 24 درصد به حدود 14 متمایل شده و تمایل به استفاده از مانتوی گشاد از 30 درصد به 20 درصد طی 8 سال، افت کرده است.

شکل یک: تمایل پاسخگویان تهرانی به استفاده از انواع پوشش زنان

نگرش مردم به حجاب چگونه است؟ شکل دو: نمودار تغییرات در مطلوبیت استفاده از انواع پوشش زنان طی سالهای 85 تا 93
نگرش مردم به حجاب چگونه است؟ نکته دیگری که در پژوهش مزبور عنوان شده این است که پاسخگویان معتقدند تنها حدود یک درصد زنان از چادر استفاده می کنند.
بنا به اظهارنظر شهروندان تهرانی در این تحقیق، بیشترین الگوی پوشش مورد استفاده برای زنان تهرانی در سال 93، استفاده از روسری، مانتوی کوتاه و شلوار تنگ بوده است.

شکل سه: اظهارنظر شهروندان تهرانی درباره پوشش فعلی زنان در جامعه

نگرش مردم به حجاب چگونه است؟ یافته مهم دیگری در این پژوهش نشان می دهد نزدیک به نیمی از پاسخگویان گفته اند دولت نباید در نوع پوشش و حجاب مردم دخالت کند چون مسئله حجاب شخصی است. این نگرش در سال 85 تنها برای حدود یک سوم پاسخگویان صادق بوده است. به بیان دیگر، در مقایسه نظرات مردم پاسخگو به این تحقیق در سالهای 85 تا 93، سال به سال مردم بیشتری معتقد شده اند دولت نباید در حوزه حجاب دخالت کند.

شکل 4: نگرش جامعه درباره دخالت دولت در پوشش مردم

نگرش مردم به حجاب چگونه است؟ نکته جالب دیگری در این یافته نشان می دهد حدود 40 درصد افراد پاسخگو در سال 93 معتقد بودند باید با بدحجابان برخورد شود ولی در سال 85، تعداد پاسخگویانی که می گفتند باید به بدحجابان برخورد شود بیش از 55 درصد بود. به تعبیر بهتر، جامعه در برخورد با بدحجابان، با احتیاط بیشتری رفتار کرده و دیگر مانند گذشته، معتقد به برخورد با بدحجابان نیست.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگرش مردم به حجاب چگونه است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..