تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برخی خدمات کارگزاری مفید در دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌شود

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران با اشاره به اینکه برای نخستین بار در بازار سرمایه با مجوز فرابورس، کارگزاری مفید بخشی از خدمات خود را در قالب قرارداد نمایندگی به دفاتر پیشخوان دولت محول کرده است، گفت: در همین ابتدای امر تا کنون افزون بر ۱۵۰ دفتر پیشخوان دولت ۳۱ استان کشور، این خدمات را به نیابت از کارگزاری مفید ارائه می‌کنند.

بهنام محسنی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، ارائه خدمات بازار سرمایه در دفاتر پیشخوان دولت را مرحله اجرایی شدن مصوبه‌ای که اخیرا از سوی هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جهت توسعه خدمات بازار سرمایه تدوین شده عنوان کرد و افزود: طبق این مصوبه، شرکت‌های کارگزاری‌ می‌توانند بخشی از خدمات پایه خود را به یک سری از مراکز خاص شامل بانک‌ها، موسسات مالی اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی، دفاتر پلیس+ 10 و دفاتر پیشخوان دولت واگذار کنند.

محسنی در خصوص خدماتی که طی یک تفاهم‌نامه 5 ساله از سوی کارگزاری مفید به دفاتر پیشخوان دولت محول شده گفت: این خدمات مواردی همچون احراز هویت مشتریان متقاضی خدمات بازار سرمایه، دریافت مدارک از مشتریان و مطابقت اصل مدارک با کپی‌های ارائه شده، دریافت امضا و اثرانگشت از مشتری‌ها، دریافت سوابق مشتری و ارسال برای کارگزاری مفید برای درج در سوابق مشتری را شامل می‌شود.

انجام تمامی عملیات تحت نظارت کارگزاری

وی ضمن یادآوری اینکه کارگزاری مفید نخستین مجوز را برای محول کردن فعالیت‌های پایه به دفاتر پیشخوان دولت از سوی فرابورس دریافت کرده است، افزود: مابقی کارگزاری‌ها هم می‌توانند با موسسات مالی مجاز دفاتر پیشخوان، دفاتر اسناد رسمی و ... قرارداد منعقد کنند که البته این مراکز به پشتوانه تفاهم‌نامه‌ای که ضمن آن تمامی مسئولیت‌ها را کارگزار به عهده گرفته، خدمات را انجام می‌دهند؛ چرا که تمامی عملیات باید تحت نظارت کارگزاری انجام شود و هیچ مرکزی بلاواسطه نمی‌تواند خدمات بازار سرمایه را ارائه کند.

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس در ادامه با اشاره به ایجاد سامانه‌ ارتباطی میان کارگزاری مفید و دفاتر پیشخوان دولت به منظور سهولت انجام خدمات، و وجود سامانه ارتباطی میان کارگزاری‌ها و این مراکز را گام مهمی در راستای توسعه خدمات و افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه دانست.

کاهش زمان تسویه معاملات سه‌روزه به دو روز

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص کاهش زمان تسویه معاملات سه‌روزه گفت: تسویه معاملات سهام، حق تقدم سهام، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری در سهام، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های زمین و ساختمان و اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن که تا پیش از این در فرابورس با معیار سه روز پس از انجام معامله (T+3) انجام می‌شد، از امروز یکشنبه 15 بهمن‌ماه به دو روز پس از انجام معامله (T+2) کاهش یافت.

وی در پایان تاکید کرد که زمان‌های تسویه مابقی اوراق در فرابورس به قوت خود باقی است.

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برخی خدمات کارگزاری مفید در دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..