تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت اعطای وام های تبعی به بانک های خصوصی از محل صندوق توسعه ملی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد :

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بر ضرورت افزایش سرمایه بانک های خصوصی تاکید کرد و گفت: استمهال از صندوق توسعه ملی برای این مهم ایده خوبی است.

به گزارش شمانیوز: محمد حسینی با تاکید بر ضرورت حمایت از بانک های خصوصی در راستای افزایش سرمایه آن ها، گفت: با توجه به نوسانات حوزه بانکی و اینکه اقتصاد ما بانک محور است باید افزایش سرمایه آن ها مدنظر قرار بگیرد.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش تعیین کننده تسهیلات بانکی در کشور، افزود: با توجه به رکودی که در حوزه تولید رخ افتاده و مشکلاتی در بازپرداخت تسهیلات به وجود آمده به نوعی کفایت سرمایه بانک های ما از استاندارد خود پایین تر آمده و به ایجاد مشکلات عدیده ای در حوزه بانکی منجر شده است.
 
حسینی با تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه بانک ها به هر طریق ممکن، تصریح کرد: امروزه با توجه به قوانین بالادستی این اجازه به بانک های دولتی داده شده که ضمن اینکه از بنگاه داری فاصله بگیرند و تمام منابع و مصارفی را که در این حوزه ها سرمایه گذاری کرده اند را بفروشند و به موضوع افزایش سرمایه بپردازند.
 
وی با بیان اینکه بانک های دولتی اجازه دارند که با فروش اموال برخی از وزارتخانه ها به افزایش سرمایه خود اقدام کنند، گفت: با توجه به تقویت بانک های خصوصی لازم است این موضوع را در دستور کار قرار داده و افزایش سرمایه آن ها را نیز ممکن کنیم.
 
حسینی با بیان اینکه افزایش سرمایه بانک های خصوصی باید با تصمیم شورای پول و اعتبار و قوانین بالادستی ما همچنین بانک مرکزی باشد، تصریح کرد: لذا پیشنهاداتی که در این زمینه مطرح می شود یقینا به صلاح کشور است زیرا ما هر چه افزایش سرمایه بانک های خصوصی را انجام دهیم در نتیجه کفایت سرمایه بالارفته و به نوعی اعتبارسنجی آن ها در رنکینگ بانک های دنیا موجب این نوید می شود که ما بتوانیم نسبت به جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه های بانکی اقدام کنیم.
وی با اشاره به اینکه توجه به بانک های خصوصی در مواقع تحریم ها کمتر بوده است، گفت: می توان از افزایش سرمایه بانک های خصوصی به عنوان یکی از روش های راهگشا برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور استفاده کرد.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما اعتقاد داریم چه از منابع سپرده هایی که در صندوق توسعه ملی موجود است و چه از بابت سایر سپرده هایی که ما می توانیم به صورت اهرمی برای این حوزه بانکی استفاده کنیم باید به افزایش سرمایه بانک های خصوصی اقدام کنیم.
وی ادامه داد: امروز لازمه حرکت در جهت توسعه اقتصادی توجه به شبکه بانکی است و باید به بانک های خصوصی نیز توجه شود.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت اعطای وام های تبعی به بانک های خصوصی از محل صندوق توسعه ملی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..