تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا منابع گازی «بلوک ۹» مقدمه جنگ بعدی اسرائیل و حزب الله است؟+ تصاویر و نقشه میدانی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دولت لبنان پس از چند سال تنش و اختلاف‌های سیاسی که نتیجه آن نارضایتی های عمومی بود در تلاش است برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم به سمت جذب سرمایه‌های خارجی حرکت کند.

بهره برداری از منابع گازی «بلوک ۹» در سواحل مدیترانه با سرمایه گذاری شرکت های فرانسوی و ایتالیایی یکی از راهبردهای فعلی دولت لبنان برای رونق بیشتر اقتصادی است اما رژیم صهیونیستی با کارشکنی در این منطقه تلاش می‌کند مانع از این اقدام شود.

این منطقه گازی مهم براساس توافق های بین المللی و اعلام سازمان ملل جزئی از خاک و اراضی لبنان محسوب می شود و با مناطق مورد مناقشه تحت تصرف صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی ارتباطی ندارد.


نقشه میادین گازی لبنان  وقاحت سیاسی صهیونیست ها در روزهای گذشته به حدی رسیده که وزیر جنگ این رژیم اعلام کرده اگر دولت لبنان از تصمیم خود برای استفاده از منابع گازی «بلوک ۹» صرف نظر نکند، باید منتظر جنگ جدید باشد.

سران رژیم صهیونیستی که از تصمیم دولت لبنان بسیار خشمگین هستند در اظهاراتی متناقض و خلاق قوانین بین المللی اعلام کرده اند که این منابع گازی در سواحل دریای مدیترانه حق آنان است و به بیروت واکنش قاطع نشان خواهند داد.

صهیونیست ها تهدیدها و هشدار های خود درباره این منابع گازی مهم را به اظهار نظرهای رسانه ای خلاصه نکرده اند و برای اشغال این مناطق اقتصادی مهم در حال بسترسازی هستند و وارد میدان شده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، صهیونیست ها تلاش می کنند از طریق نقاط مورد مناقشه در مرزهای مشترک با لبنان بر این مناطق گازی اشراف دید کامل پیدا کنند تا در آینده نزدیک زمینه برای تسلط بر این منابع سودزای اقتصادی فراهم شود.

رژیم صهیونیستی در گام نخست تلاش های میدانی خود در نزدیکی مناطق مرزی و مورد مناقشه وارد عمل شده و درصدد است در حومه شهرک «میس الجبل» نسبت به ساخت دیوار مرزی و ایستگاه های دفاعی اقدام کند.

**منطقه مجاور «بلوک ۹» در سواحل مدیترانه و نصب دیوار حفاظتی رژیم صهیونیستی**

توسعه اقتصادی لبنان برای رژیم صهیونیستی مسئله ای غیر قابل تحمل است که در سال های گذشته هم برای افکار عمومی جهان اثبات شده و در مقطع فعلی هم آنان به هر شیوه‌ای تلاش می‌کنند بیروت از حقوق اقتصادی خود محروم شود.


**ساخت دیوار مرزی اسرائیل در منطقه مرزی و حومه شهرک «میس الجبل»**

اگر چه دولت لبنان به ساخت دیوار مرزی و ایستگاه های دفاعی صهیونیست ها در حومه شهرک «میس الجبل» و مناطق مورد مناقشه واکنش خاصی نشان نداده اما جبهه مقاومت حزب الله با قاطعیت تمام وارد میدان شده است.

حزب الله از دولت لبنان درخواست کرده به صورت جدی به این اقدام واکنش مناسب نشان دهد و همزمان به صهیونیست ها هم هشدار داده هر چه سریع تر به اقدمات تنش آفرین و تجاوزکارانه خود در مناطق مورد مناقشه پایان دهد.

اگر مایل هستید تحلیل دیگری از منازعه اسرائیل و لبنان را بخوانید، پیشنهاد ما این است:

جنگ حزب الله با رژیم صهیونیستی چگونه اتفاق می افتد؟

اگر رژیم صهیونیستی به اقدامات مخرب در این محور ادامه دهد، منابع گازی در سواحل مدیترانه تحت تسلط رژیم صهیونیستی  قرار می گیرد و ملت لبنان از حقوق به رسمت شناخته خود به طور کامل محروم می شوند.

براساس اطلاعات به دست آمده، جبهه مقاومت حزب الله لبنان در مقطع فعلی این مسئله را از سوی کانال های دولتی پیگیری می کند اما اگر به نتیجه مطلوب که همان حفظ حقوق ملت لبنان است دست نیابد، مانند گذشته برای دفاع از منافع ملی وارد عمل می شود.

از سویی دیگر، رژیم صهیونیستی برای ناکام گذاشتن تلاش دولت لبنان برای استفاده از حقوق رسمی خود در منابع گازی «بلوک ۹»، تامین امنیت مرزهای اشغالی را بهانه کرده و به همین منظور ساخت دیوار مرزی را در حد فاصل مناطق «راس الناقوره - المطله» در دستور کار قرار داده است.

براساس اعلام منابع میدانی اگر رژیم صهیونیستی به بهانه تامین امنیت مرزهای اشغالی، ساخت دیوار مرزی را در این محور متوقف نکند، دولت لبنان علاوه بر منابع گازی «بلوک ۹»، هزاران کیلومتر مربع از حق دریایی خود را هم در سواحل مدیترانه از دست می دهد.

**ماشین‌آلات صهیونیست‌ها در منطقه مرزی لبنان در حال ساخت دیوار حائل هستند**

رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ میلادی با حمایت و فشار دولت آمریکا در سازمان ملل تلاش کرد حدود ۱۸ میلیون متر مربع از اراضی لبنان را در حدفاصل مناطق «الناقوره - المطله» مصادره کند اما با مقاومت حزب الله ناکام ماند.

رشد اقتصادی لبنان مسئله ای غیر قابل قبول برای صهیونیست ها به شمار می آید و بدون شک رژیم صهیونیستی به صورت مستقیم و غیر مستقیم تلاش خواهد کرد از ورود سرمایه گذاران خارجی به لبنان جلوگیری کند.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی علاوه بر تلاش مستقیم که نتیجه آن نا امن کردن مناطق مختلف لبنان است، به صورت غیر مستقیم هم تلاش می کند اختلاف های سیاسی را در این کشور از طریق جریان های مورد حمایت رژیم عربستان تشدید و به سمت ایجاد بحران هدایت کند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا منابع گازی «بلوک ۹» مقدمه جنگ بعدی اسرائیل و حزب الله است؟+ تصاویر و نقشه میدانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..