تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستور پخت چند مدل قارچ شکم پر

برترین ها: قارچ شکم پر یکی از پیش غذاهای ساده، شیک و خوشمزه است که به راحتی آماده و سرو می شود. برای تهیه این غذا به تعدادی قارچ بزرگ نیاز داریم.

اگر چه این غذا قارچ شکم پر نام دارد ولی با توجه به اینکه قارچ دارای بافتی ظریف است، خالی کردن فضای داخل آن و پر کردن مخلوطی از مواد در آن امکان پذیر نیست اما اگر قارچ های بزرگی انتخاب کنید با جدا کردن قسمت پایه قارچ از انتها، فضایی دیواره دار باقی می ماند که می توان آن را به عنوان ظرفی کم عمق برای پر کردن مخلوط مورد نظر استفاده کرد.

در این مطلب طرز تهیه 4 مدل قارچ شکم پر خوشمزه را برایتان آورده ایم.

 

«پورتوبلو»، قارچ شکم پر با میگو

مواد لازم:    قارچ پورتوبلو (اگر قارچ پورتوبلو نداشتید از قارچ های دکمه ای استفاده کنید.)    عدد میگو: ۸ تا ۱۲
    گوجه فرنگی: ۲ عدد
     سیر: ۲ حبه
     ریحان خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری
    آب لیمو: نصف یک لیمو
    نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی    فلفل قرمز: نصف قاشق چای خوری
    روغن زیتون طبیعی: ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری
 دستور پخت چند مدل قارچ شکم پر


طرز تهیه

1. ابتدا با گوجه فرنگی ها شروع می کنیم. گوجه فرنگی ها را ریز ریز کرده سپس برگ های ریحان تازه را خرد کرده و به گوجه فرنگی ها اضافه می کنیم.

2. سیر را پوست می گیریم و ریز ریز می کنیم.

3. نصف قاشق چای خوری از سیر خرد شده را به گوجه فرنگی و ریحان اضافه می کنیم. و بقیه سیر را برای قارچ و میگوها نگه می داریم.

4. مقداری نمک، فلفل سیاه، آب لیمو و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به مواد اضافه می کنیم. کاملا هم می زنیم تا به خرد مواد برود و کنار می گذاریم تا قارچ و میگوها را آماده کنیم.

5. فر را روی ۴۵۰ درجه گرم کنید. ساقه قارچ ها را می بریم و داخل قارچ ها را با قاشق خالی می کنیم و کنار می گذاریم تا دوباره از آن داخل مواد استفاده کنیم.کمی روغن زیتون و نمک و فلفل به پشت و روی قارچ می زنیم.

6. سپس روی سطح قارچ نصف قاشق چای خوری قارچ می ریزیم. به مدت ۱۰ الی ۱۲ دقیقه داخل فر قرار می دهیم.

7. در فاصله زمانی که قارچ ها در حال سرخ شدن هستند ساقه های قارچ را خرد کرده و میگوها را به اندازه گوجه فرنگی ها خرد می کنیم.

8. ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را در تاوه گرم می کنیم و باقیمانده سیر را به آن اضافه می کنیم تا چند ثانیه سرخ شود. سپس قارچ و میگوهای خرد شده را داخل تاوه می ریزیم تا همراه با سیر سرخ شود.

9. سپس ۱ قاشق چای خوری فلفل قرمز و مقداری نمک به آن اضافه می کنیم.

10. سپس میگوها را به مدت ۲ الی ۴ دقیقه سرخ می کنیم تا صورتی رنگ شود.

11. برای پر کردن داخل قارچ ها ابتدا کمی میگو و قارچ داخل قارچ ها می ریزیم سپس مخلوط گوجه فرنگی و ریحان.در انتها روی آن را با یک برگ ریحان تزئین کنید. 

 قارچ شکم پر با اسفناج و پنیر


مواد لازم:قارچ درشت و تازه:  ۲۰ عددکره:   ۲ قاشق غذاخوریسیر له شده: ۲ حبهاسفناج خرد شده، بدون آب: ۲۸۰ گرمپنیر مازارلا: یک لیوانپنیر پارمیزان: یک لیواننمک و فلفل: به مقدار کافی دستور پخت چند مدل قارچ شکم پر
طرز تهیه:

1. فر را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم و روشن کنید.

2. ساقه ها را از قارچ جدا و آن ها را خرد کنید.

3. در کره آب شده، ساقه های خرد شده و سیر له شده را تفت دهید تا نرم شود، سپس اسفناج را اضافه کنید و برای ۲ دقیقه تفت دهید.

4. نمک و فلفل به اندازه لازم به مواد اضافه و قارچ ها را پر کنید.

5. زیر گاز را خاموش کنید و ۲ نوع پنیر را به مواد اضافه کنید.

6. قارچ ها را با قسمت پر شده به سمت بالا در ظرف بچینید و به مدت ۲۰ دقیقه و یا تا این که قارچ و مواد پخته شود در فر قرار دهید.

 

 قارچ شکم پر با خرده نان و پنیر خامه ای

 

مواد لازم :


قارچ (بزرگ): ۲۲۵ گرمخرده نان (ادویه دار): ۳ قاشق غذاخوریپنیر خامه ای: (پنیر خامه ای با مخلوط اسفناج و کنگر) ۱۸۵ گرم دستور پخت چند مدل قارچ شکم پر
طرز تهیه:

1. ساقه قارچ ها را کات کنید و کلاهک قارچ را کنار بگذارید.

2. پنیر را داخل پلاستیک فریزر بریزید، گوشه پلاستیک را به وسیله قیچی ببرید و پنیر را مانند کرم روی قارچ ها بریزید (فقط کلاهک قارچ را با پنیر پر کنید).


3. قارچ ها را از سمت پایین روی خرده نان ها قرار دهید و مقداری خرده نان روی قارچ ها بریزید. سپس به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید و بعد گرم سرو کنید.

 قارچ شکم پر با گوشت چرخکرده


مواد لازم:


گوشت چرخ کرده: حدودا ۱۵۰ گرمپیاز متوسط: ۱ عددفلفل دلمه کوچک: ۱ عددقارچ درشت: ۴ تا ۵ عددسیب زمینی متوسط: ا عددنمک و فلفل و رب گوجه: به اندازهذرت پخته: ۲ قاشق سوپخوریپنیر پیتزای ورقه ای یا رنده شده: به اندازه دستور پخت چند مدل قارچ شکم پر
طرز تهیه:

1. قبل از هرچیز سیب زمینی رو بذارید آب پز بشه بعد پوست بگیرید و از وسط نصف کنید و یه مقدار وسط دو نیمه سیب زمینی رو با قاشق خالی کنید.

2. قارچها رو هم بشورید و کلاهک رو از ساقه جدا کنید و یه مقدار به قارچها آبلیمو بزنید که موقع پخت سیاه نشه.

3. پیاز و فلفل دلمه ای رو یه همراه گوشت چرخ کرده تفت بدبد و بعد از اضافه کردن نمک و فلفل و زرد چوبه ساقه های قارچها رو که خورد کردین رو به همراه ذرت به مواد اضافه کنید و رب گوجه رو هم بریزید و بذارید یه مقدار تفت بخوره بعد شعله رو خاموش کنید.

4. قارچها و سیب زمینی ها رو توی ظرف بچینید و در صورت تمایل کف ظرف رو با روغن زیتون چرب کنید…بعد از مواد وسط قارچها و سیب زمینی هارو پر کنید و روی مواد رو با پنیر پیتزا بپوشونید بعد ۱۰ دقیقه توی فر یا مایکروویو بذارید تا پنیر آب بشه و طلایی.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستور پخت چند مدل قارچ شکم پر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..