تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کدام خوراکی‌هامناسب فصل زمستان است؟

کدام خوراکی‌هامناسب فصل زمستان است؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خوردن یک سیب در روز به بهبود سلامت شما کمک می کند و باعث می شود کمتر به دکتر مراجعه کنید، اما تنها سیب نیست که این ویژگی را دارد. خوردن بعضی غذاها سیستم ایمنی شما را تقویت می کند. برای اینکه از هماهنگی بدن و سیستم ایمنی اطمینان حاصل کنید، ابتدا مطمئن شوید که در بشقاب غذای خودروزانه میوه های رنگارنگ و سبزیجات مختلف دارید، علاوه بر اینکه در روز 8 تا 10 لیوان آب می نوشید. سپس برای مبارزه با آنفولانزای زمستانی این مواد مغذی را که در ادامه به آنها اشاره می کنیم به رژیم غذایی زمستانی خود اضافه کنید.

1. تقویت سیستم ایمنی بدن با ماست

پروبیوتیک ها که در ماست وجود دارند، باکتری های سالمی هستند که به سلامت روده و دستگاه گوارش کمک می کنند. گرچه پروبیوتیک ها به شکل مکمل هم وجود دارند، اما تحقیقاتی در دانشگاه وینا Vienna در اتریش نشان داد که مصرف روزانه ماست به اندازه مصرف قرص در تقویت سیستم ایمنی موثر است.

در یک تحقیق 80 روزه از 181 کارگر کارخانه در سوئد، کسانی که روزانه از Lactobacillus reuteri ( یک پروبیوتیک خاص که به نظر می رسد گلبول های سفید خون را تحریک می کند.) مصرف می کردند، به میزان 33 درصد کمتر از دیگران دچار بیماری می شدند. هر نوع ماستی با باکتری های زنده و فعال فواید زیادی به روده می رساند.

2. تقویت سیستم ایمنی بدن با جو و جو دوسر

دانه های جو حاوی بتاگلوکان beta-glucan است.بتاگلوکان نوعی فیبر با قابلیت های ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است که از اکیناسه * Echinacea قوی تر است. به علاوه جو به کاهش کلسترول نیز کمک می کند. زمانی که حیوانات این ترکیب را می خورند، بیماری هایی مانند هرپس، آنفولانزا و حتی سیاه زخم را کمتر در خود دارند. دانه های جو در انسان سیستم ایمنی را تقویت کرده، بهبود زخم ها را سرعت می بخشد و ممکن است باعث بهبود کار آنتی بیوتیک ها شود.

بیشتربخوانید: ضرورت گنجاندن مواد پروتئینی به رژیم غذایی

توصیه می شود حداقل یک وعده از سه وعده غذایی شما حاوی غلات سبوس دار باشد.

*اکیناسه Echinacea :یا سرخارگل یا اکیناشا یک گیاه دارویی است که استفاده آن در آمریکای شمالی و اروپا بسیار معمول است و به عنوان دارویی برای بهبود سرماخوردگی فروخته می‌شود.

3. تقویت سیستم ایمنی بدن با سیر

کدام خوراکی‌هامناسب فصل زمستان است؟

سیر از خانواده پیاز محسوب می شود و حاوی عنصر فعال آلیسین allicin است. آلیسین با عفونت و باکتری مبارزه می کند. محققان بریتانیایی به مدت 12 هفته به 146 نفر هم دارو نما دادند و هم عصاره سیر. کسانی که عصاره سیر مصرف می کردند، دو سوم کمتر از دیگران به سرماخوردگی مبتلا می شدند. بررسی های دیگر نشان می دهند افرادی که سیر دوست دارند، به میزان 30 درصد کمتر به سرطان روده بزرگ و 50 درصد کمتر به سرطان معده دچار می شوند.

در روز دو حبه سیر خام بخورید و مقداری پودر سیر یا سیر رنده شده به غذای پخته شده اضافه کنید.

4. تقویت سیستم ایمنی بدن با چای

طبق بررسی هایی که در دانشگاه هاروارد انجام شد، افرادی که به مدت دو هفته در روز 5 فنجان چای می نوشند، 10 برابر بیشتر از کسانی که چای نمی نوشند دارای مداخله کننده های مبارزه با ویروس در بدن خود هستند. آمینو اسیدی که مسئول تقویت سیستم ایمنی است ال تیانین L-theanine نام دارد که به مقدار فراوان در چای سبز و چای سیاه موجود است.

5. تقویت سیستم ایمنی بدن با سوپ مرغ

محققان در بررسی هایی که روی انواع سوپ ها انجام دادند، دریافتند سوپ مرغ می تواند مهاجرت سلول های سفید التهابی را مهار کند. این یافته بسیار مهم بود زیرا علائم سرماخوردگی پاسخی هستند به تجمع این سلول ها در لوله های برونش.اسید آمینه به نام سیستئین cysteine در زمان پخت از گوشت مرغ آزاد می شود و از لحاظ شیمیایی شبیه به استیل سستئین acetylcysteine – داروی برونشیت – است که می تواند نتایج موثری در پی داشته باشد. نمک سوپ هم مانند شربت سرفه باعث رقیق شدن مخاط می شود. افزودن برخی ادویه ها به سوپ، مانند سیر و پیاز، می تواند قدرت سوپ برای تقویت سیستم ایمنی را افزایش ده

6. تقویت سیستم ایمنی بدن با ماهی

سلنیوم Selenium که در ماهی ها، صدف و خرچنگ فراوان وجود دارد، به سلول های سفید خون کمک می کند پروتئین های سیتوکین cytokine تولید کنند. پروتئین سیتوکین به حذف ویروس آنفولانزا از بدن کمک می کند. ماهی قزل آلا، خال مخالی و شاه ماهی غنی از چربی های امگا 3 هستند که التهاب را کاهش داده و باعث افزایش جریان هوا می شود و از ریه ها در مقابل سرماخوردگی و عفونت های تنفسی محافطت می کند. توصیه می شود دو بار در هفته ماهی بخورید.

  7. تقویت سیستم ایمنی بدن با گوشت گاو

کمبود زینک یا روی zinc یکی از مهم ترین کمبودهای تغذیه ای در بین مردم است،به ویژه در بین گیاهخواران و افرادی که گوشت گاو مصرف نمی کنند. گوشت گاو یک منبع مهم از این ماده معدنی است. کمبود زینک مسئله ناراحت کننده ای است، زیرا حتی اگر به میزان کمی دچار کمبود زینک باشید، میزان ابتلا به بیماری های عفونی در شما افزایش پیدا می کند. وجود زینک در رژیم غذایی برای افزایش تعداد گلبول های سفید خون بسیار مهم است. به گفته پروفسور ویلیام بویسفرد William Boisvert، متخصص تغذیه و ایمنی در موسسه تحقیقاتی اسکریپس در کالیفرنیا می گوید: گلبول های سفید خون سلول های بی نظیری در سیستم ایمنی هستند که باکتری ها، ویروس ها و سایر عوامل مهاجم را شناسایی کرده و نابود می کنند. توصیه می شود گوشت گاو بدون چربی مصرف کنید.

  8. تقویت سیستم ایمنی بدن با سیب زمینی شیرین

ممکن است پوست را به عنوان بخشی از سیستم ایمنی بدن خود در نظر نگیرید. اما این اندام حیاتی که تمام بدن را می پوشاند، به عنوان اولین دیوار دفاعی در مقابل باکتری ها، ویروس ها و دیگر عوامل مهاجم قرار می گیرد. پوست شما برای حفظ سلامت و قدرت خود به ویتامین A احتیاج دارد. ویتامین A نقش مهمی در تولید بافت های همبند، یک مولفه مهم در پوست، دارد. یکی از بهترین روش ها برای دریافت ویتامین A مصرف غذاهای حاوی بتاکاروتن beta-carotene است (مانند سیب زمینی شیرین) که بدن بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند.

*بتا کاروتن beta-Carotene : یک رنگدانه قرمز-نارنجی است که در گیاهان و میوه ها یافت میشود. این ترکیب پیش ساز ویتامین A است.

  9. تقویت سیستم ایمنی بدن با قارچ

برای مدت های زیادی مردم در سراسر جهان از قارچ برای داشتن سیستم ایمنی سالم استفاده کرده اند. بررسی های اخیر علت این ویژگی قارچ را مشخص کرده اند. دکتر دوگلاس شار Douglas Schar، مدیر موسسه داروهای گیاهی در واشنگتن می گوید: "بررسی ها نشان داده اند که قارچ تولید و فعالیت سلول های سفید خون را افزایش می دهد و آنها را مهاجم تر می سازد. زمانی که دچار عفونت هستید، این مسئله یک فرایند خوب است. قارچ را بدون روغن، یا کمترین مقدار روغن، به غذای خود اضافه کنید و یا با تخم مرغ بپزید.

منبع:سیمرغ

انتهای پیام/

 تقویت سیستم ایمنی بدن با غذاهایی که زمستان امسال باید بیشتر بخورید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کدام خوراکی‌هامناسب فصل زمستان است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..