تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شیرین پلو با مرغ، غذای اعیانی

وب‌سایت ایران کوک: امروز برای کسانی که عاشق غذاهای شیرین هستند یک پیشنهاد عالی داریم. برای ناهار امروز شیرین پلو را به شما پیشنهاد می کنیم. جز اینکه غذای فوق العاده خوشمزه ای است، در دسته غذاهای اعیانی هم قرار میگیرد.


مواد لازم:
    برنج 1 کیلو    مرغ 1.5 کیلو    خلال بادام 100 گرم    خلال پسته 50 گرم    خلال پرتقال 500 گرم    شکر 1 کیلو    زعفران سائیده 1 قاشق مرباخوری    روغن 150 گرم    پیاز متوسط خرد شده 2 عدد    نمک و زردچوبه
شیرین پلو با مرغ، غذای اعیانی

طرز تهیه:

    1- پوست پرتقال ریز شده را دو بار در آب بجوشانید. سپس چند بار در آب سرد بخیسانید و هربار آب آن را عوض کنید.

    2-در یک قابلمه 3 لیوان آب را همراه با شکر بجوشانید. سپس خلال های پرتقال را درون آبجوش بریزید و بجوشانید تا شیرین شوند.

    3- برنج را خیس کنید.

   4-  3 قاشق روغن در یک قابلمه متوسط بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. پیازها را درون روغن کمی تفت داده و سرخ کنید. تکه های مرغ را درون پیاز ها بریزید و کمی تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند. سپس کمی نمک و زرد چوبه و 1 لیوان آب اضافه کنید و بگذارید تا مرغ بپزد.

   5-  آب مرغ را صاف کنید و نصف لیوان از آن را با 2 قاشق روغن، یک ملاقه از آب خلال و زعفران سائیده شده مخلوط کنید.

    6- استخوانهای مرغ را بگیرید و گوشت آن را قطعه قطعه کنید. برنج را آبکشی کنید.

   7-  قابلمه پخت شیرین پلو را حاضر کنید و کف آن را 3 قاشق روغن و 1/2 لیوان آب بریزید. نصف برنج را داخل قابلمه ریخته و به ترتیب خلال پرتقال و نصف خلال بادام را روی برزنج بریزید. کمی برنج روی خلالها ریخته و قطعات مرغ را روی آن قرار دهید. برنج باقی مانده را روی مرغها بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید.

   8- هنگامی که برنج عرق کرد مخلوط اب مرغ آماده شده از قبل را روی برنج بدهید و برنج را دم کنید. برای تزئین برنج هنگامی که برنج را در دیس کشیدید، کمی خلال پسته روی آن بریزید و کمی کره ذوب شده روی آن قرار دهید تا طعم بهتری داشته باشد. همچنین از هویج هم می توانید استفاده کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شیرین پلو با مرغ، غذای اعیانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..